Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Informacja dla rodziców nowoprzyjętych dzieci

Przed Państwa dziećmi, a także przed Państwem stoi nowy, bardzo ważny rozdział w życiu, już lada moment zacznie spędzać sporą część dnia w zupełnie nowym otoczeniu dlatego bardzo ważnym elementem dla całej rodziny jest PROCES ADAPTACJI

W pierwszych tygodniach adaptacji rola rodziców jest ogromna – to od ich postępowania, nastawienia i rozsądku zależy to, jak przebiegnie cały proces. Zapamiętaj zatem kilka ważnych zasad i dowiedz się, jakich błędów powinniście unikać.

 


10 ZASAD DO DOBREJ ADAPTACJI DZIECKA W PRZEDSZKOLU

  1. Zapoznaj dziecko z placówką, zanim zacznie do niej uczęszczać.

  2. Stopniowo wydłużaj czas pobytu dziecka w placówce.

  3. Pozwól dziecku przynosić do placówki ulubioną zabawkę.

  4. Informuj dziecko, kiedy po nie wrócisz.

  5. Buduj pozytywne wrażenie o placówce.

  6. Zachowuj się pewnie.

  7. Poproś rodzinę (babcię, dziadka, każdą inną dorosłą osobę) o pomoc.

  8. Nie przeciągaj pożegnań.

  9. Rozmawiaj z personelem.


UNIKAJ BŁĘDÓW!

Niektóre twoje zachowania, choć intuicyjne i wynikające z dobrej woli, mogą zaburzyć proces adaptacji albo nawet zniszczyć to, co udało się osiągnąć do tej pory. Oto, czego nie powinnaś robić:

  • Nie płacz

  • Nie znikaj bez pożegnania

  • Nie ulegaj, gdy dziecko płacze

  • Nie nagradzaj i nie przekupuj

  • Nie zaglądaj do sali po pożegnaniu

  • Nie kłam 

  • Nie zawstydzaj i nie porównuj

Jeśli tylko będziecie trzymać się tych reguł, proces adaptacji nie powinien trwać dłużej, niż kilka tygodni. I potem jedyne, co zobaczycie, to radosne dziecko, które szybko daje buziaka, bo koniecznie musi już biec do swoich kolegów.

 

CO MOŻNA DLA DZIECKA ZROBIĆ, ABY UŁATWIĆ PROCES ADAPTACJI?

  • Otoczyć je spokojem i miłością 

  • Ćwiczyć samodzielność dziecka w domu

  • Dbać o rozwój ruchowy 

  • Wyleczyć dziecko do końca, gdy jest chore

  • Nie przeładowywać dziecka zajęciami dodatkowymi 

 

CO MOŻE ULEC ZMIANIE W PIERWSZYCH DNIACH, TYGODNIACH PRZEDSZKOLA?

  • Sposób prowadzenia rozmowy dziecka z rodzicem 

  • Zmiana nawyków w zakresie zabawy i odpoczynku 

  • Dziecko może sprawdzać konsekwencję rodzica w utrzymaniu decyzji o uczęszczaniu do przedszkola

  • Zmiana w zakresie samoobsługi w domu 
    Dziecko może bardzo dobitnie zgłaszać protest przeciwko chodzeniu do przedszkola

Powodów może być wiele, a trzylatek może nie być w stanie nazwać ich po imieniu. Warto spytać nauczyciela, lub inna osobę, co takiego rzeczywiście się wydarzyło, czy dziecko popadło z kimś w konflikt, czy nie wystraszyło się czegoś lub kogoś, czy nie miało problemów zdrowotnych oraz jak zachowywało się na „leżakowaniu".

Pamiętajmy przede wszystkim o tym, że jesteśmy dla dziecka jako rodzice najważniejsi na świecie. To, jak my-dorośli podejdziemy do procesu adaptacji dziecka w przedszkolu, będzie miało ogromny wpływ na jego komfort psychiczny i poczucie bezpieczeństwa w tej nowej sytuacji. A im mniej stresu w nas, tym więcej radosnych przeżyć do zauważenia.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Dzieci ubieramy wygodnie, w rzeczy nie krępujące ruchów i umożliwiające swobodna zabawę i poruszanie się, z rozciągliwymi dekoltami. Ubiór „na cebulkę”,

  • Przygotowujemy dodatkowy komplet ubrań na zmianę w podpisanym worku,

  • Przynosimy obuwie zmienne wsuwane lub na rzepy, antypoślizgowe. Prosimy o obuwie na zewnątrz bez skomplikowanych zapięć,

  • Dzieci z grupy I przynoszą podpisaną piżamkę i pościel, jeżeli spia w przedszkolu

  • W pierwszym dniu przedszkola dziecko otrzymuje własne miejsce w szatni. Zostaje ono podpisane w umowny sposób - znaczkiem, zdjęciem, imieniem. Warto wytłumaczyć dziecku, że powinno pilnować swoich rzeczy, pokazać, która jest jego szafka, jakie dostało kapcie, buty, ubrania rezerwowe

  • Dzieci przyprowadzane są i odbierane przez rodziców lub upoważnione osoby.

  • Rejestrowanie godzin przyprowadzenia i odebrania dziecka z przedszkola odbywa się przy pomocy Karty Mieszkańca

  • Rodzice czekają aż dziecko wejdzie do sali samo lub zostanie odprowadzone przez pracownika przedszkola – woźna

  • Odbieranie dzieci odbywa się poprzez wywołanie dziecka przez domofon

  • Proszę pamiętać o zamykaniu drzwi i furtki i nie zapominać o zasuwce na bramce

 

CZAS POBYTU I OPŁATY

  • Naliczanie opłat za pobyt odbywa sie przy pomocy Karty Mieszkańca
  • Dzieci przyprowadzane są zgodnie z deklarowanym czasem
  • Wszelkie zmiany dotyczące ilości godzin pobytu dziecka w przedszkolu, czy ilości spożywanych posiłków należy zgłaszać do dyrektora lub zastępcy

  • Spóźnienia i nieobecności zgłaszane powinny być dzień wcześniej telefonicznie lub przy pomocy Karty Mieszkańca do godziny 8.30

  • Opłaty za przedszkole:

    • Stawka za godzinę ponad podstawę programową - 1zł

    • Stawka dzienna za wyżywienie - 6,50 zł

    • Opłat należy dokonać do 15 dnia każdego miesiąca na odpowiednie konto

  • Miesięczna dobrowolna wpłata na fundusz RR to 30zł od dziecka i 10zł na drugie dziecko


PLAN DNIA

PRZEDZIAŁ CZASOWY

ZADANIA I CZYNNOŚCI DZIECI

6.30 – 8.15

SCHODZENIE SIĘ DZIECI DO PRZEDSZKOLA.

8.15 – 9.00

ŚNIADANIE

9.00 – 10.30

ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE,

10.30 – 11.50

SPACERY, ZABAWY W OGRODZIE, GRY TERENOWE LUB ZABAWY 
W SALI GIMNASTYCZNEJ LUB DYDAKTYCZNEJ– w zależności od pogody.

11.50- 12.00

PRZYGOTOWANIA DO OBIADU

12.00 – 12.30

OBIAD

12.30 – 13.00

ODPOCZYNEK PO OBIEDZIE.

13.00 – 14.30

ZABAWY DYDAKTYCZNE I TEMATYCZNE W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ, INDYWIDUALNE ZAJĘCIA KOMPENSACYJNO- USPRAWNIAJĄCE.

14.30 - 14.45

PODWIECZOREK

14.45 – 17.OO

ZABAWY DOWOLNE W INTEGRACYJNE I RUCHOWO-MUZYCZNE; ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI


W NASZYM PRZEDSZKOLU

  • Przedszkole realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego, której celem jest rozwijanie dzieci z sferze poznawczej, ruchowej, społecznej i emocjonalnej

  • Nasza misja to słowa Roberta Fulghum "Wszystkiego, co naprawdę muszę wiedzieć, dowiedziałem się w przedszkolu" wykorzystując różne metody i formy pracy

  • Podstawa programowa obejmuje także zajęcia z języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych

  • W ramach zajęć organizowane są zajęcia z religii od III grupy, za zgodą rodziców oraz rytmika wszystkich dzieci opłacana z funduszu Rady Rodziców

  • Wszystkie dzieci objęte są pomocą psychologiczno-pedagogiczną, w ramach której prowadzone są obserwacje (wnioski rodzice otrzymują dwa razy w roku), zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe, zajęcia logopedyczne

  • Rodzice mogą zapoznać się z informacjami na temat bieżących wydarzeń na tablicach 
    w holu oraz stronie internetowej

  • W przedszkolu staramy się kłaść duży nacisk na racjonalne i zdrowe żywienie dzieci.
    Z jadłospisem na dany tydzień można zapoznać się ta tablicy w przedsionku oraz na stronie internetowej

Data dodania: 2018-10-03 21:23:41
Data edycji: 2020-08-10 14:15:28
Ilość wyświetleń: 3729
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej