Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Treści kształcenia na miesiąc kwiecień

Tematy tygodni:

  1. „Książki- nasi przyjaciele”- metoda projektu : 31.03-04.04.2025
  2. „ Wiosenny ogród” – 07.04-11.04.2025
  3. „ Nadchodzi Wielkanoc ”-14.04- 18.04.2025
  4. „W wiejskiej zagrodzie” - 22.04-25.04.2025
  5. „Mój kraj Polska” - 28.04-02.05.2025

- poda swój pomysł na napisanie książki

-pozna bajkę, pt. „Jaś i Małgosia”

- podejmie próbę ułożenia historyjki obrazkowej

- rozwiąże krzyżówkę

- wie, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe

- potrafi dopasować fragment przeczytanego tekstu do odpowiedniego bohatera

- potrafi przekazać swoją wiedzę innym dzieciom

- wcieli się w postać określonej postaci bajkowej (Jaś i Małgosia)

- pozna pracę księgarza

- weźmie udział w zabawach z rekwizytami

- jest kreatywne podczas zabawy

- okaże sympatię w stosunku do kolegów i koleżanek

- zauważy różnice na półce z książkami

- wykona postać krasnala z wykorzystaniem patyka po lodzie

- podejmie próby odnalezienia w ogrodzie

przedszkolnym zgubionego kluczyka

- rozwiąże zagadki n/t bajek

- bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

- połączy w pary jednakowe kapcie

- zapamięta i odtworzy gestodźwięki

- wykona rysunek kredą na płytach chodnika

- pokoloruje sylwetę zamku wg podanego kodu

- wymieni jaką rolę chciałoby odegrać w bajce

- połączy obrazek z jego brakującym fragmentem,

- utrwali znajomość liczebników porządkowych

- podejmie próby przeskoków przez przeszkody

- utrwali znajomość kilku wątków baśniowych

- wymieni jaką postacią bajkową chciałoby dzisiaj być

- wysłucha bajki wybranej z kącika czytelniczego

  • weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • zauważy zmiany wiosennej przyrody
  • zatańczy z książką wg instrukcji nauczyciela

- ustali kolejność obrazków

- poda informacje na temat wylosowanego owocu lub warzywa

- wysłucha opowiadania „Ogródek myszki Zosi”

- wysłucha opowiadania „Muzyczna przyjaźń w ogrodzie”

- pozna, czym jest przyjaźń i jak się ją pielęgnuje

- pozna narzędzia ogrodnicze

- przejdzie po narysowanej ścieżce

- rozpozna odgłosy ptaków

- jest kreatywne podczas zabawy

- pozna znaczenie drzew w życiu ludzi

- wejdzie w rolę smutnego i wesołego drzewka

- wykona pracę plastyczną „Drzewo”

- podejmie próbę przejścia slalomem między drzewami

- wymieni obiekty, które można zobaczyć w ogrodzie

- pozna rymowankę „Wiosna wita”

- wykona zadanie z el. kodowania

pozna układ taneczny do muzyki z wykorzystaniem chustek

- wytropi elementy krajobrazu w określonym kolorze

- ułoży kwiaty z nietypowych przyborów

- wejdzie w rolę ogrodnika

- narysuje kwiatek wg instrukcji

- policzy papierowe kwiatki na rabatkach

- ułoży rytmy z kwiatków

- nauczy się piosenki „Wiosna w ogródku”

- obejrzy przez lupę okazy przyrodnicze

- posłuży się nazwami kwiatów

- wyraża emocje w sposób społecznie akceptowany

- zagra na instrumentach perkusyjnych

- zapamięta elementy składowe ptasiego gniazda,

- weźmie udział w szeregu

zabaw i ćwiczeń ruchowych

- zwróci uwagę podczas spaceru na przelatujące ptaki

  • powtórzy za nauczycielem określone dźwięki

- wykaże inicjatywę w urządzaniu kącika z akcesoriami świątecznymi

- narysuje w koszu wskazaną liczbę pisanek

- dowie się, co powinien zawierać wielkanocny koszyczek

- wysłucha opowiadania nauczyciela „Wielka kłótnia pisanek”

- przejdzie wskazaną trasę z jajkiem na łyżce

- narysuje wzory na jajkach w układzie rytmicznym

- jest kreatywne podczas zabawy

- odnajdzie drugą połowę pisanki zgodną z wzorem

- podejmie próby gniecenia gazet i rzucania nimi do celu

- wykona kartkę wielkanocną : „Pisanka”

- wysłucha bajkę „O bojaźliwym wielkanocnym zajączku”

- będzie świętować Dzień Czekolady

- nauczy się piosenki „Wielkanocne kurki”

- pomaluje i ozdobi jajka styropianowe

- obejrzy bajkę edukacyjną : „Kazio i Wielkanoc”

- pozna zabawę przy piosence „Kurczątka”

- odszuka jajka w ogrodzie przedszkolnym

- pokoloruje pisanki na wskazane kolory

-- utworzy zbiory dwuelementowe

-odnajdzie ukryte kurczątko

- pozna zabawę przy piosence „Kurki trzy”

- podejmie próby biegu parami

- dowie się o drapieżnikach, przed którymi należy chronić zwierzęta

- utrwali znajomość kolorów

pozna znaczenie słów „śmigus dyngus”

- podejmie próby układania i kontynuowania rytmów

- ulepi babki z piasku

- ozdobi „wielkanocne mazurki”

- weźmie udział w wielkanocnym quizie

- podzieli się na forum grupy swoimi przemyśleniami n/t prezentu od Zajączka

- wykona ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

- zauważy zmiany w przyrodzie podczas spaceru

  • zatańczy „Wiosenny taniec”

- pozna piosenkę „Stary Donald”

- określi, czy wymieniane obiekty pasują do wsi, czy miasta

- weźmie udział w inscenizacji do wiersza „Kocia kąpiel”

- wykorzysta w zabawie skakanki

- ustali, jakie zwierzę można spotkać na wsi, a jakiego spotkać nie można

- jest kreatywne podczas zabawy

- wykorzysta swoją wiedzę n/t zwierząt w zabawie

- dopasuje obrazki zwierząt do cieni zwierząt

- rozpozna głos zwierząt

- podejmie próby naśladowania głosów zwierząt

-

- wymieni wyrazy związane z wsią

- ułoży ciąg obrazków i na jego podstawie odtworzy głosy zwierząt wiejskich

- pozna piosenkę „Królik”

- przejdzie po podwyższeniu

- odszuka w sali ukryte zwierzęta

pozna rymowankę „Idą kaczuszki”

- spróbuje naśladować sposób poruszania się kaczki

- dokona klasyfikacji zwierząt ze względu na wspólną cechę

- pozna pojęcie „o 1 więcej”

- wykona ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem słomki

- zaprezentuje, jak porusza się określone zwierzę

- pozna nazwy dzieci zwierząt wiejskich

- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

- spróbuje dostrzec w otoczeniu określone przez nauczyciela obiekty

  • przedstawi zagadki ruchowe

- zaobserwuje działania nauczyciela podczas tworzenia kącika tematycznego

- pozna legendę o powstaniu państwa polskiego

- pozna symbole narodowe

- podejmie próby celowania piłką w zawieszoną tarczę

dopasuje zdjęcia i widokówki do Morza Bałtyckiego lub do Tatr

- jest kreatywne podczas zabawy

- obejrzy albumy o Polsce

- utrwali znajomość kolorów: biały – czerwony

- wyklei papierowymi kwadratami sylwetę flagi Polski

- weźmie udział w zgaduj – zgaduli n/t Polski

- podejmie próby zakręcania i odkręcania słoików/pojemników

- bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

- obiegnie jak najszybciej pachołek z biało – czerwoną pałeczką

- pokoloruje polskie flagi

- weźmie udział w zabawach rytmicznych z plastikowymi kubeczkami

-podejmie próby puszczania baniek mydlanych

- zbuduje wieżowce z klocków

-- pozna zabawę w kapsle

- pokoloruje wianek wg wzoru

- oceni odległość, używając pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej

- pozna zasady zabawy „Gąski, gąski do domu!”

- weźmie udział w zabawie z obieganiem koła

- wymieni często odwiedzane miejsca na swoim osiedlu

- obejrzy album o Warszawie

- weźmie udział w szeregu

zabaw i ćwiczeń ruchowych

- zaobserwuje zmiany w najbliższym otoczeniu

- wykona rysunek na dowolny temat

 

Data dodania: 2025-03-27 18:23:48
Ilość wyświetleń: 22
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej