81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy tygodni:
TRESCI KSZTAŁCENIA:
-orientowanie się, jakie produkty można znaleźć w danym sklepie
-przyswajanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych
-rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
-rozwijanie kreatywności
-poszerzanie słownictwa o wyrazy dotyczące zakupów i rodzajów sklepów
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg kształtu
-poznanie różnego ujęcia linii w aspekcie plastycznym
-rozwijanie sprawności motorycznej rąk
-rozwijanie inwencji twórczej
-rozwijanie myślenia analitycznego
-utrwalenie nazwy, wyglądu, brzmienia instrumentów perkusyjnych
-różnicowanie dźwięków ze względu na dynamikę, gęstość, długość
-wzbogacenie słownika dzieci
-nabywanie świadomości artykulacyjnej
-rozwijanie gotowości do działania i poznawania
-odczuwanie pozytywnych emocji związanych z dążeniem do osiągnięcia celu
-rozwijanie motoryki dużej i małej
-wdrażanie do prawidłowego wykonania ćwiczeń
- nazywanie kolorów
-rozwijanie pamięci ruchowej
-rozwijanie zainteresowania przyrodą ożywioną i nieożywioną,
-dostrzeganie pozytywnej i niszczycielskiej siły wiatru
-zaprawianie w równomiernym, spokojnym nabieraniu powietrza przez nos, gospodarowaniu oddechem tak, aby wystarczył na realizację zadania
-rozwijanie kreatywności
-zwrócenie uwagi na różnice w jakości dźwięku
-rozwijanie umiejętności szybkiego, pełnego wdechu i wydłużonej fazy wydechowej zwiększanie pojemności płuc,
-rozwijanie inwencji twórczej
- poznanie środowisk, w jakich żyją poszczególne gatunki zwierząt
-rozumienie pojęć: zimno – ciepło
- wzbogacenie wiedzy n/t właściwości wody
-wzbogacenie słownika czynnego (morza, oceany, rzeki, jeziora, strumienie, stawy)
-nauka cwału bocznego
-rozwijanie wrażliwości kinestetycznej
-rozwijanie poczucia rytmu
-rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
-rozwijanie myślenia analitycznego
-rozwijanie ciekawości poznawczej
-podniesienie sprawności manualnej podczas wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki
-doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej
-rozwijanie odporności emocjonalnej
-rozumienie pojęć: bliżej – dalej
-poznawanie naturalnych bogactw ziemi
-doskonalenie koordynacji ciała
-rozwijanie wyobraźni poprzez pracę z ciałem
-wzrost wiedzy n/t czynników potrzebnych roślinom do wzrostu
-wnikliwa obserwacja rosnących roślin, próby wyciągania wniosków
-rozumienie zjawisk przyrodniczych
-rozwijanie wyobraźni twórczej
-obrazowanie pomysłów powstałych w wyobraźni za pomocą rysunku
-rozwijanie małej motoryki
-rozwijanie kreatywności
-odczuwanie pozytywnych emocji
-usprawnianie mięśni palców, pracy nadgarstka i współpracy palców dłoni
-podtrzymywanie tradycji żegnania zimy, witania wiosny
-odczuwanie radości z nadejścia nowej pory roku
-rozwijanie wrażliwości muzycznej
-rozwijanie ekspresji ruchowej
-utrwalenie słów i melodii
-wzbogacenie doświadczeń słuchowych
-rozróżnianie i nazywanie stanów emocjonalnych
-zaznajomienie z tekstem i melodią piosenki
-rozwijanie umiejętności określania charakteru muzyki
-rozwijanie słuchu akustycznego i muzycznego
-umiejętność odwzorowywania elementów zbioru
-rozwijanie wrażliwości na dźwięki
-utrwalenie pojęcia „para”
-poszanowanie reguł i prawideł
-rozwijanie umiejętności zliczania, porządkowania, systematyzowania
-rozumienie pojęcia „zwiastuny wiosny”
-wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
-rozwijanie ogólnej sprawności i zręczności
-czerpanie radości z aktywności fizycznej
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu
-doskonalenie narządów mowy
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozwijanie umiejętności zróżnicowanego pod względem intonacyjnym operowania głosem
-rozwijanie myślenia analitycznego
-utrwalenie wiadomości n/t cech charakterystycznych zwierząt
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej zwijanie kreatywności
-wyczuwanie właściwości tworzywa plastycznego
-rozwijanie sprawności dłoni
-rozwijanie inwencji twórczej
-usprawnianie słownictwa
-usprawnienie narządów artykulacyjnych
-odkrywanie własnych możliwości i zdolności muzycznych
-doskonalenie umiejętności śpiewu
-dostrzeganie piękna muzyki ludowej
-wyczucie położenia ciała względem przestrzeni
-ćwiczenie rozluźnienia i napięcia mięśni
-coraz lepsze rozumienie rzeczywistości, porządkowanie jej i nazywanie
-rozwijanie krytycznego myślenia
-wzmacnianie pewności siebie
-ćwiczenia prawidłowego toru oddychania
-rozwijanie pomysłowości
-rozwijanie ekspresji ruchowej
-wczuwanie się w charakter postaci i sytuacji
-zapobieganie wadom postawy poprzez wzmacnianie mięśni
-zapewnienie odpowiedniej ilości ruchu umożliwiającej harmonijny rozwój
-wykazywanie pomysłowości podczas przedstawiania zagadek
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53