Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MAJ 2024

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Baśnie, bajki i legendy
  2. Jestem kulturalny
  3. Rodzina razem się trzyma
  4. Ja i moi bliscy

 

  • Zapoznanie z różnymi rodzajami utworów literackich
  • Wprowadzenie pojęć: legenda, bajka
  • Przedstawienie różnicy między pracą pisarza a poety
  • Kształcenie umiejętności różnicowania prawdy i fikcji w tekstach literackich
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • Poszerzanie słownika czynnego o pojęcia scenariusz, scenarzysta, scenografia, aktor, kukiełka, marionetka, scena, etnograf
  • Poznanie zawodów związanych z teatrem, kinem, muzeum
  • Uświadomienie roli muzeów dla tradycji i kultury
  • Uświadomienie konieczności kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej
  • Kształtowanie pojęcia rodziny, uświadamianie uczuć i emocji z nią związanych.
  • Uświadomienie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami
  • Budzenie zainteresowania oraz szacunku do zajęć, które wykonują rodzice.
  • Wprowadzenie pojęcia dom rozumianego jako więź rodzinna
  • Wprowadzenie pojęć prawo, obowiązek, uświadomienie, że każdy ma prawa i obowiązki
  • Uświadomienie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie

 

  • Wprowadzenie liter: ł, Ł
  • wprowadzenie liter: h, H
  • Utrwalenie poznanych liter
  • Rozwijanie słuchu fonemowego
  • Próby samodzielnego odczytywania wyrazów
  • Rozwijanie umiejętności budowania logicznej wypowiedzi i tworzenia opowiadania
  • Kształcenie umiejętności grafomotorycznych
  • Rozwijanie kreatywności i samodzielności w planowaniu i realizacji założeń
  • Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych, swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów, zabaw i eksperymentów

 

  • Wprowadzenie cyfry 9
  • Wprowadzenie liczby 10, utrwalenie cyfr 0-9, tworzenie zbiorów 10-elementowych
  • Kształcenie umiejętności praktycznego posługiwania się monetami
  • Dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • Rozwijanie logicznego myślenia
  • Stwarzanie okazji do koncentrowania na osobach i kierowanych przez nie poleceniach
Data dodania: 2024-04-29 18:20:29
Ilość wyświetleń: 112
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej