Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - maj 2025

Tematy tygodni:

  1. Wiosenny ogród 05.05 – 09.05.2025
  2. Ciekawe zawody 13.05 – 16.05.2025
  3. Moja rodzina 19.05 – 23.05.2025
  4. Majowa łąka 26.05 – 30.05.2025

 

TRESCI KSZTAŁCENIA:

- -utrwalenie wiedzy n/t warzyw i owoców

-zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi i pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

-rozwijanie spostrzegawczości słuchowej

-rozwijanie kreatywności

-uświadomienie dzieciom roli drzew w przyrodzie i ich znaczenia w życiu człowieka

-rozwijanie wrażliwości emocjonalnej

-zauważanie różnic pomiędzy drzewami liściastymi i iglastymi

-usprawnianie precyzyjnych ruchów ręki, dłoni i palców

-rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody

-wzbogacenie słownictwa

-odczuwanie pozytywnego nastroju

-rozwijanie postawy zadaniowego podejścia do stawianych problemów

-zapoznanie z układem ruchowym do melodii

-doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej

-rozwijanie płynności i estetyki ruchu

-rozwijanie koncentracji uwagi

-skupienie i koncentracja na wykonywanym zadaniu

-zwrócenie uwagi na cechy jakościowe elementów zbioru

-utrwalanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczb

-dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela

-wzbogacenie słownika o nazwy kwiatów

-wyrażanie emocji w sposób społecznie akceptowany

-doskonalenie umiejętności gry na instrumentach

-rozwijanie pamięci dowolnej

-zapobieganie wadom postawy poprzez wzmacnianie mięśni

-zapewnienie odpowiedniej ilości ruchu umożliwiającej harmonijny rozwój

-usprawnianie narządów artykulacyjnych

- poprawne nazywanie przedmiotów

-zdobywanie wiedzy n/t przeznaczenia różnych przedmiotów

-rozpoznawanie i nazywanie zawodów

-uświadomienie sobie, że niektóre zawody znikają, a na ich miejsce pojawiają się nowe

-porównywanie długości patyczków, rozumienie pojęć dłuższy, krótszy

-rozwijanie kreatywności

-rozwijanie percepcji wzrokowej

-wyrabianie prawidłowych nawyków związanych z kierunkiem pisania

odczuwanie relaksu i przyjemności wynikającej z ugniatania  masy podatnej na wielokrotne formowanie

-zachowanie porządku w miejscu pracy

- zgodna współpraca w parze

-przewidywanie skutków swoich zachowań

-rozwijanie samodzielności

-rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie

-doskonalenie koordynacji, zwinności, szybkości i spostrzegawczości

-używanie słów: proszę, dziękuję

-rozwijanie umiejętności zwracania uwagi na szczegóły

-utrwalenie znajomości numeru alarmowego

-dowiadywanie się, w jakich sytuacjach powinno się dzwonić pod numer alarmowy, a jakie zdarzenia tego nie wymagają

-ukazanie dzieciom przydatności wykonywania zawodu strażaka

-wzrost wiedzy n/t tego, czym się zajmuje ratownik medyczny, policjant, strażak

-rozpoznawanie i nazywanie emocji

-realizacja tempa ćwierćnutowego i ósemkowego

-doskonalenie koordynacji ciała

-zachowanie ostrożności podczas używania przyborów gimnastycznych

-próby nazwania czynności wykonywanych przez rodziców w pracy zawodowej

-zaznajomienie ze sposobem wykonania pracy

-uświadomienie sobie, iż warto bliskim sprawiać miłe niespodzianki

- rozwijanie poczucia rytmu

-coraz sprawniejsze przeliczanie elementów zbioru

-poznanie sposobów radzenia sobie z tremą, wstydem,

strachem

-rozwijanie umiejętności słuchania tekstu ze zrozumieniem

-uświadomienie sobie, że „rodzina to siła”

-szybkie reagowanie na sygnał słowny

-rozwijanie kreatywności

-rozwijanie ekspresji ruchowej

-doskonalenie techniki rysunkowej

-redukowanie napięcia mięśniowego

-utrwalanie reakcji na dźwięki staccato i legato

-zdobywanie doświadczeń w mówieniu, byciu słuchanym

-rozwijanie małej motoryki

-precyzyjne udzielanie odpowiedzi na zadany temat

-rozwijanie wrażliwości na brzmienie instrumentów

-przygotowanie do nauki czytania- śledzenie wzoru od lewej do prawej 

-radość ze wspólnego odkrywania i przeżywania rzeczywistości

-wzbogacenie słownictwa

-rozwijanie umiejętności grupowania obiektów

-sprawne wyszukiwanie podobieństw i różnic

-rozwijanie krytycznego myślenia

-próby rysowania koła

-rozwijanie odwagi i swobody podczas wypowiadania się na forum grupy

-podnoszenie wytrzymałości i kondycji fizycznej

-uważne słuchanie poleceń i współdziałanie w grupie

- pogłębienie oddechu

-usprawnienie słuchu fizycznego i muzycznego

-wzbogacenie wiedzy n/t mieszkańców łąki

-rozwijanie pamięci dowolnej

-zwrócenie uwagi na prawidłową dykcję podczas recytacji utworu

-rozwijanie pamięci wzrokowej

-rozwijanie kreatywności

-zgodna współpraca w parze

-dostrzeganie podobieństw i różnic

-rozwijanie umiejętności łączenia kilku elementów w całość

-dbałość o precyzję kreski rysunkowej

-rozwijanie świadomości własnego ciała

-zainteresowanie życiem owadów

-rozumienie pojęć: najmniej, najwięcej, tyle samo

-odczuwanie radości ze wspólnych zabaw przy muzyce

-dbałość o precyzję ruchów

-poznanie cyklu rozwojowego motyla

-rozwijanie estetyki ruchów

-rozwijanie umiejętności porządkowania, klasyfikowania i liczenia

-rozwijanie krytycznego myślenia

-nabywanie opiekuńczej postawy wobec przyrody

-dostrzeganie pożytecznej roli dżdżownic

-rozwijanie orientacji przestrzennej

-podnoszenie wytrzymałości i kondycji fizycznej

-doskonalenie koordynacji ruchowej

-rozwijanie ekspresji ruchowej

Data dodania: 2025-05-06 22:39:26
Data edycji: 2025-06-12 21:00:26
Ilość wyświetleń: 37
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej