Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2024

Tematy tygodni:

1.      W sadzie i w ogrodzie.                    30.09.-04.10.2024r.

2.      Złota jesień.                                      07.10.-11.10.2024r.

3.      Dbam o swoje bezpieczeństwo.    14.10.-18.10.2024r.

4.      Ważne wynalazki.                            21.10.-25.10.2024r.

5.      Sposoby na jesienną szarugę.       28.10.-31.10.2024r.

Zadania do codziennej realizacji:

·        Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie

·        Wdrażanie do czynności samoobsługowych w szatni i w łazience

·        Kształcenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków – posługiwanie się łyżką, widelcem

Treści kształcenia:

·        Stymulowanie rozwoju dzieci, wzbogacanie słownictwa i rozwijanie wyobraźni poprzez głośne czytanie dzieciom.

·        Kształcenie umiejętności rozpoznawania warzyw i owoców za pomocą zmysłów, wzbogacenie słownictwa oraz umiejętności klasyfikacji wybranych warzyw i owoców; utrwalanie nawyku mycia warzyw i owoców przed jedzeniem.

·        Utrwalenie nazw części garderoby oraz dobieranie ubioru do warunków atmosferycznych

·        Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej o pojęcia związane z jesienią, jesienną pogodą, darami jesieni

·        Utrwalanie zasad przechodzenia przez jezdnię, symboliki kolorów w sygnalizatorach świetlnych, znaczenia wybranych znaków drogowych.

·        Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy w miejscach do tego przeznaczonych.

·        Celebrowanie dnia drzewa –poznanie roli drzewa w ekosystemie oraz kształtowanie postaw proekologicznych

·        Zapoznanie z podstawowymi urządzeniami technicznymi i elektrycznymi, ich rolą w życiu człowieka

·        Rozbudzenie zainteresowań technicznych i naukowych

·        Poznaje właściwości magnesu.

·        Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych, swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów, zabaw i eksperymentów

·        Rozwija umiejętność działania w  zespole w sytuacji zadaniowej.

·        Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.

·        Zapoznanie z nową techniką plastyczną: wydrapywanką oraz malowaniem metodą pięciu palców

·        Wykonanie masy plastycznej „slime” oraz poznanie jej właściwości, zabawy sensoryczne z dynią i dynioliną.

·        Poznanie głosek i liter „O”, „A”, „M”, „T”, „I”; rozwijanie słuchu fonemowego oraz umiejętności analizy i syntezy sylabowej

·        Dostrzeganie regularności w serii elementów.

·        Kształcenie umiejętności wyróżniania podzbiorów w zbiorze.

·        Kształtowanie orientacji ruchowo- przestrzennej – rozumienie pojęć: przed siebie, za siebie, do tyłu, do przodu

·        Rozwijanie umiejętności kodowania.

Data dodania: 2024-09-25 20:37:12
Data edycji: 2024-09-25 20:40:58
Ilość wyświetleń: 23
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej