ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2024
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Nadchodzi wiosna
Wiosna tuż - tuż
Siły przyrody
Wielkanoc
Wprowadzenie pojęcia duma z pracy rozumianego jako poczucie wartości wykonanej lub wykonywanej pracy
Dostrzeganie zmian zachodzących w najbliższym środowisku w związku ze zmianą pory roku
Uświadomienie znaczenia właściwego odżywiania dla zdrowia; przyjmowania witamin w naturalnej postaci
Uświadomienie znaczenia ptaków dla człowieka
Poznanie zjawisk przyrodniczych występujących na Antarktydzie i w Arktyce
Poznanie zawodu rolnika, nazw narzędzi i maszyn dawnych i współczesnych wykorzystywanych w jego pracy
Rozwijanie przeświadczenia o znaczeniu rolnika, jako producenta żywności
Wprowadzenie pojęć: sianie, sadzenie
Budzenie wrażliwości na piękno Ziemi dzięki ukazaniu jej różnorodności, bogactwa flory i fauny
Kształtowanie postaw proekologicznych, właściwego stosunku do ochrony środowiska
Zapoznanie z niebezpieczeństwami zagrażającymi środowisku naturalnemu ze strony człowieka
Wyrabianie nawyku podejmowania konkretnych działań zmierzających do ochrony środowiska – segregacja śmieci, oszczędzanie wody i prądu
Zapoznanie z niektórymi minerałami występującymi na Ziemi oraz z zawodem geologa
Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie
Rozumienie znaczenia wody dla życia zwierząt i roślin ,a także zagrożeń ze strony wody jako żywiołu
Rozumienie znaczenia pojęć surowce wtórne, bioodpady
Wprowadzenie pojęcia: tradycja rozumianego, jako przekazywanie obyczajów
Poznanie zwyczajów ludowych związanych z Wielkanocą charakterystycznych dla naszego regionu
Wprowadzenie liter C, c, J, j
Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym
Kształtowanie percepcji słuchowej i wzrokowej oraz koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej
Rozwijanie umiejętności czytania
Kształtowanie sprawności manualnej w zakresie ruchów precyzyjnych
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych, swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów, zabaw i eksperymentów
Wprowadzenie cyfry 8
Rozwijanie myślenia operacyjnego
Wprowadzenie kształtu owalu, rozpoznawanie i podawanie nazwy kształtu, budowanie pojęcia
Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
Doskonalenie orientacji w schemacie ciała i orientacji przestrzennej
Kształcenie umiejętności dokonywania pomiarów umowną miarą, porównywania ich
Utrwalanie zdobytych umiejętności z zakresu matematyki