ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2024
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Z kulturą za pan brat
2. Cztery żywioły
3. Las – projekt edukacyjny dwutygodniowy
4. Mieszkamy w Europie
Wprowadzenie pojęcia „szacunek” odnoszącego się do osób, przedmiotów, zwierząt, miejsc uznawanych za ważne
Uświadomienie znaczenia właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach oraz w miejscach publicznych w zależności od ich roli
Poznanie pracy malarza, uwrażliwianie na walory estetyczne dzieł malarskich
Dostrzeganie różnorodności i piękna w wiosennej przyrodzie ze szczególnym uwzględnieniem kwiatów
Poznanie pracy muzyka, wprowadzenie pojęcia „koncert”, kształtowanie wrażliwości na elementy muzyki – tempo, charakter, barwę
Kształtowanie poczucia szacunku do sił przyrody
Uporządkowanie wiedzy na temat żywiołów
Wskazanie na pozytywne i negatywne zachowania w kontakcie z ogniem, a także na zagrożenia i korzyści, które niesie on z sobą
Zapoznanie ze sposobami wykorzystania powietrza przez człowieka; wskazanie zawodów, w których potrzebne są maski tlenowe
Poznanie środowiska leśnego
Budzenie świadomości na temat różnorodnych zasobów lasu sposobów ich wykorzystania
Przybliżenie etapów powstawania drewna oraz papieru.
Wywoływanie pozytywnych odczuć związanych z pięknem przyrody ojczystej, wdrażanie do jej ochrony
Zapoznanie z pojęciem Unii Europejskiej, poznanie jego członków oraz flagi
Poznanie wygląd flag państw należących do Unii Europejskiej
Utrwalenie konturu mapy Polski, odszukiwanie jej na mapie oraz na globusie
Porównywanie wielkości wybranych państw, próby odczytywania ich nazw
Zapoznanie z polską walutą, modelami monet i banknotów o niskich nominałach, porządkowanie ich i rozumienie ich roli i przeznaczenia
Poznanie wyglądu monet i banknotów wybranych państw Unii Europejskiej
Wprowadzenie liter F, f
Rozwijanie słownika czynnego dzieci
Utrwalanie poznanych liter, rozwijanie umiejętności czytania i tworzenia prostych wyrazów
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych, swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów, zabaw i eksperymentów
Rozwijanie myślenia logicznego i wrażliwości słuchowej
Badanie kształtów, przedmiotów w oparciu o oś symetrii i odbicie lustrzane
Rozwijanie myślenia operacyjnego podczas obracania i składania figur geometrycznych oraz manipulowania nimi
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach