Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Reset
Reset

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - marzec 2024

Tematy zajęć w marcu:

  1. Cztery żywioły          04.03 – 08.03.2024
  2. Nadchodzi wiosna   11.03 – 15.03.2024
  3. Już wiosna                18.03 – 22.03.2024
  4. Wielkanoc                 25.03 – 29.03.2024

Treści kształcenia:

  • kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem;
  • umiejętność postępowania w styczności z ogniem;
  • zapoznanie z ogniem jako żywiołem,
  • kończenie ułożonych sekwencji,
  • zapoznanie z wodą jako żywiołem,
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki,
  • zapoznanie z ziemią jako żywiołem,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • zapoznanie z powietrzem jako żywiołem,
  • uświadomienie obecności i roli powietrza w życiu człowieka
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie zmian w przyrodzie;
  • zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny
  • określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia;
  • rozbudzanie chęci do samodzielnej obserwacji;
  • kształcenie umiejętności odczytywania symboli pogodowych;
  • zainteresowanie dzieci zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną;
  • określenie liczby w zbiorze;
  • przyporządkowanie jeden do jednego;
  • naśladowanie ruchem i głosem odgłosów świata przyrody;
  • nabywanie poczucia wspólnoty ze światem przyrody;
  • stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia;
  • kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą;
  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zespole;
  • poszerzanie wiadomości na temat wiosny podczas nauki wiersza na pamięć;
  • kształtowanie rozumienia ze słuchu;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających swobodnym wypowiedziom;
  • kształtowanie pojęć wysoko – nisko; góra – dół;
  • dostrzeganie delikatności środowiska przyrodniczego;
  • śpiewanie do znanych melodii;
  • kształtowanie umiejętności naśladowania czynności;
  • wczuwanie się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia;
  • rozumienie potrzeby utrzymywania porządku wokół nas;
  • nabywanie umiejętności korzystania z różnorodnych narzędzi;
  • odczuwanie przyjemnych doznań po uporządkowaniu miejsca zabawy.
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania;
  • poszerzanie wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin;
  • tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych;
  • wdrażanie do zadawania pytań podczas wykonywania działań technicznych;
  • założenie hodowli roślin;
  • poznanie kolejności działań technicznych podczas sadzenia roślin do ziemi i wody;
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania;
  • rozwijanie sprawności rachunkowych;
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej
  • zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę;
  • wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch;
  • poznawanie właściwości wody;
  • rozumienie znaczenia wody dla życia na Ziemi;
  • uświadamianie potrzeby racjonalnego i oszczędnego gospodarowania wodą w codziennych sytuacjach;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania
  • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami;
  • rozwijanie aktywności twórczej
  • reagowanie na zmiany dynamiczne;
  • doskonalenie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • poznawanie polskich tradycji ludowych, związanych z obchodzeniem świąt wielkanocnych;
  • nazywanie elementów stołu wielkanocnego;
  • uwrażliwianie na tradycję;
  • wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych;
  • nawiązanie do tradycji malowania jajek w zabawach matematycznych;
  • doskonalenie umiejętności wykonywania zadania według instrukcji;
  • kształcenie umiejętności respektowania poleceń;
  • zachęcanie do wypowiadania się w grupie;
  • poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu,
  • doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem;
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • rozwijanie mowy i pamięci;
  • dostarczanie pozytywnych emocji oraz okazji do wspólnej zabawy i świętowania podczas wspólnych uroczystości: Wyjścia na spacer – poszukiwanie oznak wiosny, Pierwszy Dzień Wiosny, Światowy Dzień Wody, Zając i śniadanie Wielkanocne
Data dodania: 2024-03-05 21:31:08
Data edycji: 2024-03-05 21:59:18
Ilość wyświetleń: 52
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej