Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Koncepcja pracy Przedszkola nr 29 ''Admirałki'' na lata 2024-2028

Koncepcja pracy Przedszkola nr 29 ''Admirałki'' na lata 2024-2028

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA nr 29 ADMIRAŁKI W GDYNI

 

Przedszkole nr 29 "Admirałki", to placówka, która służy dzieciom i rodzicom jako miejsce bezpiecznej opieki, kreatywnej zabawy oraz twórczej nauki.

Zainspirowani cytatem

„OHANA, to znaczy rodzina, a w rodzinie nikogo się nie odtrąca ani nie odrzuca”

akceptujemy każde dziecko oraz stworzamy mu jak najlepsze warunki do rozwoju.

 

W poczuciu misji kształtowania młodego człowieka wykorzystujemy różnorodne metody pracy, aby zapewnić optymalne warunki rozwoju dziecka jako twórczego i otwartego na świat.

W naszej pracy kontynuujemy nurt wszechstronnego rozwoju dzieci wzbogacając go o rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych oraz wychowanie do wartości, którymi dzieci  powinny kierować się na etapie dorastania oraz w życiu dorosłym. Stawiamy duży nacisk na aktywizujące metody pracy oraz doświadczenia angażujące społeczność przedszkolną do wspólnego podejmowania nowych zadań. Uważamy, że w ten sposób będzie można stwarzać miejsce, w którym dzieci będą miały szansę na:

  • zdobycie pewności, że każde z nich jest niepowtarzalne, zdolne i wyjątkowe;
  • zrozumienie możliwości swoich i innych;
  • budowanie poczucia własnej wartości tak, aby były gotowe sprostać przyszłym wyzwaniom;
  • uczenie się przez doświadczanie oraz przez niezapomniane wrażenia, w które zaangażowane są ich wszystkie zmysły;
  • rozbudzanie ciekawości świata i ludzi;
  • rozwój w zakresie pokonywania trudności i odnoszenia sukcesów, samodzielności a jednocześnie wrażliwości na otaczający świat;
  • kształtowanie kluczowych kompetencji.

 

Aby to osiągnąć w swojej pracy wykorzytsujemy:

  • ideę Friedricha Wilhelma Froebela i jego Dar zabawy
  • własne innowacje i programy autorskie
  • metody aktywizujące, w tym elementy metody projektów
  • narzędzia IT w procesie dydaktycznym

 

Pragniemy, aby Przedszkole nr 29 było miejscem gdzie dzieci czują się bezpiecznie, gdzie w radosny sposób mogą poznawać otaczający je świat i kształtować umiejętności oraz kompetencje potrzebne do uczestniczenia w kolejnym etapie edukacji. Chciałabym tworzyć warunki pozwalające każdemu dziecku samodzielnie konstruować system użytecznej dla siebie wiedzy.

W tym celu chcemy dążyć do wspólnej koncepcji pracy całego przedszkola, właśnie według idei F.W. Froebla. Ustalenie wspólnych celów pracy przyczyni się do przygotowania wysokiej jakości oferty przedszkola w zakresie opieki, wychowania i kształcenia dzieci oraz działania przedszkola w środowisku lokalnym.

Realizacja tej idei nie będzie jednak możliwa bez zaangażowanej i oddanej kadry przedszkola, nie tylko pedagogicznej ale także obsługi i administracji. Pragniemy motywować i wspierać pracowników w dążeniu do jak najlepszego realizowania założonej koncepcji pracy przedszkola, poprzez stosowanie różnorodnych form i metod pracy oraz odpowiednio dobrane programy edukacyjne, dzięki którym dzieci rozwijałyby się we wszechstronny sposób przygotowując się do kolejnego etapu edukacji.

Przedszkole nie może także funkcjonować bez rodziców powierzonych nam dzieci. Dlatego jednym z najistotniejszych dla nas celów z tym związanych  jest utrzymywanie dobrego kontaktu z rodzicami dzieci i dążenie wraz z nimi do jednolitego w oddziaływania dydaktyczno-wychowawczego przedszkola i środowiska rodzinnego.

 

  1. OPIEKA I WYCHOWANIE
  • Udział w projekcie Bezpieczne Przedszkole – spotkania z Policją, Strażą Pożarną i ratownictwem medycznym – pogadanki i pokazy dla dzieci dotyczące bezpieczeństwa.
  • Kontynuacja działań wdrażających do odpowiedniego zachowania się wśród rówieśników, zgodnej zabawy i rozwiązywania konfliktów w grupie rówieśniczej – warsztaty prowadzone przez specjalistów przedszkola.
  • Konkursy plastyczne i recytatorskie dotyczące odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach.
  • Wdrażanie działań dotyczących wychowania do zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.
  • Zachęcanie rodziny do aktywnego spędzania czasu wolnego – organizacja sportowych imprez plenerowych, konkursów sportowych, plastycznych, fotograficznych.
  • Udział w akcjach charytatywnych, na rzecz gdyńskich instytucji i konkretnych osób.

 

  1. EDUKACJA
    • Wykorzystanie teorii Friedricha Wilhelma Froebela i jego Daru zabawy do zdobywania jak najwięcej nowych doświadczeń poprzez samodzielność w działaniu i dochodzeniu do wiedzy.
    • Poszukiwanie nowatorskich, aktywnych metod pracy z dziećmi, m.in. metoda projektów.
    • Kontynuacja spotkań z Biblioteką Miejską.
    • Zorganizowanie przedszkolnej biblioteczki.
    • Współpraca z rodzicami w zakresie organizowania spotkań „Poczytaj mi Mamo i Tato”, do odwiedzin w przedszkolu i czytania dzieciom książek.
  • Wypracowanie metod wspierania uzdolnień dzieci (udział w konkursach i występach teatralnych, wokalnych i recytatorskich).
  • Organizacja wycieczek w celu rozbudzenia zainteresowań i wiedzy na temat otoczenia bliższego i dalszego oraz w celu identyfikacji z regionem.
  • Organizacja koncertów i spektakli teatralnych w placówce.
  • Organizacja spotkań z ciekawymi osobami (współpraca z rodzicami).
  • Wspieranie dzieci i rodziców w trudnościach wychowawczo-poznawczych przy współpracy ze specjalistami.

 

  1. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
  • Organizacja spotkań grupowych i indywidualnych w celu zapoznania rodziców z ofertą przedszkola oraz w celu rozpoznania ich potrzeb i oczekiwań.
  • Zachęcanie rodziców do brania udziału w życiu placówki – warsztaty dla dzieci, czytania dla dzieci, zorganizowanie spektaklu dla dzieci w wykonaniu rodziców, udział w rodzinnych konkursach.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych poprzez organizację uroczystości okolicznościowych.
  • Organizacja spotkań rodziców ze specjalistami w zakresie opieki i wychowania, zwłaszcza dla rodziców dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych oraz przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy.
  • Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym poprzez rozmowy indywidualne, przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu, przekazanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka.
  • Informowanie rodziców o sukcesach dzieci – tablica informacyjna, strona internetowa.
  • Zachęcanie rodziców do inicjatyw rodzicielskich na rzecz przedszkola.
  • Udział rodziców w spotkaniach i imprezach integracyjnych.
  • Pozyskiwanie środków na doposażenie placówki.
  • Ukazanie przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców.

 

  1. WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM I PROMOCJA PLACÓWKI
  • Kontynuowanie współpracy z palcówkami i instytucjami lokalnymi: okoliczne przedszkola i szkoły, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Miejska Biblioteka Publiczna, Rada Dzielnicy, policja, straż pożarna, przychodnia.
  • Udział w akcjach charytatywnych oraz ich organizowanie.
  • Organizowanie działań na rzecz ochrony środowiska i segregowania odpadów oraz szeroko rozumianej ekologii.

 

  1. RADA PEDAGOGICZNA
  • Wspieranie rady pedagogicznej w procesie wychowawczo-dydaktycznym poprzez organizowanie szkoleń i zachęcanie do podejmowania studiów podyplomowych.
  • Zachęcanie nauczycieli do odkrywania własnych talentów i dzielenia się nimi z innymi.
  • Zachęcanie do tworzenia własnych programów edukacyjno-wychowawczych
    i innowacji pedagogicznych.
  • Doposażanie bazy pomocy dydaktycznych.
  • Opieka nad nauczycielami będącymi w procesie awansu zawodowego oraz nowozatrudnionymi.
  • Dbanie o dobrostan kadry pedagogicznej poprzez indywidualne rozmowy oraz organizację wydarzeń integracyjnych.
  1. BAZA LOKALOWA
  • Modernizacja instalacji elektrycznej.
  • Remont dalszej części łazienek w grupach.
  • Kontynuacja modernizacji placu zabaw.
  • Usprawnienie funkcjonowania instalacji grzewczej.
  • Doposażanie placówki w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi dzieci.

 

  1. FINANSOWANIE
  • Środki pozyskane z budżetu miasta.
  • Środki pozyskane z budżetu Rady Rodziców przedszkola.
  • Organizowanie kiermaszów w przedszkolu wraz ze zbiórką finansową przeznaczoną na celowe potrzeby przedszkola.
Data dodania: 2025-09-10 10:12:15
Data edycji: 2025-09-10 10:13:06
Ilość wyświetleń: 3575
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej