Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY TYGODNI:

  1. Jestem w przedszkolu.
  2. Jestem bezpiecznym przedszkolakiem.
  3. Chcę być zdrowy.
  4. Jesień w ogrodzie i w sadzie.
  5. Nadchodzi jesień.

 

TRESCI KSZTAŁCENIA:

  • wdrażanie do przestrzegania przyjętych zasad współżycia w grupie, integrowanie się z grupą we wspólnej zabawie
  • zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych oraz wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych oraz doskonalenie sprawności manualnej
  • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, utrwalanie imion i nazwisk dzieci w grupy
  • wdrażanie do pomagania innym, rozbudzanie postawy empatii wobec rówieśników
  • doskonalenie umiejętności reagowania na polecenia nauczyciela
  • kształtowanie świadomości schematu własnego ciała, doskonalenie umiejętności odczytywania komunikatów mimicznych
  • utrwalanie nazw części ciała oraz rozróżniania stron: prawa i lewa
  • kształtowanie szybkości poprzez szybkie reagowanie na sygnały oraz rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
  • ćwiczenia w dostrzeganiu charakterystycznych cech postaci
  • rozwijanie umiejętności prawidłowego rozmieszczenia rysunku na kartce
  • Wdrażanie do umiejętnego stosowania wiedzy z zakresu ruchu drogowego (zachowanie się na skrzyżowaniu oraz przechodzenie przez jezdnię)
  • Wprowadzenie cyfry i liczby „1” , "2", "3"
  • Utrwalenie wiadomości o znakach drogowych
  • Rozpoznawanie i nazywanie różnych rodzajów pojazdów (osobowe, ciężarowe, specjalne).
  • Rozpoznawanie miejsc bezpiecznego przejścia przez ulicę (przejście dla pieszych, sygnalizacja)
  • Klasyfikowanie pojazdów ze względu na ich przeznaczenie
  • Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych, nazywanie emocji, poznanie sposobów reagowania na emocje
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji i przewidywania niebezpieczeństw
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w zabawie tematycznej i ruchowej
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej i pamięci przez zabawy z symbolami
  • Wykonywanie prac plastycznych inspirowanych znakami drogowymi
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się numerem alarmowym w sytuacji zagrożenia
  • Rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych
  • Kształtowanie umiejętności przewidywania następstw różnych zachowań
  • Podkreślanie znaczenia aktywnego wypoczynku jako źródła zdrowia
  • Wskazywanie prawidłowych nawyków żywieniowych oraz kształtowanie postawy dbałości o higienę ciała
  • Rozwijanie logicznego myślenia oraz prawidłowego formułowania wypowiedzi w czasie teraźniejszym i przeszłym
  • Kształtowanie poczucia rytmu oraz umiejętności reagowania na jego zmianę
  • Zachęcanie do spożywania owoców i warzyw jako źródła witamin
  • Zapoznanie z pojęciami dotyczącymi zdrowego stylu życia, omówienie piramidy zdrowego żywienia
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej oraz wzrokowo- ruchowej
  • Rozwijanie motoryki małej: doskonalenie wycinania, odrysowywania, kolorowanie i rysowania
  • Rozwijanie umiejętności wskazywania pierwszej głoski w wyrazach, doskonalenie słuchu fonematycznego
  • Rozwijanie umiejętności planowania własnej pracy oraz dbania o estetykę wykonywanej pracy
  • Wspólne celebrowanie „Dnia kropki” – budowanie pozytywnej samooceny dziecka oraz odkrywanie własnych talentów
  • Wprowadzenie litery ,,O’’,,o", „a,A"
  • Rozwijanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych oraz budzenie zainteresowania jesienną pogodą
  • Inspirowanie do twórczych działań na temat jesienI
  • Doskonalenie słuchu fonematycznego
  • Doskonalenie sprawności manualnej oraz inwencji twórczej
  • Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w świecie roślin i zwierząt w różnych poraach roku
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania elementów oraz porównywania liczebności zbiorów
  • Wdrażanie dzieci do doprowadzania zadań do końca
  • Rozwijanie pamięci i wyobraźni muzycznej
  • Tworzenie sytuacji sprzyjających wyzwalaniu spontaniczności dziecka
  • Doskonalenie ruchów zamierzonych przez naśladowanie
  • Usystematyzowanie wiedzy związanej z aktualną porą roku
Data dodania: 2025-09-23 09:14:16
Data edycji: 2025-09-23 11:28:04
Ilość wyświetleń: 26
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej