ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C LISTOPAD 2023
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA M-C LISTOPAD 2023- GRUPA IVB
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Nasz region – nasza Mała Ojczyzna
Mój dom Polska
Poznajemy swoje hobby
Ulubione zajęcia
Jak powstaje książka?
Kształtowanie przywiązania do społeczności lokalnej i dumy z miejsca zamieszkania, poznanie położenia swojej miejscowości na mapie Polski, rozpoznawanie herbu Gdyni,
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw obiektów charakterystycznych dla Gdyni,
Zapoznanie z wyglądem strojów regionalnych, fachowym nazewnictwem części garderoby, poznawanie gwary regionalnej, poznanie folkloru regionalnego,
Poznanie historii powstania państwa polskiego, nazw jego kolejnych stolic,
Rozwijanie poczucia tożsamości narodowej w nawiązaniu do Narodowego Święta Niepodległości,
Utrwalenie symboli narodowych,
Przybliżenie wiadomości o sławnych Polakach,
Poznanie tradycji związanych z obchodami Święta Dyni w Polsce, poznanie jej budowy, walorów odżywczych i zastosowań kulinarnych,
Poznawanie zainteresowań swoich oraz swoich kolegów i koleżanek,
Poznawanie nowych sposobów na spędzanie wolnego czasu,
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zjawisk fikcyjnych,
Rozwijanie wyobraźni i fantazji dzieci,
Wdrażanie do szanowania cudzej własności, rozwijanie umiejętności dzielenia się zabawkami,
Poznanie etapów powstawania książki,
Poznanie zawodów związanych z poszczególnymi etapami tworzenia książek,
Odwiedzenie biblioteki i poznanie pracy bibliotekarza, wypożyczenie książki z biblioteki,
Utrwalanie wiedzy na temat bajek, baśni oraz postaci baśniowych,
Kształcenie umiejętności odróżniania dobra od zła,
Wdrażanie do właściwego korzystania z książek,
Klasyfikowanie książek wg określonych kryteriów,
Rozbudzanie ciekawości czytelniczej ,
Poznanie tradycji i zwyczajów andrzejkowych.
Wyrażanie własnych myśli, emocji i obserwacji w trakcie rozmów kierowanych oraz swobodnych wypowiedzi, impresji plastycznych, intencjonalnego ruchu, gestów i zabaw.
Aktywizowanie mowy i myślenia w trakcie rozwiązywania zagadek, burzy mózgów, rozmowy na podany temat,
Rozwijanie umiejętności językowych: budowanie wypowiedzi poprawnej stylistycznie,
Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej,
Wyróżnianie głoski w nagłosie,
Czerpanie radości z samodzielnego odczytywania krótkich wyrazów,
Poznanie litery d, D, e, E, u, U,
Rozwijanie małej i dużej motoryki,
Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości i inwencji twórczej podczas tworzenia prac plastycznych, doskonalenie umiejętności posługiwania się kilkoma kolorami farb, komponowania, dobierania kolorów,
Wdrażanie do dokładności i estetycznego wykonania prac,
Kształtowanie nawyku utrzymania ładu i porządku wokół siebie.
Doskonalenie umiejętności przeliczania,
Porównywanie liczebności zbiorów,
Dodawanie i odejmowanie na konkretach,
Poznanie symbolu równości,
Rozwijanie logicznego myślenia,
Wprowadzenie cyfry 3,
Doskonalenie orientacji w schemacie ciała i orientacji przestrzennej.