ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2025
Tematy tygodni:
Projekt: bajka. / 31.03 – 04.04.2025r.
Wiosenny ogródek: metoda projektu / 07.04.- 11.04.2025r.
Wielkanoc. / 14.04. – 18.04.2025r.
Cztery żywioły. / 21.04.-25.04.2025r.
5. Mój kraj Polska. / 28.04.- 02.05.2025r.
TRESCI KSZTAŁCENIA:
Wprowadzanie dzieci w świat wartości, budowanie systemu wartości na wzorcach bohaterów literackich
Podejmowanie aktywności badawczych związanych z treścią bajki pt. „Jaś i Małgosia”
Rozpoznawanie i nazywanie uczucia strachu, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa
Rozwijanie umiejętności kodowania – kodowanie na dywanie
Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.
Zwiększenie świadomości dzieci na temat autyzmu oraz zwrócenie ich uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu
Gromadzenie wiedzy o roślinach w ogrodzie przedszkolnym
Wzbogacenie słownictwa o nazwy narzędzi ogrodniczych oraz rozumienie wartości pracy ogrodnika
Zdobywanie wiedzy na temat zakładania ogródka oraz jakie rośliny sadzimy wiosną
Zakładanie ogródka wiosennego w sali przedszkolnej oraz ogrodzie
Przybliżanie dziecku świata przyrody poprzez obserwację i badanie środowiska oraz rozbudzanie zainteresowania światem przyrody
Przybliżenie symboliki Świąt Wielkanocnych na podstawie literatury oraz własnych doświadczeń dzieci i zgromadzonych rekwizytów.
Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi: potrawy, prezenty od Zająca
Współtworzenie nastroju oczekiwania i radości w związku ze zbliżającymi się świętami
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.
Doskonalenie motoryki małej i sprawności grafomotorycznej
Poznanie litery F, rozwijanie słuchu fonemowego
Doskonalenie umiejętności planowania własnych działań oraz działań zespołowych
Wzbogacenie wiedzy na temat sił natury oraz czterech żywiołów: woda, ogień, wiatr, ziemia
poznanie właściwości wody
Poznanie korzyści i zagrożeń płynących z wiatru
Zdobycie wiedzy na temat najczęstszych przyczyn pożarów i niebezpieczeństwami związanymi z ogniem
Nabywanie postawy proekologicznej
Rozwijanie umiejętności szeregowania elementów zbiorów
Wyciąganie i formułowanie wniosków z doświadczeń i eksperymentów
Rozwijanie sprawności grafomotorycznych
Porządkowanie zbiorów według różnych kryteriów
Dokonywanie analizy sylabowej oraz podejmowanie prób syntezy sylabowej i wyodrębnienia pierwsze głoski w wyrazie
Doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie w zakresie 10
Zapoznanie z literą „W”
Czerpanie radości podczas wspólnego celebrowania Dnia Ziemi
Kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju, utrwalenie symboli narodowych, wskazywanie świąt kiedy wywieszamy flagi za oknami.
Zapoznanie z mapą Polski, utrwalenie nazwy kraju, stolicy, wybranych większych miast, najdłuższej rzeki, regionów przyrodniczych w Polsce