Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc kwiecień

Tematy tygodni:

  1. ,, Bajka- zajęcia metodą projektu ”     31.03.- 04.04.2025
  2. ,, Co słychać na wsi?’’ – 7.04-11.04.2025
  3. ,, Wielkanoc tuż, tuż’’14.04-18.04.2025
  4. ,, Nasza ziemia i jej skarby’’ 22.04-25.04.2025
  5. „Moja mała ojczyzna ” 28.04-02.05.2025

TRESCI KSZTAŁCENIA:

  • Poznanie pracy bibliotekarza
  • Odkrywanie znaczeń emocjonalnych słów
  • Odwzorowywanie elementów zbioru
  • Osłuchanie z językiem literackim
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • Wdrażanie do dbania o książki i szanowania ich
  • Rozwijanie zamiłowań czytelniczych
  • Rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków
  • Wdrażanie dzieci w świat kultury
  • Utrwalenie znajomości zapisu własnego imienia
  • Skojarzenie obrazków z ich nazwami
  • Utrwalenie znajomości liczebników porządkowych
  • Ułożenie zagadek na swój temat, przyjmowanie roli postaci bajkowej
  • Rozwijanie mowy umiejętności dialogowej
  • Zapoznanie dzieci z procesem powstawania książki
  • Branie udziału w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • Odróżnianie prozy od poezji
  • Rozbudzanie zainteresowania kulturą i sztuką
  • Wzbogacenie doświadczeń muzycznych
  • Poznanie zwierząt hodowanych na wsi
  • Poznanie zwyczajów i potrzeb młodych zwierząt oraz opieki, jaką wymagają od dorosłych
  • Poznanie ról, jakie pełnią zwierzęta wiejskie w gospodarstwie (np. produkcja mleka, jaj, mięsa, wełny) oraz jak te zwierzęta wpływają na życie człowieka
  • Poznanie charakterystyki miejsc, w których mieszkają zwierzęta gospodarskie: chlewik (świnie), obora (krowy) i stajnia (konie)
  • Poznanie pracy rolnika
  • Poznanie nowej litery, używanie poznanych liter do tworzenia krótkich słów i prostych zdań
  • Rozpoznawanie młodych zwierząt wiejskich i ich dorosłych odpowiedników
  • Poznanie historii czekolady: skąd pochodzi, jak została odkryta i jak stała się popularna na całym świecie
  • Zrozumienie procesu produkcji czekolady – od ziarna kakaowca do gotowego produktu
  • Zabawy i aktywności związane z czekoladą, takie jak wspólne przygotowywanie deserów czekoladowych, degustacja czekolady, tworzenie prac plastycznych inspirowanych czekoladą
  • Zapoznanie dzieci z obyczajami i tradycjami wielkanocnymi
  • Rozbudzenie u dzieci zainteresowania zwyczajami i sposobami świętowania w innych rodzinach
  • Współtworzenie nastroju oczekiwania i radości w związku ze zbliżającymi się świętami
  • Stwarzanie okazji do uczenia się na pamięć wierszy i piosenek nawiązujących do wiosny oraz obchodzonych świąt
  • Bogacenie słownictwa dzieci oraz rozwijanie sprawności językowej w zakresie analizy słuchowej wyrazów
  • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności zapamiętywania szczegółów
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej
  • Dostosowanie nacisku dłoni do zamierzonego efektu
  • Rozwijanie ruchowej ekspresji twórczej
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i wyróżniania zbiorów oraz przeliczania elementów
  • Ćwiczenia prawidłowej wymowy
  • Rozwijanie spostrzegawczości poprzez zabawy dydaktyczne
  • Dzielenie zdań na wyrazy, wyrazów na sylaby oraz głoski.
  • Poznanie znaczenia Dnia Ziemi, obchodzenia święta- jego celu i historii. Zrozumienie jakie ma znaczenie dla ochrony środowiska naturalnego naszej planety
  • Zrozumienie podstawowych zasad ochrony środowiska
  • Poznanie pojęć związanych z odnawialnymi źródłami energii, takimi jak energia słoneczna, wiatrowa czy wodna.
  • Nauka rozpoznawania drzew rosnących w Polsce
  • Poznanie cechy charakterystycznych różnych drzew, takich jak kształt liści, kora, pokrój drzewa, kwiaty, owoce oraz igły
  • Zrozumienie sezonowych zmian w wyglądzie drzew: jak zmieniają się liście, jak drzewa kwitną i owocują, jak drzewa wyglądają zimą
  • Zrozumienie roli drzew w różnych ekosystemach
  • Poznanie różnych rodzajów drzew, które mogą rosnąć w mieszkaniu
  • Rozwijanie umiejętności oceny kierunku oraz odległości
  • Kształtowanie postawy patriotycznej
  • Utrwalenie symboli narodowych,
  • Zapoznanie się z dziedzictwem kulturowym Polski
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • Umiejętne łączenie ruchu z muzyką
  • Poznanie cechy i charakteru poszczególnych tańców
  • Nabywanie szacunku do symboli narodowych
  • Wzbogaci swoją wiedzę na temat słanych Polaków
  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących Polski
  • Poznanie zabytków charakterystycznych dla wybranych miast
  • Wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny i najbliższego środowiska
  • Rozwijanie umiejętności kodowania informacji
  • Próby wykonania cwału bocznego
  • Kształtowanie umiejętności intuicyjnego pomiaru długości
  • Porównywanie strojów z różnych regionów Polski
  • Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej
  • Zwrócenie uwagi na cechy wspólne herbów
Data dodania: 2025-04-07 21:43:35
Data edycji: 2025-04-07 21:46:30
Ilość wyświetleń: 13
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej