81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy tygodni:
TRESCI KSZTAŁCENIA:
-zaciekawienie czynnościami, które wykonuje pisarz
-rozwijanie umiejętności przedstawiania postaci za pomocą gestu, mimiki i ruchu
-doskonalenie małej i dużej motoryki
-rozwijanie kreatywności
-rozwijanie percepcji wzrokowej
-dobór materiału z punktu założenia celu
-rozwijanie umiejętności planowania, przewidywania każdej następnej czynności
-utrwalenie znajomości znanych wątków baśniowych
-rozwijanie pamięci wzrokowej
-podniesienie sprawności wyrazistego posługiwania się mimiką i gestem
-odkrywanie efektów akustycznych powstających przy ruchu własnego ciała
-zwiększenie koordynacji ruchowej
-wydłużanie koncentracji uwagi
-utrwalenie liczebników porządkowych
-uświadomienie, że książki może czytać każdy
-rozwijanie krytycznego myślenia
-uczenie się współdziałania w grupie
-rozwijanie empatii, nazywanie emocji, postaw, relacji
-zapoznanie ze sposobami pokonania różnych przeszkód
-wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej
-nabywanie wiary we własną skuteczność
-wzbogacenie słownictwa o nazwy potraw
-wzrost wiedzy n/t źródeł witamin
-uzmysłowienie sobie, że złe nawyki prowadzą do nadwagi, otyłości oraz mogą być przyczyną chorób
-rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie
-zdobycie wiedzy na temat zdrowego nawadniania organizmu
-rozwijanie kreatywności
-wzajemne poznawanie swoich upodobań
- rozumienie zależności między odpowiednim do warunków atmosferycznych ubraniem, a zdrowiem
-dostosowanie napięcia mięśniowego do zamierzonego efektu
-rozwijanie wrażliwości estetycznej
-rozwijanie umiejętności kategoryzowania
-rozwijanie koordynacji ruchów zwijanie pamięci wzrokowej
-rozwijanie wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci
-rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem
-rozpoznawanie i nazywanie przyborów do mycia
-utrwalenie sekwencji czynności podczas kąpieli
-poszanowanie zabawek
- wzbudzenie szacunku dla pracy lekarza
- przyzwyczajanie do używania zwrotów grzecznościowych
-sprawne używanie liczebników głównych i porządkowych
-rozwijanie krytycznego myślenia
-koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu
-rozwijanie umiejętności współpracy
-usprawnianie precyzji ruchów ręki rysującej oraz wytrzymałości mięśni
-radość ze wspólnego odkrywania i przeżywania rzeczywistości
-uświadomienie sobie znaczenia aktywności ruchowej
-coraz sprawniejsze kodowanie i dekodowanie informacji
-poznanie nowych zabaw z wykorzystaniem woreczka
-rozwijanie zmysłu równowagi
-doskonalenie spostrzegawczości i refleksu
-rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej
-wywołanie radosnego nastroju oczekiwania na święta
-coraz sprawniejsze odwzorowywanie elementów zbioru
-dostrzeganie różnic i podobieństw w obserwowanych przedmiotach
-aktywny udział w proponowanych zabawach
-rozwijanie odporności emocjonalnej
-respektowanie przyjętej reguły
-rozwijanie kreatywności
-nabywanie wiary we własną skuteczność
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- rozwijanie małej motoryki
-poznanie układu ruchowego do zabawy inscenizacyjnej
-rozwijanie umiejętności wykonywania pracy wg wzoru
-rozwijanie koncentracji uwagi
-coraz sprawniejszy chwyt narzędzia pisarskiego, staranność, precyzja
-zacieśnianie więzi koleżeńskich
-utrwalenie pojęcia „para”
-rozwijanie zaradności życiowej
- zaznajomienie z układem ruchowym do piosenki
-sprawnie reagowanie na zmiany melodii, rytmu, tempa, dynamiki, wysokości dźwięku
-poznanie istoty tradycji polewania się wodą
-rozwijanie umiejętności dostrzegania i odwzorowywania prostych rytmów
-bogacenie wrażeń sensorycznych z obszaru dotyku
-utrwalenie znajomości liczebników głównych
-uporządkowanie wiedzy n/t Świąt Wielkanocnych
-wyrabianie odwagi i śmiałości w zabieraniu głosu na forum grupy
-usprawnienie narządów artykulacyjnych
-zapoznanie ze sposobem wykonania skoków zajęczych
-rozwijanie ogólnej sprawności i zręczności
-rozwijanie estetyki ruchów
-współtworzenie atmosfery życzliwości
-rozwijanie ciekawości poznawczej
-rozumienie znaczenia działań proekologicznych
-nabywanie świadomości, iż dobry stan środowiska gwarantuje życie i zdrowie wszystkich organizmów na Ziemi
-rozwijanie pamięci wzrokowej
-rozwijanie kreatywności
-sprawne kojarzenie liczby z układem graficznym kropek
-doskonalenie techniki rysunkowej
-usprawnianie motoryki małej poprzez kreślenie znaków grafomotorycznych
-wyznaczanie pola spostrzeżeniowego, poszerzanie pola widzenia
-rozwijanie pamięci słuchowej i ruchowej
-wzmocnienie poczucia własnej wartości
-rozwijanie koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, płynności ruchów
-wzbudzanie w sobie pozytywnych emocji
-zdobycie wiedzy n/t możliwości ponownego wykorzystania wybranych odpadów powstających w gospodarstwie domowym
-rozumienie potrzeby dbania o środowisko
-rozwijanie umiejętności tworzenia zbioru przedmiotów na podstawie usłyszanej liczby
-rozwijanie krytycznego myślenia
-poznawanie i utrwalanie zasad segregacji odpadów
-utrzymywanie porządku wokół siebie
-coraz bardziej precyzyjne pociągnięcia linii o zmiennym kierunku
-próby wyciągania wniosków na podstawie prostych doświadczeń
-kształcenie potrzeby ruchu dla harmonijnego rozwoju
-dowiadywanie się na czym polega recykling
-poznawanie historii swojego kraju
-odczuwanie radości i dumy z bycia Polakiem
-zdawanie sobie sprawy z przynależności do wspólnoty ludzi, zamieszkujących szczególny „skrawek” ziemi zwany Ojczyzną
-utrwalenie pojęć: morze, góry
-rozwijanie kreatywności
-uświadomienie sobie bogactwa krajobrazów Polski
-szybkie kojarzenie nazw przedmiotów z ich wyglądem
-utrwalenie barw narodowych Polski
-rozwijanie małej motoryki - precyzyjnych ruchów palców oraz koordynacji oko-ręka
-doskonalenie refleksu psychoruchowego
-rozwijanie poczucia rytmu
-odczuwanie radości i satysfakcji z kontaktu z muzyką
doskonalenie umiejętności wznoszenia budowli w płaszczyźnie pionowej i poziomej
-poznawanie starych, ludowych zabaw
-odkrywanie skuteczności
-rozumienie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej
-zwrócenie uwagi na względność pojęć: daleko – blisko, jeśli dotyczą one większych przestrzeni
-rozwijanie mowy
-poznanie pojęcia: stolica
-zapoznanie ze sposobami pokonania różnych przeszkód
-zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i ćwiczeń
-doskonalenie techniki rysunkowej
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53