Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Koncepcja pracy Przedszkola nr 29 na lata 2019-2024

Koncepcja pracy Przedszkola nr 29 na lata 2019-2024

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA nr 29 W GDYNI  NA LATA 2019 - 2024

 

MISJA

Wszechstronny rozwoju dzieci wzbogacany o rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych oraz wychowanie do wartości, którymi dzieci powinny kierować się na etapie dorastania
i w życiu dorosłym.

 

 

WIZJA

Stworzenie miejsca, w którym dzieci będą miały szansę na:

  • zdobycie pewności, że każde z nich jest niepowtarzalne, zdolne i wyjątkowe;
  • zrozumienie możliwości swoich i innych;
  • budowanie poczucia własnej wartości tak, aby były gotowe sprostać przyszłym wyzwaniom;
  • uczenie się przez doświadczanie oraz przez niezapomniane wrażenia, w które zaangażowane są ich wszystkie zmysły;
  • rozbudzanie ciekawości świata i ludzi;
  • rozwój w zakresie pokonywania trudności i odnoszenia sukcesów, samodzielności a jednocześnie wrażliwości na otaczający świat;
  • kształtowanie działań i nawyków związanych z aktywnym i zdrowym stylem życia
  • kształtowanie kluczowych kompetencji.

 

Pragniemy, aby Przedszkole nr 29 było miejscem gdzie dzieci czułą się bezpiecznie, gdzie w radosny sposób mogą poznawać otaczający je świat i kształtować umiejętności oraz kompetencje potrzebne do uczestniczenia w kolejnym etapie edukacji. Chcemy tworzyć warunki pozwalające każdemu dziecku samodzielnie konstruować system użytecznej dla siebie wiedzy. Aby to osiągnąć tworzymy miejsce, w które będzie bezpieczne, aktywne, nowatorskie, otwarte na dzieci, nauczycieli i rodziców.

 

EDUKACJA

  • Rozpoznawanie mocnych i słabych stron oraz uzdolnień i predyspozycji 
  • Rozwijanie kluczowych kompetencji, takich jak porozumiewanie się językiem ojczystym i obcym, rozwijanie samodzielności, kreatywności i przedsiębiorczości, rozpoznawałnie własnych emocji
  • Poszukiwanie nowatorskich, aktywnych metod pracy z dziećmi, m.in. metoda projektów, wykorzystywanie doświadczeń, praca z multimediami.
  • Propagowanie czytelnictwa poprzez kontynuowanie spotkań z Biblioteką Miejską zorganizowanie przedszkolnej biblioteczki, zachęcanie rodziców do akcji czytelniczych, organizowanie spotkań z autorami i ilustratorami książek dla dzieci.
  • Wypracowanie metod wspierania uzdolnień dzieci oraz podnoszenia ich poczucia własnej wartości (udział w konkursach i występach teatralnych, wokalnych i recytatorskich).
  • Organizacja wycieczek w celu rozbudzenia zainteresowań i wiedzy na temat otoczenia bliższego i dalszego oraz w celu identyfikacji z regionem.
  • Organizacja koncertów i spektakli teatralnych w placówce oraz wyjść kulturalnych w celu rozwijania oraz ciekawych wydarzeń

 

OPIEKA I WYCHOWANIE

  • Nawiązanie ściślejszej współpracy z Policją, Strażą Pożarną i ratownictwem medycznym w celu spotkań z przedstawicielami tych instytucji – pogadanki i pokazy dla dzieci dotyczące bezpieczeństwa.
  • Kontynuacja działań wdrażających do odpowiedniego zachowania się wśród rówieśników, zgodnej zabawy i rozwiązywania konfliktów w grupie rówieśniczej.
  • Konkursy plastyczne i recytatorskie dotyczące odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach.
  • Wdrażanie działań dotyczących wychowania do zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.
  • Zachęcanie rodziny do aktywnego spędzania czasu wolnego – organizacja sportowych imprez plenerowych, konkursów sportowych, plastycznych, fotograficznych.
  • Udział w akcjach charytatywnych, na rzecz gdyńskich instytucji i konkretnych osób.

 

PLANOWANIE PRACY

W tym celu pragnę dążyć do wspólnego planowania pracy całego przedszkola. Ustalenie wspólnych celów pracy przyczyni się do przygotowania wysokiej jakości oferty przedszkola w zakresie opieki, wychowania i kształcenia dzieci oraz działania przedszkola w środowisku lokalnym.

W kolejnych latach chciałabym zwrócić szczególną uwagę na:

  1. samodzielność i przedsiębiorczość
  2. emocje i uczucia
  3. znajomość otaczającego świata
  4. ekologię
  5. próbę postawienia pytania - kim będę jak dorosnę?

 

PROGRAMY, METODY

  • Dziecięca matematyka - Metoda prof. E. Gruszczyk –Kolczyńskiej
  • Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
  • Pedagogika zabawy - Klanza
  • Idea Howarda Gardnera i jego Teorię Wielorakich Inteligencji
  • Wychowanie do wartości
  • Idea krytycznego myślenia
  • Zabawy teatralne i naśladowcze
  • Bajkoterapia
  • Metody relaksacjacyjne i skupiające uwagę
  • Metody aktywizujące i twórczego myślenia,
  • Zabawy badawcze i doświadczenia,
  • Metoda projektów
  • Zabawy umuzykalniające
  • Metody aktywności ruchowej

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

  • Organizacja spotkań grupowych i indywidualnych w celu zapoznania rodziców z ofertą przedszkola oraz w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb i oczekiwań rodziców. Rodzice dwa razy do roku dostają informację na temat rozwoju dziecka.
  • Zachęcanie rodziców do brania udziału w życiu placówki – warsztaty dla dzieci, czytania dla dzieci, pomoc w opiece podczas wycieczek, zorganizowanie spektaklu dla dzieci w wykonaniu rodziców, udział w rodzinnych konkursach.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych poprzez organizację uroczystości okolicznościowych;
  • Organizacja spotkań rodziców ze specjalistami w zakresie opieki i wychowania, zwłaszcza dla rodziców dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
  • Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym poprzez rozmowy indywidualne, przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu, przekazanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka.
  • Informowanie rodziców o sukcesach dzieci – tablica informacyjna, strona internetowa.
  • Zachęcanie rodziców do inicjatyw rodzicielskich na rzecz przedszkola.
  • Udział rodziców w spotkaniach i imprezach integracyjnych.
  • Pomoc i wsparcie rodzinom potrzebującym w zakresie pomocy materialnej i rzeczowej.
  • Pozyskiwanie środków na doposażenie placówki.
  • Przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy.
  • Ukazanie przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców.

 

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM I PROMOCJA PLACÓWKI

  • Nawiązanie współpracy z palcówkami i instytucjami lokalnymi: przedszkola
    i szkoły, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Miejska Biblioteka Publiczna, Rada Dzielnicy, policja, straż pożarna, przychodnia.
  • Współpraca ze Stowarzyszeniem Wspomagania Rozwoju Dzieci w Wieku Przedszkolnym.
  • Udział w akcjach charytatywnych.
  • Organizowanie działań na rzecz ochrony środowiska i segregowania odpadów.

 

RADA PEDAGOGICZNA

  • Wspieranie rady pedagogicznej w procesie wychowawczym i dydaktycznym poprzez organizowanie szkoleń i zakup szkoleniowych materiałów z zakresu nauki metody projektów czy pracy metodą krytycznego myślenia.
  • Zachęcanie do tworzenia własnych programów edukacyjno-wychowawczych.
  • Doposażanie bazy pomocy dydaktycznych dla nauczycieli.
  • Opieka nad nauczycielami rozpoczynającymi kolejne stopie awansu.

 

BAZA LOKALOWA

  • Odmalowanie sal przedszkolnych i doposażanie sal w potrzebne meble
  • Instalacja stojaków dla rowerków i hulajnóg
  • Zabezpieczenie placu zabaw najmłodszej grupy
  • Kontynuacja modernizacji placu zabaw
  • Modernizacja instalacji elektrycznej
  • Usprawnienie funkcjonowania instalacji grzewczej
  • Kontynuowanie starań związanych z termoizolacją budynku
  • Doposażanie placówki w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi dzieci

 

FINANSOWANIE

  • Środki pozyskane z budżetu miasta.
  • Środki pozyskane z budżetu Rady Rodziców przedszkola.
  • Organizowanie kiermaszów w przedszkolu wraz ze zbiórką finansową przeznaczoną na celowe potrzeby przedszkola.
  • Wykorzystanie dostępnych źródeł finansowania z budżetu ze środków unijnych.

 

Data dodania: 2020-09-02 06:41:01
Data edycji: 2021-11-02 12:50:52
Ilość wyświetleń: 2836
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej