Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Zasady w grupie ''meduzy''

Zasady w grupie ''meduzy''

 

KODEKS PRZEDSZKOLAKA – NASZE ZASADY

 

Oczy – patrzą uważnie

skupiamy na osobie, która mówi

pozwalamy innym patrzeć bez przeszkód, czy to na widowni podczas spektaklu, czy też w trakcie zajęć.

 

Uszy – słuchają uważnie:

skupiamy się na osobie, która mówi;

staramy się zapamiętywać ważne informacje;

pozwalamy innym słuchać bez utrudnień.

 

Usta – mówią cichutko:

w czasie zabawy swobodnej mówimy półgłosem;

w czasie wyznaczonym przez nauczyciela pracujemy w ciszy;

stosujemy zwroty grzecznościowe;

gdy czegoś potrzebujemy od pani/innej osoby, podchodzimy do niej.

 

Ręce – są pomocne:

dbamy o porządek w naszej sali;

jako dyżurni, pomagamy pani woźnej przy posiłku;

pomagamy kolegom/pani, gdy tego potrzebują i chcą;

sygnalizujemy, gdy chcemy coś powiedzieć w czasie zajęć.

 

Nogi – chodzą ostrożnie:

dbamy o bezpieczeństwo własne i kolegów;

biegamy w wyznaczonych miejscach i określonym czasie.

 

 

SYSTEM MOTYWACJI:

 

  •  Przydzielanie zadań typu bycie dyżurnym, pomocnikiem nauczyciela, wybór lidera zadania grupowego
  • Pochwały porządnych zachowań - zwracanie uwagi na mocne strony
  • Pochwała w postaci specjalnego znaczka- pieczątka, uśmiechnięta buźka, itp.
  • Atrakcyjne spędzanie czasu, zabawa w grupie wg. własnego pomysłu, itp
  • Chwalenie zaangażowania w powierzone zadanie
  • Chwalenie postępów
  • Chodzenie w pierwszej parze

 

KONSEKWENCJE NIEPRZESTRZEGANIA ZASAD:

 

  • Słowne upomnienie, czyli rozmowa, tłumaczenie, wyjaśnienie, przypomnienie ustalonych zasad, ukazanie następstw zachowania.
  • Wyciszanie dziecka przez indywidualne zabawy przy stoliku
  • Czasowe odebranie przywileju
  • Wykonanie pracy na rzecz poszkodowanego (np.: rysunek jako forma przeprosin, odtworzenie zburzonej budowli, itp.)
  • Wykonanie pracy na rzecz grupy (np.: ułożenie zabawek, segregowanie klocków, porządkowanie książeczek w kąciku książek, itp.).
  • Okazywanie niezadowolenia- gest, mimika, wyrażenie smutku, itp.
  • Gdy sytuację notorycznie się powtarzają, zachowanie dziecka będzie opisane w zeszycie zdarzeń o czym zostaną poinformowani rodzice /opiekunowie prawni.
  • W przypadku kłótni dzieci, nauczyciel monitoruje rozmowę i w razie potrzeby pomaga dojść do porozumienia (kładziemy nacisk na szukanie pozytywnych rozwiązań problemu przez dzieci, w miarę możliwości to dzieci proponują możliwe rozwiązania).

 

KONSEKWENCJE STOSUJEMY ZA:

  • nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i przedszkolu
  • stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu własnemu i innych
  • zachowania agresywne
  • niszczenie wytworów pracy innych, ich własności
  • celowe nie wywiązywanie się z podjętych obowiązków

 

ROLA RODZICÓW:

  • zachęcamy do rozmowy z dzieckiem o jego osiągnięciach. Warto pytać "Co dziś udało Ci się zrobić? Komu pomogłeś w grupie?"
  • Pochwała w domu wzmacnia to, co dziecko osiąga w przedszkolu

 

"Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy.”

                                                          Janusz Korczak

Data dodania: 2025-09-09 21:02:20
Data edycji: 2025-09-16 18:22:26
Ilość wyświetleń: 53
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej