Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Reset
Reset

Zasady wspólnej zabawy i motywowania w grupie Motylków

SYSTEM MOTYWACYJNY – GRUPY III „MOTYLKI” na rok szkolny 2023/2024
Razem z naszymi dziećmi  ustaliłyśmy jakie będą obowiązywać normy i zasady zachowania w grupie.

 

 

Wspólnie z dziećmi powstał kodeks grupowy, zawierający poniższe zasady:

  • Przestrzegamy zasad bezpieczeństwa -nie biegamy, uważamy na siebie i innych ,nie rzucamy zabawkami
  • Nie bijemy i nie dokuczamy sobie
  • Jesteśmy dla siebie mili- pomagamy sobie
  • Mówimy miłe słowa w szczególności 3 MAGICZNE- proszę, dziękuję, przepraszam
  • Słuchamy uważnie innych
  • Zgłaszamy się do odpowiedzi
  • Nie krzyczymy
  • Nie kłamiemy
  • Kulturalnie spożywamy posiłki
  • Dbamy zdrowie swoje i innych
  • Sprzątamy po sobie- nie śmiecimy
  • Spędzamy wspólnie czas w przyjacielskich warunkach
  • Szanujemy innych i ich pracę

 

W naszym przedszkolu stosujemy następujące formy nagradzania dzieci:

  • Pochwała słowna indywidualna.
  • Pochwala na forum grupy.
  • Słowne dowartościowanie dziecka poprzez eksponowanie jego mocnych stron.
  • Gest zadowolenia z wyrazem aprobaty na twarzy nauczyciela.
  • Przywilej wykonywania   prostych czynności  wskazanych  przez  nauczyciela,   dyżurny.
  • Obdarzenie dziecka   szczególnym   zaufaniem,   zwiększając   zakres   jego samodzielności,  lub  powierzając mu  odpowiedzialną rolę,  pomoc  nauczycielowi podczas zajęć np. rozdanie wszystkim kartek, mazaków itp.
  • Drobne nagrody rzeczowe: upominek, medal, emblemat, dyplom, pieczątka na rękę, naklejka na ubranie.
  • Przywilej wyboru zabawy, aktywności ruchowej dla całej grupy.
  • Pierwszeństwo zabawy szczególnie atrakcyjna zabawką.
  • Możliwość stania w pierwszej parze, w kole obok pani, na początku pociągu, itp.
  • Zabawa w grupie według pomysłu dziecka.
  • Pochwala przed rodzicami.

 

Środki zaradcze stosowane w przypadku niedostosowania się do ustalonych zasad:

 

  • . Słowne upomnienie.
  • Gest zaprzeczenia z wyrazem dezaprobaty na twarzy nauczyciela.
  • Wyrażenie przez  nauczyciela,   w   rozmowie   indywidualnej, swojego   smutku   i niezadowolenia z powodu złego zachowania dziecka.
  • Ukazanie dziecku następstw jego postępowania w celu skłonienia go do autorefleksji.
  • Odwołanie się do wybranego obrazka z Kodeksu Grupowego.
  • Chwilowe odsunięcie  od  zabawy z  rzetelną informacją skierowaną do  dziecka dotyczącą zachowania –nie ośmieszamy i nie poniżamy dziecka na tle grupy.
  • Zaproponowanie zadania mającego na celu wyciszenie emocji.
  • Zachęcenie do  aktywności,    ruchowej,  muzycznej,    plastycznej    w    celu rozładowania negatywnych emocji.
  • Naprawa przez dziecko, w miarę możliwości, wyrządzonej innym dzieciom krzywdy, np.: naprawienie zburzonej budowli.
  • Czasowe odebranie przyznanego przywileju.
  • Poinformowanie rodziców o przewinieniu dziecka.

 

          Źródłem osiągnięć dobrych zachowań dzieci jest ich wewnętrzna motywacja. Aby ją ukształtować należy wzmacniać pozytywne zachowania dzieci poprzez pochwałę i nagrodę, aby dziecko miało poczucie własnej wartości. Dziecku zawsze przysługuje możliwość poprawy i dostrzeżenia błędu. Nauka nabywania umiejętności u małych dzieci  wymaga  czasu, zrozumienia,  wielu  podpowiedzi, przypomnień  i  ciągłego utrwalania pożądanych zachowań, dlatego każdego dnia należy dostrzegać przejawy pozytywnego  zachowania, wysiłek i starania dziecka. Stosując atrakcyjne, różnorodne formy motywowania dzieci, wdrażamy je do respektowania społecznie akceptowanych norm zachowania w kolejnych etapach edukacyjnych.

 

Data dodania: 2023-10-04 10:32:35
Data edycji: 2023-10-04 10:32:40
Ilość wyświetleń: 83
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej