81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Tematy tygodni:
- poda swój pomysł na napisanie książki
-pozna bajkę, pt. „Jaś i Małgosia”
- podejmie próbę ułożenia historyjki obrazkowej
- rozwiąże krzyżówkę
- wie, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe
- potrafi dopasować fragment przeczytanego tekstu do odpowiedniego bohatera
- potrafi przekazać swoją wiedzę innym dzieciom
- wcieli się w postać określonej postaci bajkowej (Jaś i Małgosia)
- pozna pracę księgarza
- weźmie udział w zabawach z rekwizytami
- jest kreatywne podczas zabawy
- okaże sympatię w stosunku do kolegów i koleżanek
- zauważy różnice na półce z książkami
- wykona postać krasnala z wykorzystaniem patyka po lodzie
- podejmie próby odnalezienia w ogrodzie
przedszkolnym zgubionego kluczyka
- rozwiąże zagadki n/t bajek
- bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
- połączy w pary jednakowe kapcie
- zapamięta i odtworzy gestodźwięki
- wykona rysunek kredą na płytach chodnika
- pokoloruje sylwetę zamku wg podanego kodu
- wymieni jaką rolę chciałoby odegrać w bajce
- połączy obrazek z jego brakującym fragmentem,
- utrwali znajomość liczebników porządkowych
- podejmie próby przeskoków przez przeszkody
- utrwali znajomość kilku wątków baśniowych
- wymieni jaką postacią bajkową chciałoby dzisiaj być
- wysłucha bajki wybranej z kącika czytelniczego
- ustali kolejność obrazków
- poda informacje na temat wylosowanego owocu lub warzywa
- wysłucha opowiadania „Ogródek myszki Zosi”
- wysłucha opowiadania „Muzyczna przyjaźń w ogrodzie”
- pozna, czym jest przyjaźń i jak się ją pielęgnuje
- pozna narzędzia ogrodnicze
- przejdzie po narysowanej ścieżce
- rozpozna odgłosy ptaków
- jest kreatywne podczas zabawy
- pozna znaczenie drzew w życiu ludzi
- wejdzie w rolę smutnego i wesołego drzewka
- wykona pracę plastyczną „Drzewo”
- podejmie próbę przejścia slalomem między drzewami
- wymieni obiekty, które można zobaczyć w ogrodzie
- pozna rymowankę „Wiosna wita”
- wykona zadanie z el. kodowania
pozna układ taneczny do muzyki z wykorzystaniem chustek
- wytropi elementy krajobrazu w określonym kolorze
- ułoży kwiaty z nietypowych przyborów
- wejdzie w rolę ogrodnika
- narysuje kwiatek wg instrukcji
- policzy papierowe kwiatki na rabatkach
- ułoży rytmy z kwiatków
- nauczy się piosenki „Wiosna w ogródku”
- obejrzy przez lupę okazy przyrodnicze
- posłuży się nazwami kwiatów
- wyraża emocje w sposób społecznie akceptowany
- zagra na instrumentach perkusyjnych
- zapamięta elementy składowe ptasiego gniazda,
- weźmie udział w szeregu
zabaw i ćwiczeń ruchowych
- zwróci uwagę podczas spaceru na przelatujące ptaki
- wykaże inicjatywę w urządzaniu kącika z akcesoriami świątecznymi
- narysuje w koszu wskazaną liczbę pisanek
- dowie się, co powinien zawierać wielkanocny koszyczek
- wysłucha opowiadania nauczyciela „Wielka kłótnia pisanek”
- przejdzie wskazaną trasę z jajkiem na łyżce
- narysuje wzory na jajkach w układzie rytmicznym
- jest kreatywne podczas zabawy
- odnajdzie drugą połowę pisanki zgodną z wzorem
- podejmie próby gniecenia gazet i rzucania nimi do celu
- wykona kartkę wielkanocną : „Pisanka”
- wysłucha bajkę „O bojaźliwym wielkanocnym zajączku”
- będzie świętować Dzień Czekolady
- nauczy się piosenki „Wielkanocne kurki”
- pomaluje i ozdobi jajka styropianowe
- obejrzy bajkę edukacyjną : „Kazio i Wielkanoc”
- pozna zabawę przy piosence „Kurczątka”
- odszuka jajka w ogrodzie przedszkolnym
- pokoloruje pisanki na wskazane kolory
-- utworzy zbiory dwuelementowe
-odnajdzie ukryte kurczątko
- pozna zabawę przy piosence „Kurki trzy”
- podejmie próby biegu parami
- dowie się o drapieżnikach, przed którymi należy chronić zwierzęta
- utrwali znajomość kolorów
pozna znaczenie słów „śmigus dyngus”
- podejmie próby układania i kontynuowania rytmów
- ulepi babki z piasku
- ozdobi „wielkanocne mazurki”
- weźmie udział w wielkanocnym quizie
- podzieli się na forum grupy swoimi przemyśleniami n/t prezentu od Zajączka
- wykona ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- zauważy zmiany w przyrodzie podczas spaceru
- pozna piosenkę „Stary Donald”
- określi, czy wymieniane obiekty pasują do wsi, czy miasta
- weźmie udział w inscenizacji do wiersza „Kocia kąpiel”
- wykorzysta w zabawie skakanki
- ustali, jakie zwierzę można spotkać na wsi, a jakiego spotkać nie można
- jest kreatywne podczas zabawy
- wykorzysta swoją wiedzę n/t zwierząt w zabawie
- dopasuje obrazki zwierząt do cieni zwierząt
- rozpozna głos zwierząt
- podejmie próby naśladowania głosów zwierząt
-
- wymieni wyrazy związane z wsią
- ułoży ciąg obrazków i na jego podstawie odtworzy głosy zwierząt wiejskich
- pozna piosenkę „Królik”
- przejdzie po podwyższeniu
- odszuka w sali ukryte zwierzęta
pozna rymowankę „Idą kaczuszki”
- spróbuje naśladować sposób poruszania się kaczki
- dokona klasyfikacji zwierząt ze względu na wspólną cechę
- pozna pojęcie „o 1 więcej”
- wykona ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem słomki
- zaprezentuje, jak porusza się określone zwierzę
- pozna nazwy dzieci zwierząt wiejskich
- weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
- spróbuje dostrzec w otoczeniu określone przez nauczyciela obiekty
- zaobserwuje działania nauczyciela podczas tworzenia kącika tematycznego
- pozna legendę o powstaniu państwa polskiego
- pozna symbole narodowe
- podejmie próby celowania piłką w zawieszoną tarczę
dopasuje zdjęcia i widokówki do Morza Bałtyckiego lub do Tatr
- jest kreatywne podczas zabawy
- obejrzy albumy o Polsce
- utrwali znajomość kolorów: biały – czerwony
- wyklei papierowymi kwadratami sylwetę flagi Polski
- weźmie udział w zgaduj – zgaduli n/t Polski
- podejmie próby zakręcania i odkręcania słoików/pojemników
- bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
- obiegnie jak najszybciej pachołek z biało – czerwoną pałeczką
- pokoloruje polskie flagi
- weźmie udział w zabawach rytmicznych z plastikowymi kubeczkami
-podejmie próby puszczania baniek mydlanych
- zbuduje wieżowce z klocków
-- pozna zabawę w kapsle
- pokoloruje wianek wg wzoru
- oceni odległość, używając pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej
- pozna zasady zabawy „Gąski, gąski do domu!”
- weźmie udział w zabawie z obieganiem koła
- wymieni często odwiedzane miejsca na swoim osiedlu
- obejrzy album o Warszawie
- weźmie udział w szeregu
zabaw i ćwiczeń ruchowych
- zaobserwuje zmiany w najbliższym otoczeniu
- wykona rysunek na dowolny temat
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53