ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2024
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C LUTY 2024- GRUPA IVB
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Wielka wyprawa
Nasze Podróże
Odkrywamy kosmos
Tajemnice świata
Odkrywanie, dostrzeganie w najbliższym otoczeniu nowych rzeczy i zjawisk, rozwijanie ciekawości i wrażliwości na walory otoczenia
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw różnych pojazdów, dzielenia ich na powietrzne, wodne i lądowe
Rozbudzanie zainteresowań technicznych dzieci
Nabywanie umiejętności obserwowania, wnioskowania na podstawie pracy z mapą, rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci
Rozpoznawanie na mapie swojej miejscowości, rozbudzanie zainteresowania topografią Gdyni, wskazywanie ciekawych miejsc, budowanie przywiązania do miejsca zamieszkania
Rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń
Rozwijanie zainteresowań poznawczych, ciekawości świata, pokazywanie jego różnorodności.
Poszerzanie słownika o wybrane wyrażenia dotyczące nazw geograficznych
Uwrażliwienie na piękno flory i fauny w różnych rejonach świata
Wprowadzenie pojęcia „dociekliwość” rozumianego jako chęć dowiedzenia się i zrozumienia jak najwięcej
Wprowadzenie pojęcia „astronauta”, zapoznanie z pracą astronauty oraz z innymi zawodami związanymi z podróżami kosmicznymi
Poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego
Poznaje postać Mikołaja Kopernika
Poznanie różnych źródeł powstawania prądu, wdrażanie do zachowania ostrożności w kontakcie z urządzeniami elektrycznymi
Kreowanie postaw proekologicznych – jak oszczędzać prąd?
Poszerzanie wiedzy na temat wybranych wynalazków, porównywanie wybranych sprzętów z dawnych i współczesnych czasów.
Szukanie odpowiedzi na pytania: Kogo możemy nazwać wynalazcą? Czy każdy może nim zostać? Po co nam wynalazki?
Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych
Rozwijanie umiejętności planowania i konstruowania gry planszowej
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych, swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów, zabaw i eksperymentów
Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań
Utrwalenie poznanych liter,
Wprowadzenie liter r, R, g, G, p, P, w,W
Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
Kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów wprowadzanych podczas zabaw
Pobudzenie myślenia i umiejętności wnioskowania podczas sytuacji badawczych
Uświadomienie znaczenia umiejętności współpracy w zespole
Zapoznanie z cyfrą 7
Doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania
Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
Rozwijanie myślenia operacyjnego przez ustawianie w kolejności i numerowanie
Doskonalenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni