Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMATY TYGODNI:

  1. Las jesienią.
  2. Praca Pana Listonosza.
  3. Co robią zwierzęta jesienią?
  4. Jesienna szaruga.

 

 

TRESCI KSZTAŁCENIA:

  • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery ,,i’,I’’, "e,E", "t,T", "m, M"
  • Wprowadzenie cyfry i liczby „4", "5"
  • Rozwijanie świadomości znaczenia lasu jako miejsca życia roślin i zwierząt.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się w lesie i przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wycieczek terenowych
  • Rozwijanie zdolności obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie w okresie jesiennym
  • Rozpoznawanie wybranych drzew i ich owoców związanych z jesienią
  • Rozwijanie słownictwa związanego z tematyką jesieni, lasu i środowiska naturalnego
  • Rozwijanie sprawności językowej poprzez udział w rozmowach kierowanych, opowiadaniach i zabawach słownych
  • Doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania prac plastycznych i technicznych
  • Kształtowanie umiejętności współpracy i działania w grupie podczas realizacji wspólnego projektu
  • Doskonalenie umiejętności słuchania innych i respektowania zdania grupy
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmiotów przyrodniczych według wybranych cech
  • Rozwijanie umiejętności dostosowania ubioru do panujących warunków atmosferycznych
  • Utrwalenie nazw i wyglądu grzybów trujących
  • Doskonalenie logicznego myślenia i wyciągania wniosków na  podstawie obserwacji
  • Wzbogacenie słownika dzieci o nowe wyrazy związane z adresowaniem listu: adresat, nadawca
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej i wyobraźni dzieci
  • Zapoznanie dzieci z instytucją poczty i jej funkcjonowaniem
  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w miejscu publicznym
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec pracy innych ludzi
  • Stwarzanie warunków do zabawy w role społeczne „listonosz”, „klient poczty”
  • Zapoznanie z podstawowymi elementami związanymi z pocztą: list, kartka pocztowa, koperta, znaczek, skrzynka pocztowa
  • Rozwijanie świadomości, czym są produkty ekologiczne i jak powstają
  • Utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 5
  • Kształtowanie umiejętności przełamywania nieśmiałości przed publicznym wystąpieniem
  • Wzbogacenie wiedzy na temat przygotowania zwierząt do zimy
  • Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie, ich nazw i zwyczajów
  • Wdrażanie do nabywania umiejętności obserwowania zjawisk zachodzących w przyrodzie
  • Kształtowanie świadomości literowej i przygotowanie do nauki pisania
  • Rozwijanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • Rozwijanie umiejętności odczytywania swojego imienia
  • Kształtowania umiejętności rozpoznawania charakterystycznych cech późnej jesieni
  • Dostarczanie bodźców sensorycznych poprzez realizację innowacji pedagogicznej „Zabawa, ruch i odkrywanie- to bardzo ważna sprawa”
  • Uświadomienie znaczenia deszczu dla życia człowieka
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji i nastrojów za pomocą dźwięków
  • Rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni plastycznej dziecka
Data dodania: 2025-09-24 20:20:12
Data edycji: 2025-09-24 20:45:20
Ilość wyświetleń: 31
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej