81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy zajęć w STYCZNIU:
1.Witamy Nowy Rok 30.12 – 03.01.2025
2.Zima lubi dzieci 06.01 – 10.01.2025
3.Dzieci lubią zimę 13.01 – 17.01.2025
4.Moja babcia i mój dziadek 20.01 – 24.01.2025
5.Zabawa w teatr 27.01 – 31.01.2025
Treści kształcenia:
- nabywanie samodzielności w działaniu
- utrwalenie nazw pór roku
- rozwijanie myślenia analitycznego
- coraz lepsze rozumienie stosunków międzyludzkich
- nabywanie śmiałości, wiary we własne siły
-realizowanie własnych pomysłów
- rozwijanie kreatywności
- korzystanie z pomocy i doradztwa nauczyciela podczas sytuacji trudnych -rozwijanie fantazji podczas tworzenia nowych dźwięków |
-utrwalenie znajomości charakterystycznych cech pór roku -rozwijanie swobody w posługiwaniu się klejem w sztyfcie |
-przyswajanie liczebników porządkowych w zakresie 4 -zacieśnianie więzi koleżeńskich |
-przestrzeganie ustalonych reguł zabawy -rozwijanie koordynacji ruchowej -rozwijanie małej motoryki |
-odkrywanie uroków zimy -rozwijanie dyspozycji muzycznych: słuch wysokościowy, poczucie rytmu, tempa, pamięć muzyczna -wzmocnienie aparatu głosowego |
- próby przekładania rytmów wizualnych na dźwiękowe -poszanowanie zabawek |
-kulturalne włączanie się do zabaw kolegów -odczuwanie przynależności do grupy -rozwijanie logicznego myślenia |
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg jednej cechy -aktywny udział w proponowanych działaniach |
- odreagowanie napięć, regeneracja organizmu -rozwijanie samodzielności |
-rozumienie konsekwencji niewłaściwego użytkowania zabawek -rozwijanie pamięci dowolnej -rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej |
-zapoznanie ze sposobem wykorzystania obręczy podczas zabaw i ćwiczeń, -wzmacnianie mięśni nóg i rąk |
-czerpanie przyjemności ze wspólnej zabawy -liczenie się ze zdaniem kolegów i koleżanek |
-nabywanie samodzielności w działaniu -nabywanie poczucia przynależności grupowej - podporządkowanie się regułom zabawy |
-bogacenie słownictwa podczas wskazywanie cech charakterystycznych zimy -rozwijanie umiejętności wypowiadania się i formułowania myśli -aktywny udział w proponowanych działaniach |
-rozwijanie percepcji słuchowej -rozwijanie kreatywności |
- poszukiwanie kompromisu we wspólnej zabawie -rozwijanie ekspresji werbalnej -rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego |
-próby sklejania ze sobą elementów papierowych -rozwijanie sprawności manualnej -troska o jakość pracy, staranność wykonania -poznawanie właściwości śniegu |
-rozwijanie pamięci słuchowej |
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji ręka – oko -zainteresowanie zjawiskami atmosferycznymi, nabywanie odwagi w stawianiu hipotez |
-odkrywanie różnic w jakości dźwięku -rozwijanie umiejętności rozpoznawania wyrazów mimicznych |
-rozwijanie percepcji wzrokowej -poszanowanie zabawek |
-realizowanie własnych pomysłów -rozwijanie inwencji twórczej -przygotowanie do definiowania |
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru wg przeznaczenia -skupienie uwagi na wykonywanym działaniu -rozwijanie pomysłowości, zaradności |
-odreagowanie napięć emocjonalnych -wydłużenie fazy wydechu -kulturalne i życzliwe zwracanie się do siebie |
-rozwijanie koncentracji i koordynacji wzrokowo – ruchowej -swoboda w prezentowaniu swoich pomysłów |
-zapoznanie z zastosowaniem nietypowego przyboru podczas ćwiczeń |
|
-uprzejme zwracanie się do siebie nawzajem |
-stosowanie poprawnych form fleksyjnych w mowie potocznej -nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych myśli i odczuć |
|
-rozwijanie ciekawości poznawczej |
-przyzwyczajanie do prawidłowego trzymania narzędzia rysunkowego -rozwijanie inwencji twórczej podczas swobodnej wypowiedzi artystycznej |
-próby wyciągania wniosków |
-utrwalenie nazw: sikorki, wróble, gile -rozwijanie aparatu artykulacyjnego |
-rozwijanie twórczej aktywności muzycznej -nabywanie postawy proekologicznej -rozszerzenie doświadczeń plastycznych |
-przeliczanie elementów zbioru |
- rozumienie, że inne dzieci mają takie same prawa do zabawy -rozwijanie sprawności manualnej -szybkie reagowanie na sygnał słowny |
-stopniowe poznawanie liczebników porządkowych w zakresie 1-3 (3 -latki), 1-5 (4-latki) -zauważanie różnic i podobieństw między przedmiotami |
-odreagowanie napięć emocjonalnych -rozwijanie wyczuwanie właściwości tworzywa |
-uważne, świadome postrzeganie otoczenia, naśladowanie |
-ośmielanie do występów na szerszym forum |
-rozwijanie umiejętności związanych z pobudzaniem i hamowaniem ruchu -podejmowanie prób projektowania motywów dekoracyjnych |
-wzbudzenie zainteresowania własną rodziną -wzmacnianie więzi rodzinnych -rozwijanie szacunku do starszych osób |
-utrwalenie znajomości kolorów |
- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy -rozwijanie zmysłu równowagi i dotyku |
-rozwijanie umiejętności łączenia kilku elementów w całość -rozwijanie zmysłu estetycznego -rozwijanie analitycznego myślenia
|
-rozwijanie cierpliwości i uważności |
-zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek -rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej -rozwijanie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany |
-próby określenia nastroju w wysłuchanym utworze muzycznym -rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej |
-doskonalenie percepcji dotykowej podczas wyczuwania i porównywania cech przedmiotów, ich struktur, kształtów, wagi |
-rozwijanie mowy -rozwijanie małej motoryki -wydłużanie koncentracji uwagi |
-rozróżnianie liczenia błędnego od prawidłowego -rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności dwóch zbiorów |
|
-nabywanie samodzielności w działaniu i myśleniu -odczuwanie akceptacji, życzliwości -wykazanie się twórczą postawą |
-rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej -rozwijanie wrażliwości emocjonalnej -rozwijanie orientacji przestrzennej |
-utrwalenie znajomości znanych wątków baśniowych |
-usprawnianie warg, policzków, języka |
- wzbogacenie słownictwa (scena, kurtyna, aktor, lalka) -zróżnicowanie intonacji, zaangażowanie w proponowane działania |
-rozwijanie inwencji twórczej -rozwijanie poczucia humoru |
-poznanie układu ruchowego do muzyki -rozwijanie poczucia rytmu -rozwijanie płynności i estetyki ruchu |
- rozróżnianie wrażliwości emocjonalnej |
-zauważenie różnicy między ubraniem a przebraniem |
-rozróżnianie pojęć: najpierw, potem -doskonalenie koordynacji oko – ręka |
-wyzwolenie aktywności pantomimicznej -zacieśnianie więzi koleżeńskich |
-nabywanie wiary we własną skuteczność. -odczuwanie więzi grupowej -rozwijanie inwencji twórczej |
-zapoznanie z różnymi sposobami wykorzystania piłeczek podczas zabaw i ćwiczeń -rozwijanie koordynacji ruchowej -rozwijanie umiejętności szybkiej i sprawnej zmiany miejsc |
-odróżnianie pacynki od kukiełki - przestrzeganie ustalonych reguł |
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53