ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2025
Tematy tygodni:
Robimy zakupy w sklepie / 03.03 – 07.03.2025r.
Co to jest ekologia? / 10.03.- 14.03.2025r.
Gdzie jesteś Wiosno?/ 17.03 – 21.03.2025r.
W wiejskiej zagrodzie. / 24.03.-28.03.2025r.
TRESCI KSZTAŁCENIA:
Zapoznanie z nazwami sklepów, ich asortymentem, pracą sprzedawcy, kasjera
Przyswajanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych
Nabywa postawy świadomego konsumenta
Rozumienie pojęć: moneta, banknot
Uświadomienie roli pieniędzy jako środków płatniczych
Kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych
Wprowadzenie cyfry 1
Zapoznanie z literą „C” , "P"
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.
Rozwijanie umiejętności matematycznych: przeliczanie na konkretach w dostępnym zakresie, odwzorowywanie danej liczby elementów, utrwalenie pojęcia „o 1 więcej” ,posługiwanie się liczebnikami porządkowymi, rozwijanie orientacji przestrzenneJ
Rozwijanie samodzielności, umiejętności podejmowania decyzji, dokonywania wyborów i umiejętności praktycznych
wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym - rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za najbliższe otoczenie
kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego - segregowanie śmieci i wrzucanie do odpowiednich pojemników
uświadomienie wpływu działań człowieka na stan naszej planety, rozumienie potrzeby ochrony przyrody
poszerzanie wiedzy w zakresie dbania o środowisko
ustalenie czym są skarby ziemi i jak należy o nie dbać
Rozróżnianie działań proekologicznych od nieekologicznych
zaangażowanie dzieci w prace porządkowo- gospodarcze w Sali przedszkolnej
rozwijanie wyobraźni i pamięci słuchowej
Rozwijanie logicznego myślenia oraz związku przyczynowo- skutkowego podczas układania historyjek obrazkowych
zaznajomienie ze sposobem wykorzystania odpadów do pracy plastycznej
rozwijanie umiejętności planowania swoich działań
Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadchodzącą wiosną; rozumienie pojęcia: zwiastuny wiosny, rozpoznawanie pierwszych kwiatów
Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata
Poznanie etapów rozwoju krokusa
Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia oraz ich symboli graficznych
Uświadamianie zagrożeń wynikających z braku dostępu do czystej wody pitnej, poszerzanie wiedzy na temat lodowców – globalny kryzys wodny
Propagowanie praw i potrzeb dzieci, osób z zespołem Downa
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, muzycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw
Doskonalenie analizy sylabowej, rozwijanie analizy fonemowej
Rozumie pojęć: najpierw, potem
Utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych oraz nazwy ich domów
Zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie osobników- dorosłego i młodego, tworzenie rodziny zwierząt
Podejmowanie prób naśladowania odgłosów zwierząt wiejskich i rozpoznawania ich
Wzbogacanie słownictwa na temat życia na wsi
Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata
Rozwijanie percepcji wzrokowej oraz pamięci wzrokowej podczas gier dydaktycznych
Rozwijanie sprawności motorycznej oraz koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas ćwiczeń i zabaw gimnastycznych
Podejmowanie prób składania wyrazów z sylab
Uświadomienie konieczności dbania o zwierzęta oraz dostrzegania, że zwierzęta mają zdolność odczuwania
Rozwijanie orientacji przestrzennej, utrwalenie pojęć: na, pod, obok, za, nad, w oraz w schemacie własnego ciała