Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY 2025

Tematy tygodni:

·        Zima                                       03.02 – 07.02.2025r.

·        W karnawale czas na bale10.02.- 14.02.2025r.

·        W świecie sztuki                  17.02.- 21.02.2025r.

·        Nasze zmysły                        24.02.- 28.02.2025r.

Zadania do codziennej realizacji:

·        Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu – odkładanie zabawek i przyborów po skończonej zabawie, pamiętanie o swoim miejscu w szatni, łazience

·        Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad obowiązujących w grupie oraz zasad bezpieczeństwa

·        Wdrażanie do czynności samoobsługowych w szatni i w łazience

·        Zwracanie uwagi na używania form grzecznościowych

·        Kształcenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków oraz zachowania prawidłowej postawy podczas ich spożywania

Treści kształcenia:

·        Poznanie atrybutów zimy.

·        Zaspakajanie ciekawości poznawczej dzieci.

·        Wzbogacanie wiadomości przyrodniczych  n/t wyglądu i trybu życia pingwinów oraz nazw i wyglądu ptaków zimujących w Polsce

·        Poznanie zasad odpowiedzialnego dokarmiania ptaków.

·        Utrwalenie nazw wybranych instrumentów muzycznych, rozpoznawanie ich dźwięków

·        Zaznajomienie z terminami: pejzaż, martwa natura, portret, malarstwo abstrakcyjne; wyrażanie podziwu dla wytworów pracy artystów

·        Poznanie różnych profesji artystycznych

·        Poznanie różnic między obrazem a rzeźbą

·        Promowanie pozytywnego stosunku do zwierząt, uczenie odpowiedzialności za swych czworonożnych przyjaciół – Światowy Dzień Kota

·        Kultywowanie tradycji walentynkowej; zachęcanie dzieci do okazywania uczuć innym osobom (kolegom, koleżankom, rodzicom itp.);

·        Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.

·        Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej oraz wzrokowo- ruchowej

·        Poznanie głosek i liter: G, B, N; rozwijanie słuchu fonemowego oraz umiejętności analizy i syntezy sylabowej

·        Kształcenie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów, kodowania

·        Utrwalanie pojęć wielkości: mniejszy, większy, za mały, za duży

·        Dostarczanie wiedzy na temat miasta rodzinnego

·        Rozbudzanie przywiązania do rodzinnej miejscowości oraz lokalnego patriotyzmu

·        Zachęcanie wychowanków do kultywowania specyfiki zabaw karnawałowych

·        Kształtowanie umiejętności wspólnej zabawy, tworzenie atmosfery życzliwości, pozytywnych relacji w grupie

·        Rozwijanie ekspresji ruchowej, tanecznej i muzycznej

·        Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej. Zaznajomienie z pojęciami „zmysły”, „narządy zmysłów”

·        Rozwijanie umiejętności polisensorycznego poznawania świata

  • Wspólne świętowanie podczas Balu Karnawałowego, Dnia Kota, Dnia Dinozaura

 

 

Data dodania: 2025-02-02 18:04:46
Data edycji: 2025-02-02 18:07:20
Ilość wyświetleń: 20
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej