81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy tygodni:
TRESCI KSZTAŁCENIA:
- -utrwalenie wiedzy n/t warzyw i owoców
-zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi i pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
-rozwijanie spostrzegawczości słuchowej
-rozwijanie kreatywności
-uświadomienie dzieciom roli drzew w przyrodzie i ich znaczenia w życiu człowieka
-rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
-zauważanie różnic pomiędzy drzewami liściastymi i iglastymi
-usprawnianie precyzyjnych ruchów ręki, dłoni i palców
-rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
-wzbogacenie słownictwa
-odczuwanie pozytywnego nastroju
-rozwijanie postawy zadaniowego podejścia do stawianych problemów
-zapoznanie z układem ruchowym do melodii
-doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej
-rozwijanie płynności i estetyki ruchu
-rozwijanie koncentracji uwagi
-skupienie i koncentracja na wykonywanym zadaniu
-zwrócenie uwagi na cechy jakościowe elementów zbioru
-utrwalanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczb
-dokładne wykonywanie poleceń nauczyciela
-wzbogacenie słownika o nazwy kwiatów
-wyrażanie emocji w sposób społecznie akceptowany
-doskonalenie umiejętności gry na instrumentach
-rozwijanie pamięci dowolnej
-zapobieganie wadom postawy poprzez wzmacnianie mięśni
-zapewnienie odpowiedniej ilości ruchu umożliwiającej harmonijny rozwój
-usprawnianie narządów artykulacyjnych
- poprawne nazywanie przedmiotów
-zdobywanie wiedzy n/t przeznaczenia różnych przedmiotów
-rozpoznawanie i nazywanie zawodów
-uświadomienie sobie, że niektóre zawody znikają, a na ich miejsce pojawiają się nowe
-porównywanie długości patyczków, rozumienie pojęć dłuższy, krótszy
-rozwijanie kreatywności
-rozwijanie percepcji wzrokowej
-wyrabianie prawidłowych nawyków związanych z kierunkiem pisania
odczuwanie relaksu i przyjemności wynikającej z ugniatania masy podatnej na wielokrotne formowanie
-zachowanie porządku w miejscu pracy
- zgodna współpraca w parze
-przewidywanie skutków swoich zachowań
-rozwijanie samodzielności
-rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
-doskonalenie koordynacji, zwinności, szybkości i spostrzegawczości
-używanie słów: proszę, dziękuję
-rozwijanie umiejętności zwracania uwagi na szczegóły
-utrwalenie znajomości numeru alarmowego
-dowiadywanie się, w jakich sytuacjach powinno się dzwonić pod numer alarmowy, a jakie zdarzenia tego nie wymagają
-ukazanie dzieciom przydatności wykonywania zawodu strażaka
-wzrost wiedzy n/t tego, czym się zajmuje ratownik medyczny, policjant, strażak
-rozpoznawanie i nazywanie emocji
-realizacja tempa ćwierćnutowego i ósemkowego
-doskonalenie koordynacji ciała
-zachowanie ostrożności podczas używania przyborów gimnastycznych
-próby nazwania czynności wykonywanych przez rodziców w pracy zawodowej
-zaznajomienie ze sposobem wykonania pracy
-uświadomienie sobie, iż warto bliskim sprawiać miłe niespodzianki
- rozwijanie poczucia rytmu
-coraz sprawniejsze przeliczanie elementów zbioru
-poznanie sposobów radzenia sobie z tremą, wstydem,
strachem
-rozwijanie umiejętności słuchania tekstu ze zrozumieniem
-uświadomienie sobie, że „rodzina to siła”
-szybkie reagowanie na sygnał słowny
-rozwijanie kreatywności
-rozwijanie ekspresji ruchowej
-doskonalenie techniki rysunkowej
-redukowanie napięcia mięśniowego
-utrwalanie reakcji na dźwięki staccato i legato
-zdobywanie doświadczeń w mówieniu, byciu słuchanym
-rozwijanie małej motoryki
-precyzyjne udzielanie odpowiedzi na zadany temat
-rozwijanie wrażliwości na brzmienie instrumentów
-przygotowanie do nauki czytania- śledzenie wzoru od lewej do prawej
-radość ze wspólnego odkrywania i przeżywania rzeczywistości
-wzbogacenie słownictwa
-rozwijanie umiejętności grupowania obiektów
-sprawne wyszukiwanie podobieństw i różnic
-rozwijanie krytycznego myślenia
-próby rysowania koła
-rozwijanie odwagi i swobody podczas wypowiadania się na forum grupy
-podnoszenie wytrzymałości i kondycji fizycznej
-uważne słuchanie poleceń i współdziałanie w grupie
- pogłębienie oddechu
-usprawnienie słuchu fizycznego i muzycznego
-wzbogacenie wiedzy n/t mieszkańców łąki
-rozwijanie pamięci dowolnej
-zwrócenie uwagi na prawidłową dykcję podczas recytacji utworu
-rozwijanie pamięci wzrokowej
-rozwijanie kreatywności
-zgodna współpraca w parze
-dostrzeganie podobieństw i różnic
-rozwijanie umiejętności łączenia kilku elementów w całość
-dbałość o precyzję kreski rysunkowej
-rozwijanie świadomości własnego ciała
-zainteresowanie życiem owadów
-rozumienie pojęć: najmniej, najwięcej, tyle samo
-odczuwanie radości ze wspólnych zabaw przy muzyce
-dbałość o precyzję ruchów
-poznanie cyklu rozwojowego motyla
-rozwijanie estetyki ruchów
-rozwijanie umiejętności porządkowania, klasyfikowania i liczenia
-rozwijanie krytycznego myślenia
-nabywanie opiekuńczej postawy wobec przyrody
-dostrzeganie pożytecznej roli dżdżownic
-rozwijanie orientacji przestrzennej
-podnoszenie wytrzymałości i kondycji fizycznej
-doskonalenie koordynacji ruchowej
-rozwijanie ekspresji ruchowej
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53