Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc styczeń 2024
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C STYCZEŃ 2024- GRUPA IVB
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Coraz zimniej
Płynie czas
Młodsi i starsi
Sport to zdrowie
Dbam o zdrowie
Poznanie różnych sposobów ogrzewania mieszkań w okresie zimy, zwrócenie uwagi na ekologiczne sposoby pozyskiwania ciepła.
Rozumienie konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na lodzie.
Poznanie znaczenia hodowli owiec, sposobu wykorzystania wełny
Poznanie zasad działania termometru, zwrócenie uwagi na odpowiedni dobór odzieży w zależności od wskazań termometru;
Poznanie przyczyn i skutków globalnego ocieplenia
Poznanie urządzeń technicznych wykorzystywanych dawniej i dziś
Poznanie historii powstania zegara, kształtowanie umiejętności posługiwania się zegarem, rozumienie przydatności zegarów w życiu codziennym
Pamięciowe opanowanie dni tygodnia oraz nazw miesięcy według kolejności występowania, rozumienie cykliczności ich występowania oraz zasad następstwa czasu
Rozumienie pojęć wczoraj, dziś, jutro
Rozumienie konieczności pomagania innym, wyrabianie chęci niesienia pomocy
Wprowadzenie atmosfery dobrej zabawy w czasie balu karnawałowego
Poznanie różnych sposobów pomagania osobom starszym.
Rozwijanie wrażliwości, chęci niesienia pomocy, budzenie szacunku dla babci i dziadka
Wzmacnianie więzi rodzinnych
Rozumienie pojęcie uczciwości; rozróżnianie zachowań uczciwych i nieuczciwych
Zapoznanie ze sportami zimowymi oraz zimowym sprzętem sportowym, zapoznanie z tematyką igrzysk olimpijskich i zawodów sportowych
Zapoznanie z wyglądem polskiej waluty, wprowadzenie pojęć moneta, bilon
Poznanie zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania
Kształtowanie postawy prozdrowotnej – zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem piramidy zdrowia
Rozwijanie świadomości istnienia zależności między prawidłowym odżywianiem, aktywnym stylem życia a zdrowiem
Poznaje korzyści, jakie niesie dla zdrowia spożywanie produktów ekologicznych
Poznanie pracy dietetyka
Kształtowanie właściwych nawyków higienicznych
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw
Kształcenie motoryki małej i dużej
Ćwiczenie koncentracji i pamięci, między innymi na podstawie rozwijanych umiejętności budowania wypowiedzi ustnej.
Rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie
Rozwijanie słuchu fonemowego.
Kształcenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazów,
Poznanie liter: y, Y, z, Z, b, B, n, N, s, S
Wprowadzenie cyfr 5, 6 oraz znaku dodawania
Kształcenie umiejętności kodowania
Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
Przeliczanie, porównywanie liczebności
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania figur geometrycznych według kilku cech