81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
ZASADY WSPÓLNEJ ZABAWY I SYSTEM MOTYWOWANIA
W GRUPIE IVa - ŻUKI
Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie- naucz.
Jeśli nie wie- wytłumacz.
Jeśli nie może- pomóż.
Janusz Korczak
Wewnętrzna motywacja jest bardzo ważnym elementem w wychowywaniu dziecka. Proces ten wymaga więcej czasu niż edukacja w przedszkolu. Kierując się dobrem dziecka należy motywować je następującymi sposobami:
Dzieci potrzebują precyzyjnego określenia, co jest dozwolone, a czego nie wolno.
Opracowując „Kodeks przedszkolaka” musimy zarówno wspierać i motywować je do przestrzegania obowiązujących norm i zasad, jak również konsekwentnie egzekwować go.
Skutecznym środkiem wychowania są nagrody i pochwały.
Mają one wartość zachęcającą do pracy dla każdego człowieka, a tym bardziej dla dziecka.
Uznanie i akceptacja mobilizują do dalszych wysiłków.
Nagradzamy za: |
Formy nagradzania |
Konsekwencje stosujemy za: |
Formy konsekwencji: |
•Stosowanie ustalonych zasad i umów. |
•Pochwała indywidualna. |
•Nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i przedszkolu. |
•Upomnienie słowne indywidualne (przypomnienie obowiązujących zasad). |
Każdy z nas ma prawo do emocji do wyrażania swoich uczuć i potrzeb. Nie zawsze możemy je zrozumieć, dlatego szukamy, sprawdzamy i błądzimy. Często zmierzamy w złym kierunku, zbaczamy na złą ścieżkę, lecz warto pamiętać, że błędy są po to, aby je popełniać, ponieważ to one kształtują nasze osobowości. Z każdej złej drogi, ścieżki jest wyjście. Każda porażka uczy nas czegoś dobrego. To my będziemy pomagać dzieciom zmierzać w tym dobrym kierunku.
Wychowawczynie
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53