Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2025

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2025

Tematy tygodni:

  1. Projekt: bajka. / 31.03 – 04.04.2025r.
  2. Wiosenny ogródek: metoda projektu / 07.04.- 11.04.2025r.
  3. Wielkanoc. / 14.04. – 18.04.2025r.
  4. Cztery żywioły. / 21.04.-25.04.2025r.
  5. 5. Mój kraj Polska. / 28.04.- 02.05.2025r.

TRESCI KSZTAŁCENIA:

  • Wprowadzanie dzieci w świat wartości, budowanie systemu wartości na wzorcach bohaterów literackich
  • Podejmowanie aktywności badawczych związanych z treścią bajki pt. „Jaś i Małgosia”
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczucia strachu, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa
  • Rozwijanie umiejętności kodowania – kodowanie na dywanie
  • Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych
  • Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.
  • Zwiększenie świadomości dzieci na temat autyzmu oraz zwrócenie ich uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu
  • Gromadzenie wiedzy o roślinach w ogrodzie przedszkolnym
  • Wzbogacenie słownictwa o nazwy narzędzi ogrodniczych oraz rozumienie wartości pracy ogrodnika
  • Zdobywanie wiedzy na temat zakładania ogródka oraz jakie rośliny sadzimy wiosną
  • Zakładanie ogródka wiosennego w sali przedszkolnej oraz ogrodzie
  • Przybliżanie dziecku świata przyrody poprzez obserwację i badanie środowiska oraz rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
  • Przybliżenie symboliki Świąt Wielkanocnych na podstawie literatury oraz własnych doświadczeń dzieci i zgromadzonych rekwizytów.
  • Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi: potrawy, prezenty od Zająca
  • Współtworzenie nastroju oczekiwania i radości w związku ze zbliżającymi się świętami
  • Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.
  • Doskonalenie motoryki małej i sprawności grafomotorycznej
  • Poznanie litery F, rozwijanie słuchu fonemowego
  • Doskonalenie umiejętności planowania własnych działań oraz działań zespołowych
  • Wzbogacenie wiedzy na temat sił natury oraz czterech żywiołów: woda, ogień, wiatr, ziemia
  • poznanie właściwości wody
  • Poznanie korzyści i zagrożeń płynących z wiatru
  • Zdobycie wiedzy na temat najczęstszych przyczyn pożarów i niebezpieczeństwami związanymi z ogniem
  • Nabywanie postawy proekologicznej
  • Rozwijanie umiejętności szeregowania elementów zbiorów
  • Wyciąganie i formułowanie wniosków z doświadczeń i eksperymentów
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznych
  • Porządkowanie zbiorów według różnych kryteriów
  • Dokonywanie analizy sylabowej oraz podejmowanie prób syntezy sylabowej i wyodrębnienia pierwsze głoski w wyrazie
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie w zakresie 10
  • Zapoznanie z literą „W”
  • Czerpanie radości podczas wspólnego celebrowania Dnia Ziemi
  • Kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju, utrwalenie symboli narodowych, wskazywanie świąt kiedy wywieszamy flagi za oknami.
  • Zapoznanie z mapą Polski, utrwalenie nazwy kraju, stolicy, wybranych większych miast, najdłuższej rzeki, regionów przyrodniczych w Polsce
Data dodania: 2025-04-07 19:54:06
Data edycji: 2025-04-07 19:56:43
Ilość wyświetleń: 14
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej