ćwiczenie kreatywności podczas działań plastyczno-technicznych;
wykorzystywanie dramy jako środka do wyrażania emocji;
ćwiczenie radzenia sobie z przykrymi uczuciami;
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
doszukiwanie się przyczyny wydarzenia;
poznanie zasad zachowania się w kinie;
dostrzeganie regularności (rytmu) w zabawie;
rozwijanie umiejętności naśladowania;
poznanie zasad zachowania się w teatrze;
poszerzanie wiedzy na temat baletu;
rozwijanie płynności ruchów;
wyrażanie siebie i własnych emocji poprzez ruch;
poznanie zawodu malarza;
wdrażanie do odpowiedniego używania słów: malarz, galeria, obraz;
wyrażanie siebie w malarstwie;
ćwiczenie kulturalnego zachowania się przy stole;
kształtowanie zachowań społecznie akceptowanych;
motywowanie do udziału w życiu kulturalnym przedszkola;
kształtowanie odpowiedniego zachowania się podczas uroczystości typu urodziny;
stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
utrwalanie znajomości zwrotów grzecznościowych: dzień dobry i do widzenia;
ćwiczenie umiejętności odpowiedniego stosowania zwrotu w danej sytuacji;
motywowanie do kulturalnego zachowywania się;
wyrażanie emocji w formie śpiewu;
rozwijanie zdolności plastycznych;
rozwijanie zainteresowania bajkami;
używanie nazewnictwa związanego z postaciami bajkowymi;
rozumienie, że świat fikcji nie jest tożsamy ze światem realnym;
stwarzanie warunków do poszerzania doświadczeń językowych;
ćwiczenie kulturalnego wysławiania się;
rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;
kształtowanie świadomości istnienia cech wspólnych przedmiotów;
wzbudzanie zainteresowania książkami;
rozwijanie koncentracji słuchowej;
wyrabianie umiejętności szybkiego reagowania na sygnał;
wyzwalanie energii grupowej, spontaniczności i nauka współdziałania;
rozwijanie wyobraźni podczas wykonywania prac plastycznych;
umiejętność łączenia elementów w celu tworzenia praktycznych rzeczy;
wykonanie zakładek do książek;
wczuwanie się w emocje drugiej osoby i rozpoznawanie ich;
rozumienie pojęć przyrodniczych;
rozumienie konieczności ochrony środowiska przyrodniczego,
kształtowanie nawyków proekologicznych,
poznawanie pracy ludzi dbających o środowisko,
ćwiczenia komunikacji w oparciu o piosenkę i wiersz;
odnajdywanie w otoczeniu kształtu koła;
doskonalenie spostrzegawczości;
kształtowanie poszanowania dla środowiska;
rozwijanie doświadczeń sensorycznych;
dostarczanie pozytywnych emocji oraz okazji do wspólnej zabawy i świętowania podczas wspólnych uroczystości: Wizyty w teatrze, oglądanie koncertu, warsztaty z mrówkami, Dzień Ziemi, Dzień książki, Wyjście w okolice przedszkola – sprzątanie Ziemi