81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy tygodni: 1. W sadzie i w ogrodzie. 30.09.-04.10.2024r. 2. Złota jesień. 07.10.-11.10.2024r. 3. Dbam o swoje bezpieczeństwo. 14.10.-18.10.2024r. 4. Ważne wynalazki. 21.10.-25.10.2024r. 5. Sposoby na jesienną szarugę. 28.10.-31.10.2024r. Zadania do codziennej realizacji: · Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie · Wdrażanie do czynności samoobsługowych w szatni i w łazience · Kształcenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków – posługiwanie się łyżką, widelcem Treści kształcenia: · Stymulowanie rozwoju dzieci, wzbogacanie słownictwa i rozwijanie wyobraźni poprzez głośne czytanie dzieciom. · Kształcenie umiejętności rozpoznawania warzyw i owoców za pomocą zmysłów, wzbogacenie słownictwa oraz umiejętności klasyfikacji wybranych warzyw i owoców; utrwalanie nawyku mycia warzyw i owoców przed jedzeniem. · Utrwalenie nazw części garderoby oraz dobieranie ubioru do warunków atmosferycznych · Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej o pojęcia związane z jesienią, jesienną pogodą, darami jesieni · Utrwalanie zasad przechodzenia przez jezdnię, symboliki kolorów w sygnalizatorach świetlnych, znaczenia wybranych znaków drogowych. · Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy w miejscach do tego przeznaczonych. · Celebrowanie dnia drzewa –poznanie roli drzewa w ekosystemie oraz kształtowanie postaw proekologicznych · Zapoznanie z podstawowymi urządzeniami technicznymi i elektrycznymi, ich rolą w życiu człowieka · Rozbudzenie zainteresowań technicznych i naukowych · Poznaje właściwości magnesu. · Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych, swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów, zabaw i eksperymentów · Rozwija umiejętność działania w zespole w sytuacji zadaniowej. · Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego. · Zapoznanie z nową techniką plastyczną: wydrapywanką oraz malowaniem metodą pięciu palców · Wykonanie masy plastycznej „slime” oraz poznanie jej właściwości, zabawy sensoryczne z dynią i dynioliną. · Poznanie głosek i liter „O”, „A”, „M”, „T”, „I”; rozwijanie słuchu fonemowego oraz umiejętności analizy i syntezy sylabowej · Dostrzeganie regularności w serii elementów. · Kształcenie umiejętności wyróżniania podzbiorów w zbiorze. · Kształtowanie orientacji ruchowo- przestrzennej – rozumienie pojęć: przed siebie, za siebie, do tyłu, do przodu · Rozwijanie umiejętności kodowania. |
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53