81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy tygodni:
TRESCI KSZTAŁCENIA:
- okazywanie życzliwości i uprzejmości innym
-rozwijanie precyzji ruchów dłoni
-rozwijanie świadomości posiadania własnych praw
-zaznajomienie z przebiegiem zdarzeń w bajce „Żabi król”
-zwrócenie uwagi na konsekwencji czynów i słów bohaterów bajki
-próby rysowania na płaszczyźnie pionowej
-rozwijanie kreatywności
-rozwijanie pamięci dowolnej, refleksu
-rozpoznawanie emocji: radość, smutek, złość, zdziwienie
-zaznajomienie z nową techniką plastyczną
-posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu
-odczuwanie radości ze wspólnej zabawy
-odczuwanie akceptacji i życzliwości
-rozwijanie percepcji wzrokowej, koncentracji uwagi
-zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
-szybkie orientowanie się w zmianach akompaniamentu muzycznego
-doskonalenie kontroli ruchów głowy i tułowia, wzmacnianie prawidłowego napięcia mięśniowego
-łączenie przyjemności zabawy z wykonywaniem ćwiczeń ruchowych
-rozwijanie samodzielności i zaradności
-utrwalenie znajomości figur geometrycznych
-ustalanie stałości liczby elementów w zbiorze
-próby wiernego odtwarzania sytuacji i zdarzeń występujących w fabule
-rozumienie, że inne dzieci mają takie same prawa do zabawy
-pobudzenie zmysłów
-rozwijanie odporności emocjonalnej
-rozwijanie pomysłowości i inwencji ruchowej
-zachowanie ostrożności podczas używania przyborów gimnastycznych
-usprawnianie narządów artykulacyjnych
- rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu
-dzielenie się spostrzeżeniami
-rozwijanie poczucia rytmu
-zdobywanie wiedzy na temat cech wybranych zwierząt egzotycznych
-rozwijanie ciekawości poznawczej
-rozwijanie pamięci dowolnej
-rozumienie pojęć: lżejszy – cięższy
-rozwijanie kreatywności
-rozwijanie płynności ruchów
-rozwijanie samodzielności
-zapoznanie ze sposobem wykonania lwa z wykorzystaniem papierowego talerzyka
-wzmacnianie koordynacji obu rąk
-poprawne używanie zdrobnień
-usprawnianie aparatu artykulacyjnego
-sprawne odtwarzanie liczby słyszanych dźwięków
-rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się
-rozwijanie wrażliwości muzycznej
-rozwijanie małej motoryki
-coraz sprawniejsze rysowanie form kolistych
odkrywanie, że dany zbiór można podzielić na podzbiory na kilka sposobów
-porównywanie przedmiotów, których wymiary tylko nieznacznie różnią się między sobą
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozwijanie inwencji twórczej
-realizowanie własnych pomysłów
-rozwijanie celności rzutów
-rozwijanie sprawności grafomotorycznej
-zapoznanie ze sposobem wykorzystania plastikowych butelek podczas ćwiczeń
-kształcenie potrzeby ruchu dla harmonijnego rozwoju
-wyrabianie nawyku picia wody
-rozwijanie komunikacji niewerbalnej
- rozwijanie wrażliwości słuchowej podczas przyporządkowywania dźwięków do przedmiotów i zwierząt
-prawidłowe regulowanie oddechu podczas śpiewu
-wzbogacenie wiedzy o środowisku wodnym
-uświadomienie sobie, że na wakacjach u dziadków na wsi można się świetnie bawić
-poznawanie właściwości magnesu
-rozwijanie kreatywności
-rozumienie pojęcia stałości liczby
-interesowanie się przedmiotami dekoracyjnymi
-próby uzyskania linii zróżnicowanych walorowo
-rozwijanie intuicji malarskiej
-rozbudzanie zainteresowań światem podwodnym
-rozwijanie pamięci wzrokowej
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozwijanie narządów mowy
-posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
-doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
-rozwijanie wrażliwości na barwę dźwięków
-wyzwalanie pozytywnych emocji
-poznawanie zasad użytkowania przedmiotów
-odczuwanie więzi grupowej
-rozpoznawanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk
-spostrzeganie zmian we wzajemnym ułożeniu przedmiotów
-rozumienie, że liczebnik główny określa liczbę przedmiotów
-rozwijanie krytycznego myślenia
-rozwijanie koordynacji oko – ręka
-rozwijanie małej motoryki
-rozwijanie pamięci wzrokowej
-rozwijanie sprawności motorycznej zakresie szybkości i zwinności
-wzmacnianie napięcia mięśniowego
-rozwijanie zamiłowania do śpiewu
- utrwalanie poczucia przynależności społecznej
-rozwijanie orientacji na powierzchni kartki
przygotowanie do definiowania
-odkrywanie uroków lata
-rozwijanie logicznego myślenia
-rozróżnianie kolorów oraz pojęć: mały – duży
-rozwijanie kreatywności i pomysłowości
-rozwijanie percepcji wzrokowej
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
-rozwijanie wrażliwości czuciowej opuszków palców i sprawnej współpracy między nimi
-rozwijanie precyzji i dokładności
-zachowanie porządku w miejscu pracy
-koncentracja na wykonywanym zadaniu
-realizowanie własnych pomysłów
-harmonijne organizowanie ruchu swojego ciała
-utrwalenie znajomości kolorów
-zapoznanie z tekstem i melodią piosenki
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
- rozwijanie małej motoryki
-rozwijanie refleksu
-pobudzanie receptorów zmysłowych
-rozumienie pojęć: przedtem, potem
-nabywanie „intuicji czasowej”
-rozwijanie orientacji w stałych następstwach czasowych
-doskonalenie pamięci wzrokowej
-doskonalenie dokładności i precyzji ruchów dłoni
-wzmacnianie napięcia mięśniowego
-zachęcanie do przebywania na powietrzu i korzystania z letniej pogody
-dostosowanie ruchów do zamierzonego efektu
-wzrost poczucia własnej wartości
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53