Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - marzec 2025

Tematy tygodni:

  1. Robimy zakupy w sklepie 03.03 – 07.03.2025
  2. Cztery żywioły 10.03 – 14.03.2025
  3. Gdzie jesteś wiosno? 17.03 – 21.03.2025
  4. W wiejskiej zagrodzie 24.03 – 28.03.2025

TRESCI KSZTAŁCENIA:

-orientowanie się, jakie produkty można znaleźć w danym sklepie

-przyswajanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych

-rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

-rozwijanie kreatywności

-poszerzanie słownictwa o wyrazy dotyczące zakupów i rodzajów sklepów

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg kształtu

-poznanie różnego ujęcia linii w aspekcie plastycznym

-rozwijanie sprawności motorycznej rąk

-rozwijanie inwencji twórczej

-rozwijanie myślenia analitycznego

-utrwalenie nazwy, wyglądu, brzmienia instrumentów perkusyjnych

-różnicowanie dźwięków ze względu na dynamikę, gęstość, długość

-wzbogacenie słownika dzieci

-nabywanie świadomości artykulacyjnej

-rozwijanie  gotowości do działania i poznawania

-odczuwanie pozytywnych emocji związanych z dążeniem do osiągnięcia celu

-rozwijanie motoryki dużej i małej

-wdrażanie do prawidłowego wykonania ćwiczeń

-  nazywanie kolorów

-rozwijanie pamięci ruchowej

-rozwijanie zainteresowania przyrodą ożywioną i nieożywioną,

-dostrzeganie pozytywnej i niszczycielskiej siły wiatru

-zaprawianie w równomiernym, spokojnym nabieraniu powietrza przez nos, gospodarowaniu oddechem tak, aby wystarczył na realizację zadania

-rozwijanie kreatywności

-zwrócenie uwagi na różnice w jakości dźwięku

-rozwijanie umiejętności szybkiego, pełnego wdechu i  wydłużonej fazy wydechowej zwiększanie pojemności płuc,

-rozwijanie inwencji twórczej

- poznanie środowisk, w jakich żyją poszczególne gatunki zwierząt

-rozumienie pojęć: zimno – ciepło

- wzbogacenie wiedzy n/t właściwości wody

-wzbogacenie słownika czynnego (morza, oceany,  rzeki, jeziora, strumienie, stawy)

-nauka cwału bocznego

-rozwijanie wrażliwości kinestetycznej

-rozwijanie poczucia rytmu

-rozwijanie umiejętności współpracy w grupie

-rozwijanie myślenia analitycznego

-rozwijanie ciekawości poznawczej

-podniesienie sprawności manualnej podczas wykonywania drobnych, precyzyjnych ruchów ręki

-doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej

-rozwijanie odporności emocjonalnej

-rozumienie pojęć: bliżej – dalej

-poznawanie naturalnych bogactw ziemi

-doskonalenie koordynacji ciała

-rozwijanie wyobraźni poprzez pracę z ciałem

-wzrost wiedzy n/t czynników potrzebnych roślinom do wzrostu

-wnikliwa obserwacja rosnących roślin, próby wyciągania wniosków

-rozumienie zjawisk przyrodniczych

-rozwijanie wyobraźni twórczej

-obrazowanie pomysłów powstałych w wyobraźni za pomocą rysunku

-rozwijanie małej motoryki

-rozwijanie kreatywności

-odczuwanie pozytywnych emocji

-usprawnianie mięśni palców, pracy nadgarstka i współpracy palców dłoni

-podtrzymywanie tradycji żegnania zimy, witania wiosny

-odczuwanie radości z nadejścia nowej pory roku

-rozwijanie wrażliwości muzycznej

-rozwijanie ekspresji ruchowej

-utrwalenie słów i melodii

-wzbogacenie doświadczeń słuchowych

-rozróżnianie i nazywanie stanów emocjonalnych

-zaznajomienie z tekstem i melodią piosenki

-rozwijanie umiejętności określania charakteru muzyki

-rozwijanie słuchu akustycznego i muzycznego

-umiejętność odwzorowywania elementów zbioru

-rozwijanie wrażliwości na dźwięki

-utrwalenie pojęcia „para”

-poszanowanie reguł i prawideł

-rozwijanie umiejętności zliczania, porządkowania, systematyzowania

-rozumienie pojęcia „zwiastuny wiosny”

-wzbogacenie wiedzy przyrodniczej

-rozwijanie ogólnej sprawności i zręczności

-czerpanie radości z aktywności fizycznej

-rozwijanie logicznego myślenia

-rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu

-doskonalenie narządów mowy

-rozwijanie logicznego myślenia

-rozwijanie umiejętności zróżnicowanego pod względem intonacyjnym operowania głosem

-rozwijanie myślenia analitycznego

-utrwalenie wiadomości n/t cech charakterystycznych zwierząt

-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej zwijanie kreatywności

-wyczuwanie właściwości tworzywa plastycznego

-rozwijanie sprawności dłoni

-rozwijanie inwencji twórczej

-usprawnianie słownictwa

-usprawnienie narządów artykulacyjnych

-odkrywanie własnych możliwości i zdolności muzycznych

-doskonalenie umiejętności śpiewu

-dostrzeganie piękna muzyki ludowej

-wyczucie położenia ciała względem przestrzeni

-ćwiczenie rozluźnienia i napięcia mięśni

-coraz lepsze rozumienie rzeczywistości, porządkowanie jej i nazywanie

-rozwijanie krytycznego myślenia

-wzmacnianie pewności siebie

-ćwiczenia prawidłowego toru oddychania

-rozwijanie pomysłowości

-rozwijanie ekspresji ruchowej

-wczuwanie się w charakter postaci i sytuacji

-zapobieganie wadom postawy poprzez wzmacnianie mięśni

-zapewnienie odpowiedniej ilości ruchu umożliwiającej harmonijny rozwój

-wykazywanie pomysłowości podczas przedstawiania zagadek

Data dodania: 2025-03-17 16:49:10
Data edycji: 2025-05-27 00:18:06
Ilość wyświetleń: 36
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej