ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2025
Dokładne poznanie i analizowanie baśni „Szewczyk Dratewka”- zajęcia prowadzone metodą projektu
Zdobycie wiedzy na temat morału i jego funkcji
Nabycie umiejętności wypożyczenia książki w bibliotece
Rozwiązywanie zagadek związanych z wybraną bajką
Wzbogacenie wiedzy n/t prawidłowej dbałości o higienę jamy ustnej, uświadomienie przyczyn powstawania próchnicy.
Współtworzenie nastroju oczekiwania i radości w związku ze zbliżającymi się świętami
Poznawanie tradycji świątecznych
Gromadzenie wiedzy o drzewach
Poznawanie świata poprzez zmysły. Rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków. Dostrzeganie drzew z nieznanej dotychczas perspektywy.
Nabycie wiedzy, jaką pomoc niosą zwierzęta człowiekowi, poszerzanie wiadomości o gospodarstwie wiejskim
Poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie
Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt
Utrwalenie treści bajki pt. „Brzydkie kaczątko”
Wprowadzenie litery „Z, z” oraz „H, h” drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu „zupa”. Zapoznanie z literą wielką i małą, drukowaną i pisaną. Pisanie nowo poznanej litery po śladzie i samodzielnie. Wyszukiwanie słów, w których głoska jest w nagłosie, śródgłosie i wygłosie.
Dzielenie wyrazów na głoski
Rozwijanie umiejętności budowania zdań i odpowiadania na
Rozwijanie umiejętności czytania globalnego
Rozwiązywanie krzyżówki
Usprawnianie mięśni narządów mowy przy wymawianiu trudniejszych zestawień głosek
Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10
Utrwalenie rozumienia, że liczebnik główny określa liczbę przedmiotów. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10.
Utrwalenie znajomości liczb i cyfr
Rozumienie pojęć: daleko, blisko, dalej, bliżej
Ćwiczenia w orientacji przestrzennej, rozwijanie świadomości schematu ciała oraz przestrzeni
Rozumienie pojęć: wewnątrz, na zewnątrz
Rozumienie pojęcia liczby w aspekcie porządkowym. Szybkie ujmowanie wzrokiem zbiorów liczbowych.
Rozwijanie umiejętności naśladowania sekwencji
Rozwijanie myślenia analitycznego
Rozwijanie małej motoryki - ćwiczenie ruchów nadgarstka poprzez malowanie długimi, płynnymi pociągnięciami pędzla.
Rozwijanie zdolności plastycznych i twórczego myślenia.
Odwzorowywanie sekwencji rysunkowycH
Rozwijanie umiejętności przekładania bodźców słuchowych na obrazy graficzne.
Zachowanie bezpieczeństwa podczas posługiwania się nożyczkami.