Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2025

Tematy tygodni:

1.      W kuchennym świecie. / 07.01 – 17.01.2025r.

2.      Moja Babcia i mój Dziadek. / 20.01.-24.01.2025r.

3.      Zabawa w teatr./ 27.01 – 31.01.2025r.

Zadania do codziennej realizacji:

·        Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu – odkładanie zabawek i przyborów po skończonej zabawie, pamiętanie o swoim miejscu w szatni, łazience

·        Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie oraz zasad bezpieczeństwa

·        Wdrażanie do czynności samoobsługowych w szatni i w łazience

·        Zwracanie uwagi na używania form grzecznościowych

·        Kształcenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków oraz zachowania prawidłowej postawy podczas ich spożywania

Treści kształcenia:

·        Wzbogacanie słownictwa o nazwy sprzętów i urządzeń kuchennych, ich przeznaczenie i bezpieczne użytkowanie.

·        Poznanie pracy kucharza.

·        Dzielenie się wiedzą i wzbogacanie słownictwa o nazwy produktów spożywczych oraz potraw, łączenie składników z danym produktem.

·        Rozwijanie zainteresowań kulinarnych oraz umiejętności komponowania zdrowych posiłków.

·        Budzenie zainteresowania różnymi możliwościami wykorzystania owoców i warzyw.

·        Zapoznanie ze znaczeniem podstawowych składników pokarmowych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka .

·        Zapoznanie z Piramidą Zdrowego Żywienia. Przedstawienie sposobu urozmaicania diety w oparciu o dobór produktów z piramidy żywieniowej (produkty zalecane i niezalecane).

·        Wdrażanie do samodzielności podczas wykonywania „kulinarnych smakołyków”.

·        Odczuwanie radości z kulinarnych eksperymentów i zabaw badawczych.

·        Wzmacnianie więzi emocjonalnych w babcią, dziadkiem, poznawanie ciekawostek z ich dzieciństwa.

·        Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.

·        Poznanie głosek i liter: R, S, L

·        Wyróżnianie podzbiorów w danym zbiorze wg podanej cechy; prawidłowe nazywanie zbiorów i podzbiorów, dopełnianie zbiorów o brakujące elementy.

·        Doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie.

·        Zapoznanie z terminami i pojęciami związanymi ze światem teatru

·        Wykorzystywanie ruchu ciała i mimiki twarzy do ogrywania określonych roli

·        Podejmowanie próby układania dialogów pomiędzy pacynkami oraz odgrywania roli aktora na scenie

·        Wyrażanie uczuć, wspomaganie aktywności, usprawnianie komunikacji i współpracy w grupie podczas zabawy w teatr

Data dodania: 2025-01-13 21:17:08
Data edycji: 2025-01-13 21:22:07
Ilość wyświetleń: 24
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej