Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC 2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy tygodni:

  1. Robimy zakupy w sklepie / 03.03 – 07.03.2025r.
  2. Co to jest ekologia? / 10.03.- 14.03.2025r.
  3. Gdzie jesteś Wiosno?/ 17.03 – 21.03.2025r.
  4. W wiejskiej zagrodzie. / 24.03.-28.03.2025r.

TRESCI KSZTAŁCENIA:

  • Zapoznanie z nazwami sklepów, ich asortymentem, pracą sprzedawcy, kasjera
  • Przyswajanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych
  • Nabywa postawy świadomego konsumenta
  • Rozumienie pojęć: moneta, banknot
  • Uświadomienie roli pieniędzy jako środków płatniczych
  • Kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych
  • Wprowadzenie cyfry 1
  • Zapoznanie z literą „C” , "P"
  • Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych: przeliczanie na konkretach w dostępnym zakresie, odwzorowywanie danej liczby elementów, utrwalenie pojęcia „o 1 więcej” ,posługiwanie się liczebnikami porządkowymi, rozwijanie orientacji przestrzenneJ
  • Rozwijanie samodzielności, umiejętności podejmowania decyzji, dokonywania wyborów i umiejętności praktycznych
  • wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym - rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za najbliższe otoczenie
  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego - segregowanie śmieci i wrzucanie do odpowiednich pojemników
  • uświadomienie wpływu działań człowieka na stan naszej planety, rozumienie potrzeby ochrony przyrody
  • poszerzanie wiedzy w zakresie dbania o środowisko
  • ustalenie czym są skarby ziemi i jak należy o nie dbać
  • Rozróżnianie działań proekologicznych od nieekologicznych
  • zaangażowanie dzieci w prace porządkowo- gospodarcze w Sali przedszkolnej
  • rozwijanie wyobraźni i pamięci słuchowej
  • Rozwijanie logicznego myślenia oraz związku przyczynowo- skutkowego podczas układania historyjek obrazkowych
  • zaznajomienie ze sposobem wykorzystania odpadów do pracy plastycznej
  • rozwijanie umiejętności planowania swoich działań
  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadchodzącą wiosną; rozumienie pojęcia: zwiastuny wiosny, rozpoznawanie pierwszych kwiatów
  • Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata
  • Poznanie etapów rozwoju krokusa
  • Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia oraz ich symboli graficznych
  • Uświadamianie zagrożeń wynikających z braku dostępu do czystej wody pitnej, poszerzanie wiedzy na temat lodowców – globalny kryzys wodny
  • Propagowanie praw i potrzeb dzieci, osób z zespołem Downa
  • Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, muzycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw
  • Doskonalenie analizy sylabowej, rozwijanie analizy fonemowej
  • Rozumie pojęć: najpierw, potem
  • Utrwalenie nazw i wyglądu zwierząt wiejskich – dorosłych i młodych oraz nazwy ich domów
  • Zwrócenie uwagi na różnice w wyglądzie osobników- dorosłego i młodego, tworzenie rodziny zwierząt
  • Podejmowanie prób naśladowania odgłosów zwierząt wiejskich i rozpoznawania ich
  • Wzbogacanie słownictwa na temat życia na wsi
  • Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej oraz pamięci wzrokowej podczas gier dydaktycznych
  • Rozwijanie sprawności motorycznej oraz koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas ćwiczeń i zabaw gimnastycznych
  • Podejmowanie prób składania wyrazów z sylab
  • Uświadomienie konieczności dbania o zwierzęta oraz dostrzegania, że zwierzęta mają zdolność odczuwania
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej, utrwalenie pojęć: na, pod, obok, za, nad, w oraz w schemacie własnego ciała
Data dodania: 2025-03-04 19:24:57
Data edycji: 2025-03-04 19:30:41
Ilość wyświetleń: 36
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej