Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc kwiecień
Tematy tygodni:
,, Bajka- zajęcia metodą projektu ” 31.03.- 04.04.2025
,, Co słychać na wsi?’’ – 7.04-11.04.2025
,, Wielkanoc tuż, tuż’’14.04-18.04.2025
,, Nasza ziemia i jej skarby’’ 22.04-25.04.2025
„Moja mała ojczyzna ” 28.04-02.05.2025
TRESCI KSZTAŁCENIA:
Poznanie pracy bibliotekarza
Odkrywanie znaczeń emocjonalnych słów
Odwzorowywanie elementów zbioru
Osłuchanie z językiem literackim
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych
Wdrażanie do dbania o książki i szanowania ich
Rozwijanie zamiłowań czytelniczych
Rozwijanie samodzielnego myślenia, próby wyciągania wniosków
Wdrażanie dzieci w świat kultury
Utrwalenie znajomości zapisu własnego imienia
Skojarzenie obrazków z ich nazwami
Utrwalenie znajomości liczebników porządkowych
Ułożenie zagadek na swój temat, przyjmowanie roli postaci bajkowej
Rozwijanie mowy umiejętności dialogowej
Zapoznanie dzieci z procesem powstawania książki
Branie udziału w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
Odróżnianie prozy od poezji
Rozbudzanie zainteresowania kulturą i sztuką
Wzbogacenie doświadczeń muzycznych
Poznanie zwierząt hodowanych na wsi
Poznanie zwyczajów i potrzeb młodych zwierząt oraz opieki, jaką wymagają od dorosłych
Poznanie ról, jakie pełnią zwierzęta wiejskie w gospodarstwie (np. produkcja mleka, jaj, mięsa, wełny) oraz jak te zwierzęta wpływają na życie człowieka
Poznanie charakterystyki miejsc, w których mieszkają zwierzęta gospodarskie: chlewik (świnie), obora (krowy) i stajnia (konie)
Poznanie pracy rolnika
Poznanie nowej litery, używanie poznanych liter do tworzenia krótkich słów i prostych zdań
Rozpoznawanie młodych zwierząt wiejskich i ich dorosłych odpowiedników
Poznanie historii czekolady: skąd pochodzi, jak została odkryta i jak stała się popularna na całym świecie
Zrozumienie procesu produkcji czekolady – od ziarna kakaowca do gotowego produktu
Zabawy i aktywności związane z czekoladą, takie jak wspólne przygotowywanie deserów czekoladowych, degustacja czekolady, tworzenie prac plastycznych inspirowanych czekoladą
Zapoznanie dzieci z obyczajami i tradycjami wielkanocnymi
Rozbudzenie u dzieci zainteresowania zwyczajami i sposobami świętowania w innych rodzinach
Współtworzenie nastroju oczekiwania i radości w związku ze zbliżającymi się świętami
Stwarzanie okazji do uczenia się na pamięć wierszy i piosenek nawiązujących do wiosny oraz obchodzonych świąt
Bogacenie słownictwa dzieci oraz rozwijanie sprawności językowej w zakresie analizy słuchowej wyrazów
Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności zapamiętywania szczegółów
Rozwijanie ekspresji ruchowej
Dostosowanie nacisku dłoni do zamierzonego efektu
Rozwijanie ruchowej ekspresji twórczej
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów i wyróżniania zbiorów oraz przeliczania elementów
Ćwiczenia prawidłowej wymowy
Rozwijanie spostrzegawczości poprzez zabawy dydaktyczne
Dzielenie zdań na wyrazy, wyrazów na sylaby oraz głoski.
Poznanie znaczenia Dnia Ziemi, obchodzenia święta- jego celu i historii. Zrozumienie jakie ma znaczenie dla ochrony środowiska naturalnego naszej planety
Zrozumienie podstawowych zasad ochrony środowiska
Poznanie pojęć związanych z odnawialnymi źródłami energii, takimi jak energia słoneczna, wiatrowa czy wodna.
Nauka rozpoznawania drzew rosnących w Polsce
Poznanie cechy charakterystycznych różnych drzew, takich jak kształt liści, kora, pokrój drzewa, kwiaty, owoce oraz igły
Zrozumienie sezonowych zmian w wyglądzie drzew: jak zmieniają się liście, jak drzewa kwitną i owocują, jak drzewa wyglądają zimą
Zrozumienie roli drzew w różnych ekosystemach
Poznanie różnych rodzajów drzew, które mogą rosnąć w mieszkaniu
Rozwijanie umiejętności oceny kierunku oraz odległości
Kształtowanie postawy patriotycznej
Utrwalenie symboli narodowych,
Zapoznanie się z dziedzictwem kulturowym Polski
Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Umiejętne łączenie ruchu z muzyką
Poznanie cechy i charakteru poszczególnych tańców
Nabywanie szacunku do symboli narodowych
Wzbogaci swoją wiedzę na temat słanych Polaków
Rozwiązywanie zagadek dotyczących Polski
Poznanie zabytków charakterystycznych dla wybranych miast
Wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny i najbliższego środowiska
Rozwijanie umiejętności kodowania informacji
Próby wykonania cwału bocznego
Kształtowanie umiejętności intuicyjnego pomiaru długości
Porównywanie strojów z różnych regionów Polski
Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej