Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Reset
Reset

Zasady wspólnej zabawy i system motywowania w grupie Pszczółek

Zasady wspólnej zabawy i system motywowania w grupie Pszczółek

 

 

 

 

"Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.”

                                                          Janusz Korczak

 

 

 

 

 

 

KODEKS PRZEDSZKOLAKA – NASZE ZASADY:

 

Oczy – patrzą uważnie:

  • skupiamy się na osobie, która mówi
  • pozwalamy innym patrzeć bez przeszkód, czy to na widowni podczas spektaklu, czy też w trakcie zajęć

Uszy – słuchają uważnie:

  • skupiamy się na osobie, która mówi
  • staramy się zapamiętywać ważne informacje
  • pozwalamy innym słuchać bez utrudnień

Usta – mówią cichutko:

  • w czasie zabawy swobodnej mówimy półgłosem
  • w czasie wyznaczonym przez nauczyciela pracujemy w ciszy
  • stosujemy zwroty grzecznościowe
  • gdy czegoś potrzebujemy od pani/innej osoby, podchodzimy do niej

Ręce – są pomocne:

  • dbamy o porządek w naszej sali
  • jako dyżurni, pomagamy pani woźnej przy posiłku
  • pomagamy kolegom/pani, gdy tego potrzebują i chcą
  • sygnalizujemy, gdy chcemy coś powiedzieć w czasie zajęć

Nogi – chodzą ostrożnie:

  • dbamy o bezpieczeństwo własne i kolegów
  • biegamy w wyznaczonych miejscach i określonym czasie

 

SYSTEM MOTYWACJI:

 

  • Przydzielanie zadań typu bycie dyżurnym, pomocnikiem nauczyciela, wybór lidera zadania grupowego
  • Pochwały porządnych zachowań - zwracanie uwagi na mocne strony
  • Pochwała w postaci specjalnego znaczka- pieczątka, uśmiechnięta buźka, itp.
  • Atrakcyjne spędzanie czasu, zabawa w grupie wg. własnego pomysłu, itp
  • Chwalenie zaangażowania w powierzone zadanie
  • Chwalenie postępów
  • Chodzenie w pierwszej parze

 

KONSEKWENCJE NIEPRZESTRZEGANIA ZASAD:

 

  • Słowne upomnienie, czyli rozmowa, tłumaczenie, wyjaśnienie, przypomnienie ustalonych zasad, ukazanie następstw zachowania.
  • Wyciszanie dziecka przez indywidualne zabawy przy stoliku
  • Czasowe odebranie przywileju
  • Wykonanie pracy na rzecz poszkodowanego (np.: rysunek jako forma przeprosin, odtworzenie zburzonej budowli, itp.)
  • Wykonanie pracy na rzecz grupy (np.: ułożenie zabawek, segregowanie klocków, porządkowanie książeczek w kąciku książek, itp.).
  • Okazywanie niezadowolenia- gest, mimika, wyrażenie smutku, itp.
  • Gdy sytuację notorycznie się powtarzają, zachowanie dziecka będzie opisane w zeszycie zdarzeń o czym zostaną poinformowani rodzice /opiekunowie prawni.
  • W przypadku kłótni dzieci, nauczyciel monitoruje rozmowę i w razie potrzeby pomaga dojść do porozumienia (kładziemy nacisk na szukanie pozytywnych rozwiązań problemu przez dzieci, w miarę możliwości to dzieci proponują możliwe rozwiązania).

 

Data dodania: 2023-10-03 13:10:04
Data edycji: 2023-10-03 19:19:24
Ilość wyświetleń: 128
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej