Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze - kwiecień 2025

Tematy tygodni:

  1. W świecie bajki 31.03 – 04.04.2025
  2. Dbamy o zdrowie 07.04 – 11.04.2025
  3. Nadchodzi Wielkanoc 14.04 – 18.04.2025
  4. Co to jest ekologia? 22.04 – 25.04.2025
  5. Mój kraj Polska 28.04 – 02.05. 2025

TRESCI KSZTAŁCENIA:

-zaciekawienie czynnościami, które wykonuje pisarz

-rozwijanie umiejętności przedstawiania postaci za pomocą gestu, mimiki i ruchu

-doskonalenie małej i dużej motoryki

-rozwijanie kreatywności

-rozwijanie percepcji wzrokowej

-dobór materiału z punktu założenia celu

-rozwijanie umiejętności planowania, przewidywania każdej następnej czynności

-utrwalenie znajomości znanych wątków baśniowych

-rozwijanie pamięci wzrokowej

-podniesienie sprawności wyrazistego posługiwania się mimiką i gestem

-odkrywanie efektów akustycznych powstających przy ruchu własnego ciała

-zwiększenie koordynacji ruchowej

-wydłużanie koncentracji uwagi

-utrwalenie liczebników porządkowych

-uświadomienie, że książki może czytać każdy

-rozwijanie krytycznego myślenia

-uczenie się współdziałania w grupie

-rozwijanie empatii, nazywanie emocji, postaw, relacji

-zapoznanie ze sposobami pokonania różnych przeszkód

-wyrabianie ogólnej sprawności ruchowej

-nabywanie wiary we własną skuteczność

-wzbogacenie słownictwa o nazwy potraw

-wzrost wiedzy n/t źródeł witamin

-uzmysłowienie sobie, że złe nawyki prowadzą do nadwagi, otyłości oraz mogą być przyczyną chorób

-rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie

-zdobycie wiedzy na temat zdrowego nawadniania organizmu

-rozwijanie kreatywności

-wzajemne poznawanie swoich upodobań

- rozumienie zależności między odpowiednim do warunków atmosferycznych ubraniem, a zdrowiem

 -dostosowanie napięcia mięśniowego do zamierzonego efektu

-rozwijanie wrażliwości estetycznej

-rozwijanie umiejętności kategoryzowania

-rozwijanie koordynacji ruchów zwijanie pamięci wzrokowej

-rozwijanie wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci

-rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem

-rozpoznawanie i nazywanie przyborów do mycia

-utrwalenie sekwencji czynności podczas kąpieli

-poszanowanie zabawek

- wzbudzenie szacunku dla pracy lekarza

- przyzwyczajanie do używania zwrotów grzecznościowych

-sprawne używanie liczebników głównych i porządkowych

-rozwijanie krytycznego myślenia

-koncentracja uwagi na wykonywanym zadaniu

-rozwijanie umiejętności współpracy

-usprawnianie precyzji ruchów ręki rysującej oraz wytrzymałości mięśni

-radość ze wspólnego odkrywania i przeżywania rzeczywistości

-uświadomienie sobie znaczenia aktywności ruchowej

-coraz sprawniejsze kodowanie i dekodowanie informacji

-poznanie nowych zabaw z wykorzystaniem woreczka

-rozwijanie zmysłu równowagi

-doskonalenie spostrzegawczości i refleksu

-rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej

-wywołanie radosnego nastroju oczekiwania na święta

-coraz sprawniejsze odwzorowywanie elementów zbioru

-dostrzeganie różnic i podobieństw w obserwowanych przedmiotach

-aktywny udział w proponowanych zabawach

-rozwijanie odporności emocjonalnej

-respektowanie przyjętej reguły

-rozwijanie kreatywności

-nabywanie wiary we własną skuteczność

- rozwijanie percepcji wzrokowej

- rozwijanie małej motoryki

-poznanie układu ruchowego do zabawy inscenizacyjnej

-rozwijanie umiejętności wykonywania pracy wg wzoru

-rozwijanie koncentracji uwagi  

-coraz sprawniejszy chwyt narzędzia pisarskiego, staranność, precyzja

-zacieśnianie więzi koleżeńskich

-utrwalenie pojęcia „para”

-rozwijanie zaradności życiowej

- zaznajomienie z układem ruchowym do piosenki

-sprawnie reagowanie na zmiany melodii, rytmu, tempa, dynamiki, wysokości dźwięku

-poznanie istoty tradycji polewania się wodą

-rozwijanie umiejętności dostrzegania i odwzorowywania prostych rytmów

-bogacenie wrażeń sensorycznych z obszaru dotyku

-utrwalenie znajomości liczebników głównych

-uporządkowanie wiedzy n/t Świąt Wielkanocnych

-wyrabianie odwagi i śmiałości w zabieraniu głosu na forum grupy

-usprawnienie narządów artykulacyjnych

-zapoznanie ze sposobem wykonania skoków zajęczych

-rozwijanie ogólnej sprawności i zręczności

-rozwijanie estetyki ruchów

-współtworzenie atmosfery życzliwości

-rozwijanie ciekawości poznawczej

-rozumienie znaczenia działań proekologicznych

-nabywanie świadomości, iż dobry stan środowiska gwarantuje życie i zdrowie wszystkich organizmów na Ziemi

-rozwijanie pamięci wzrokowej

-rozwijanie kreatywności

-sprawne kojarzenie liczby z układem graficznym kropek

-doskonalenie techniki rysunkowej

-usprawnianie motoryki małej poprzez kreślenie znaków grafomotorycznych

-wyznaczanie pola spostrzeżeniowego, poszerzanie pola widzenia

-rozwijanie pamięci słuchowej i ruchowej

-wzmocnienie poczucia własnej wartości

-rozwijanie koordynacji ruchowej, poczucia rytmu, płynności ruchów

-wzbudzanie w sobie pozytywnych emocji

-zdobycie wiedzy n/t możliwości ponownego wykorzystania wybranych odpadów powstających w gospodarstwie domowym

-rozumienie potrzeby dbania o środowisko

-rozwijanie umiejętności tworzenia zbioru przedmiotów na podstawie usłyszanej liczby

-rozwijanie krytycznego myślenia

-poznawanie i utrwalanie zasad segregacji odpadów

-utrzymywanie porządku wokół siebie

-coraz bardziej precyzyjne pociągnięcia linii o zmiennym kierunku

-próby wyciągania wniosków na podstawie prostych doświadczeń

-kształcenie potrzeby ruchu dla harmonijnego rozwoju

-dowiadywanie się na czym polega recykling

-poznawanie historii swojego kraju

-odczuwanie radości i dumy z bycia Polakiem

-zdawanie sobie sprawy z przynależności do wspólnoty ludzi, zamieszkujących szczególny „skrawek” ziemi zwany Ojczyzną

-utrwalenie pojęć: morze, góry

-rozwijanie kreatywności

-uświadomienie sobie bogactwa krajobrazów Polski

-szybkie kojarzenie nazw przedmiotów z ich wyglądem

-utrwalenie barw narodowych Polski

-rozwijanie małej motoryki - precyzyjnych ruchów palców oraz koordynacji oko-ręka

-doskonalenie refleksu psychoruchowego

-rozwijanie poczucia rytmu

-odczuwanie radości i satysfakcji z kontaktu z muzyką

doskonalenie umiejętności wznoszenia budowli w płaszczyźnie pionowej i poziomej

-poznawanie starych, ludowych zabaw

-odkrywanie skuteczności

-rozumienie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej

-zwrócenie uwagi na względność pojęć: daleko – blisko, jeśli dotyczą one większych przestrzeni

-rozwijanie mowy

-poznanie pojęcia: stolica

-zapoznanie ze sposobami pokonania różnych przeszkód

-zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw i ćwiczeń

-doskonalenie techniki rysunkowej

Data dodania: 2025-04-18 23:46:00
Data edycji: 2025-05-27 00:20:42
Ilość wyświetleń: 28
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej