Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - styczeń 2025

Tematy zajęć w STYCZNIU:

1.Witamy Nowy Rok                        30.12 – 03.01.2025

2.Zima lubi dzieci                              06.01 – 10.01.2025

3.Dzieci lubią zimę                            13.01 – 17.01.2025

4.Moja babcia i mój dziadek           20.01 – 24.01.2025

5.Zabawa w teatr                              27.01 – 31.01.2025

 

Treści kształcenia:

- nabywanie samodzielności w działaniu

- utrwalenie nazw pór roku

-  rozwijanie myślenia analitycznego

- coraz lepsze rozumienie stosunków międzyludzkich

- nabywanie śmiałości, wiary we własne siły

-realizowanie własnych pomysłów

- rozwijanie kreatywności

 - korzystanie z pomocy i doradztwa nauczyciela podczas sytuacji trudnych

 -rozwijanie fantazji podczas tworzenia nowych dźwięków

-utrwalenie znajomości charakterystycznych cech pór roku

-rozwijanie swobody w posługiwaniu się klejem w sztyfcie

-przyswajanie liczebników porządkowych w zakresie 4

-zacieśnianie więzi koleżeńskich

-przestrzeganie ustalonych reguł zabawy

-rozwijanie koordynacji ruchowej

-rozwijanie małej motoryki

-odkrywanie uroków zimy

-rozwijanie dyspozycji muzycznych: słuch wysokościowy, poczucie rytmu, tempa, pamięć muzyczna

-wzmocnienie aparatu głosowego

- próby przekładania rytmów wizualnych na dźwiękowe

-poszanowanie zabawek

-kulturalne włączanie się do zabaw kolegów

-odczuwanie przynależności do grupy

-rozwijanie logicznego myślenia

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg jednej cechy

-aktywny udział w proponowanych działaniach

- odreagowanie napięć, regeneracja organizmu

-rozwijanie samodzielności

-rozumienie konsekwencji niewłaściwego użytkowania zabawek

-rozwijanie pamięci dowolnej

-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

-zapoznanie ze sposobem wykorzystania obręczy podczas zabaw i ćwiczeń,

-wzmacnianie mięśni nóg i rąk

-czerpanie przyjemności ze wspólnej zabawy

-liczenie się ze zdaniem kolegów i koleżanek

-nabywanie samodzielności w działaniu

-nabywanie poczucia przynależności grupowej

- podporządkowanie się regułom zabawy

-bogacenie słownictwa podczas wskazywanie cech charakterystycznych zimy

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się i formułowania myśli

-aktywny udział w proponowanych działaniach

-rozwijanie percepcji słuchowej

-rozwijanie kreatywności

- poszukiwanie kompromisu we wspólnej zabawie

-rozwijanie ekspresji werbalnej

-rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

-próby sklejania ze sobą elementów papierowych

-rozwijanie sprawności manualnej

-troska o jakość pracy, staranność wykonania

-poznawanie właściwości śniegu

-rozwijanie pamięci słuchowej

-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji ręka – oko

-zainteresowanie zjawiskami atmosferycznymi, nabywanie odwagi w stawianiu hipotez

-odkrywanie różnic w jakości dźwięku

-rozwijanie umiejętności rozpoznawania wyrazów mimicznych

-rozwijanie percepcji wzrokowej

-poszanowanie zabawek

-realizowanie własnych pomysłów

-rozwijanie inwencji twórczej

-przygotowanie do definiowania

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru wg przeznaczenia

-skupienie uwagi na wykonywanym działaniu

-rozwijanie pomysłowości, zaradności

-odreagowanie napięć emocjonalnych

-wydłużenie fazy wydechu

-kulturalne i życzliwe zwracanie się do siebie

-rozwijanie koncentracji i koordynacji wzrokowo – ruchowej

-swoboda w prezentowaniu swoich pomysłów

-zapoznanie z zastosowaniem nietypowego przyboru podczas ćwiczeń

 

-uprzejme zwracanie się do siebie nawzajem

-stosowanie poprawnych form fleksyjnych w mowie potocznej

-nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych myśli i odczuć

 

-rozwijanie ciekawości poznawczej

 -przyzwyczajanie do prawidłowego trzymania narzędzia rysunkowego

-rozwijanie inwencji twórczej podczas swobodnej wypowiedzi artystycznej

-próby wyciągania wniosków

-utrwalenie nazw: sikorki, wróble, gile

-rozwijanie aparatu artykulacyjnego

-rozwijanie twórczej aktywności muzycznej

-nabywanie postawy proekologicznej

-rozszerzenie doświadczeń plastycznych

-przeliczanie elementów zbioru

- rozumienie, że inne dzieci mają takie same prawa do zabawy

-rozwijanie sprawności manualnej

-szybkie reagowanie na sygnał słowny

-stopniowe poznawanie liczebników porządkowych w zakresie 1-3 (3 -latki), 1-5

(4-latki)

-zauważanie różnic i podobieństw między przedmiotami

-odreagowanie napięć emocjonalnych

-rozwijanie wyczuwanie właściwości tworzywa

 

-uważne, świadome postrzeganie otoczenia, naśladowanie

 

-ośmielanie do występów na szerszym forum

-rozwijanie umiejętności związanych z pobudzaniem i hamowaniem ruchu

-podejmowanie prób projektowania motywów dekoracyjnych

-wzbudzenie zainteresowania własną rodziną

-wzmacnianie więzi rodzinnych

-rozwijanie szacunku do starszych osób

-utrwalenie znajomości kolorów

- przestrzeganie ustalonych reguł zabawy

-rozwijanie zmysłu równowagi i dotyku

-rozwijanie umiejętności łączenia kilku elementów w całość

-rozwijanie zmysłu estetycznego

-rozwijanie analitycznego myślenia

 

-rozwijanie cierpliwości i uważności

-zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek

-rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej

-rozwijanie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany

-próby określenia nastroju w wysłuchanym utworze muzycznym

-rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej

-doskonalenie percepcji dotykowej podczas wyczuwania i porównywania cech przedmiotów, ich struktur, kształtów, wagi

-rozwijanie mowy

-rozwijanie małej motoryki

-wydłużanie koncentracji uwagi

-rozróżnianie liczenia błędnego od prawidłowego

-rozwijanie umiejętności ustalania równoliczności dwóch zbiorów

 

 

-nabywanie samodzielności w działaniu i myśleniu

-odczuwanie akceptacji, życzliwości

-wykazanie się twórczą postawą

-rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej

-rozwijanie wrażliwości emocjonalnej

-rozwijanie orientacji przestrzennej

-utrwalenie znajomości znanych wątków baśniowych

-usprawnianie warg, policzków, języka

 

- wzbogacenie słownictwa (scena, kurtyna, aktor, lalka)

-zróżnicowanie intonacji, zaangażowanie w proponowane działania      

-rozwijanie inwencji twórczej

-rozwijanie poczucia humoru

-poznanie układu ruchowego do muzyki

-rozwijanie poczucia rytmu

-rozwijanie płynności i estetyki ruchu

- rozróżnianie wrażliwości emocjonalnej

 

-zauważenie różnicy między ubraniem a przebraniem

-rozróżnianie pojęć: najpierw, potem

-doskonalenie koordynacji oko – ręka          

-wyzwolenie aktywności pantomimicznej

-zacieśnianie więzi koleżeńskich

-nabywanie wiary we własną skuteczność.

-odczuwanie więzi grupowej

-rozwijanie inwencji twórczej

-zapoznanie z różnymi sposobami wykorzystania piłeczek podczas zabaw i ćwiczeń

-rozwijanie koordynacji ruchowej

-rozwijanie umiejętności szybkiej i sprawnej zmiany miejsc

-odróżnianie pacynki od kukiełki

- przestrzeganie ustalonych reguł

 

Data dodania: 2025-01-29 22:33:25
Data edycji: 2025-01-29 22:35:08
Ilość wyświetleń: 9
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej