Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Reset
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2024

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C LUTY 2024- GRUPA IVB

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Wielka wyprawa
  2. Nasze Podróże
  3. Odkrywamy kosmos
  4. Tajemnice świata

 

  • Odkrywanie, dostrzeganie w najbliższym otoczeniu nowych rzeczy i zjawisk, rozwijanie ciekawości i wrażliwości na walory otoczenia
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw różnych pojazdów, dzielenia ich na powietrzne, wodne i lądowe
  • Rozbudzanie zainteresowań technicznych dzieci
  • Nabywanie umiejętności obserwowania, wnioskowania na podstawie pracy z mapą, rozwijanie ciekawości poznawczej dzieci
  • Rozpoznawanie na mapie swojej miejscowości, rozbudzanie zainteresowania topografią Gdyni, wskazywanie ciekawych miejsc, budowanie przywiązania do miejsca zamieszkania
  • Rozwijanie otwartości na podróże i zdobywanie nowych doświadczeń
  • Rozwijanie zainteresowań poznawczych, ciekawości świata, pokazywanie jego różnorodności.
  • Poszerzanie słownika o wybrane wyrażenia dotyczące nazw geograficznych
  • Uwrażliwienie na piękno flory i fauny w różnych rejonach świata
  • Wprowadzenie pojęcia „dociekliwość” rozumianego jako chęć dowiedzenia się i zrozumienia jak najwięcej
  • Wprowadzenie pojęcia „astronauta”, zapoznanie z pracą astronauty oraz z innymi zawodami związanymi z podróżami kosmicznymi
  • Poznanie nazw planet wchodzących w skład Układu Słonecznego
  • Poznaje postać Mikołaja Kopernika
  • Poznanie różnych źródeł powstawania prądu, wdrażanie do zachowania ostrożności w kontakcie z urządzeniami elektrycznymi
  • Kreowanie postaw proekologicznych – jak oszczędzać prąd?
  • Poszerzanie wiedzy na temat wybranych wynalazków, porównywanie wybranych sprzętów z dawnych i współczesnych czasów.
  • Szukanie odpowiedzi na pytania: Kogo możemy nazwać wynalazcą? Czy każdy może nim zostać? Po co nam wynalazki?
  • Kształtowanie umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetowych
  • Rozwijanie umiejętności planowania i konstruowania gry planszowej

 

  • Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych, swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów, zabaw i eksperymentów
  • Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej
  • Rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań
  • Utrwalenie poznanych liter,
  • Wprowadzenie liter r, R, g, G, p, P, w,W
  • Doskonalenie umiejętności grafomotorycznych
  • Kształcenie umiejętności czytania prostych wyrazów wprowadzanych podczas zabaw
  • Pobudzenie myślenia i umiejętności wnioskowania podczas sytuacji badawczych
  • Uświadomienie znaczenia umiejętności współpracy w zespole

 

  • Zapoznanie z cyfrą 7
  • Doskonalenie umiejętności dokładnego przeliczania
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
  • Rozwijanie myślenia operacyjnego przez ustawianie w kolejności i numerowanie
  • Doskonalenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni

 

Data dodania: 2024-01-29 17:48:41
Ilość wyświetleń: 75
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej