81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy tygodni: 1. W kuchennym świecie. / 07.01 – 17.01.2025r. 2. Moja Babcia i mój Dziadek. / 20.01.-24.01.2025r. 3. Zabawa w teatr./ 27.01 – 31.01.2025r. Zadania do codziennej realizacji: · Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu – odkładanie zabawek i przyborów po skończonej zabawie, pamiętanie o swoim miejscu w szatni, łazience · Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie oraz zasad bezpieczeństwa · Wdrażanie do czynności samoobsługowych w szatni i w łazience · Zwracanie uwagi na używania form grzecznościowych · Kształcenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków oraz zachowania prawidłowej postawy podczas ich spożywania Treści kształcenia: · Wzbogacanie słownictwa o nazwy sprzętów i urządzeń kuchennych, ich przeznaczenie i bezpieczne użytkowanie. · Poznanie pracy kucharza. · Dzielenie się wiedzą i wzbogacanie słownictwa o nazwy produktów spożywczych oraz potraw, łączenie składników z danym produktem. · Rozwijanie zainteresowań kulinarnych oraz umiejętności komponowania zdrowych posiłków. · Budzenie zainteresowania różnymi możliwościami wykorzystania owoców i warzyw. · Zapoznanie ze znaczeniem podstawowych składników pokarmowych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka . · Zapoznanie z Piramidą Zdrowego Żywienia. Przedstawienie sposobu urozmaicania diety w oparciu o dobór produktów z piramidy żywieniowej (produkty zalecane i niezalecane). · Wdrażanie do samodzielności podczas wykonywania „kulinarnych smakołyków”. · Odczuwanie radości z kulinarnych eksperymentów i zabaw badawczych. · Wzmacnianie więzi emocjonalnych w babcią, dziadkiem, poznawanie ciekawostek z ich dzieciństwa. · Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw. · Poznanie głosek i liter: R, S, L · Wyróżnianie podzbiorów w danym zbiorze wg podanej cechy; prawidłowe nazywanie zbiorów i podzbiorów, dopełnianie zbiorów o brakujące elementy. · Doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie. · Zapoznanie z terminami i pojęciami związanymi ze światem teatru · Wykorzystywanie ruchu ciała i mimiki twarzy do ogrywania określonych roli · Podejmowanie próby układania dialogów pomiędzy pacynkami oraz odgrywania roli aktora na scenie · Wyrażanie uczuć, wspomaganie aktywności, usprawnianie komunikacji i współpracy w grupie podczas zabawy w teatr |
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53