Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Informacja dla rodziców nowoprzyjętych dzieci

 

Przed Państwa dzieckiem stoi nowy, bardzo ważny rozdział w życiu, już lada moment zacznie spędzać sporą część dnia w zupełnie nowym otoczeniu dlatego bardzo ważnym elementem dla całej rodziny jest                             PROCES ADAPTACJI

W pierwszych tygodniach adaptacji rola rodziców jest ogromna – to od ich postępowania, nastawienia i rozsądku zależy to, jak przebiegnie cały proces. Zapamiętaj zatem kilka ważnych zasad i dowiedz się, jakich błędów powinniście unikać.

 


10 ZASAD DO DOBREJ ADAPTACJI DZIECKA W PRZEDSZKOLU

  1. Zapoznaj dziecko z placówką, zanim zacznie do niej uczęszczać.

  2. Stopniowo wydłużaj czas pobytu dziecka w placówce.

  3. Pozwól dziecku przynosić do placówki ulubioną zabawkę.

  4. Informuj dziecko, kiedy po nie wrócisz.

  5. Buduj pozytywne wrażenie o placówce.

  6. Zachowuj się pewnie.

  7. Poproś rodzinę (babcię, dziadka, każdą inną dorosłą osobę) o pomoc.

  8. Nie przeciągaj pożegnań.

  9. Rozmawiaj z personelem.


UNIKAJ BŁĘDÓW!

Niektóre twoje zachowania, choć intuicyjne i wynikające z dobrej woli, mogą zaburzyć proces adaptacji albo nawet zniszczyć to, co udało się osiągnąć do tej pory. Oto, czego nie powinnaś robić:

  • Nie płacz

  • Nie znikaj bez pożegnania

  • Nie ulegaj, gdy dziecko płacze

  • Nie nagradzaj i nie przekupuj

  • Nie zaglądaj do sali po pożegnaniu

  • Nie kłam 

  • Nie zawstydzaj i nie porównuj

Jeśli tylko będziecie trzymać się tych reguł, proces adaptacji nie powinien trwać dłużej, niż kilka tygodni. I potem jedyne, co zobaczycie, to radosne dziecko, które szybko daje buziaka, bo koniecznie musi już biec do swoich kolegów.

 

CO MOŻNA DLA DZIECKA ZROBIĆ, ABY UŁATWIĆ PROCES ADAPTACJI?

  • Otoczyć je spokojem i miłością 

  • Ćwiczyć samodzielność dziecka w domu

  • Dbać o rozwój ruchowy 

  • Wyleczyć dziecko do końca, gdy jest chore

  • Nie przeładowywać dziecka zajęciami dodatkowymi 

 

CO MOŻE ULEC ZMIANIE W PIERWSZYCH DNIACH, TYGODNIACH PRZEDSZKOLA?

  • Sposób prowadzenia rozmowy dziecka z rodzicem 

  • Zmiana nawyków w zakresie zabawy i odpoczynku 

  • Dziecko może sprawdzać konsekwencję rodzica w utrzymaniu decyzji o uczęszczaniu do przedszkola

  • Zmiana w zakresie samoobsługi w domu 
    Dziecko może bardzo dobitnie zgłaszać protest przeciwko chodzeniu do przedszkola

Powodów może być wiele, a trzylatek może nie być w stanie nazwać ich po imieniu. Warto spytać nauczyciela, lub inna osobę, co takiego rzeczywiście się wydarzyło, czy dziecko popadło z kimś w konflikt, czy nie wystraszyło się czegoś lub kogoś, czy nie miało problemów zdrowotnych oraz jak zachowywało się na „leżakowaniu".

Pamiętajmy przede wszystkim o tym, że jesteśmy dla dziecka jako rodzice najważniejsi na świecie. To, jak my-dorośli podejdziemy do procesu adaptacji dziecka w przedszkolu, będzie miało ogromny wpływ na jego komfort psychiczny i poczucie bezpieczeństwa w tej nowej sytuacji. A im mniej stresu w nas, tym więcej radosnych przeżyć do zauważenia.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Dzieci ubieramy wygodnie, w rzeczy nie krępujące ruchów i umożliwiające swobodna zabawę i poruszanie się, z rozciągliwymi dekoltami. Ubiór „na cebulkę”,

  • Przygotowujemy dodatkowy komplet ubrań na zmianę w podpisanym worku,

  • Przynosimy obuwie zmienne wsuwane lub na rzepy, antypoślizgowe. Prosimy o obuwie na zewnątrz bez skomplikowanych zapięć,

  • Dzieci z grupy I przynoszą podpisaną piżamkę i pościel,

  • W pierwszym dniu przedszkola dziecko otrzymuje własne miejsce w szatni. Zostaje ono podpisane w umowny sposób - znaczkiem, zdjęciem, imieniem. Warto wytłumaczyć dziecku, że powinno pilnować swoich rzeczy, pokazać, która jest jego szafka, jakie dostało kapcie, buty, ubrania rezerwowe,

  • Dzieci przyprowadzane są zgodnie z deklarowanym czasem,

  • Wszelkie zmiany dotyczące ilości godzin pobytu dziecka w przedszkolu, czy ilości spożywanych posiłków należy zgłaszać do dyrektora lub zastępcy,

  • Spóźnienia i nieobecności zgłaszane powinny być dzień wcześniej nauczycielce lub telefonicznie do godziny 8.30

  • Dzieci przyprowadzane są i odbierane przez rodziców lub upoważnione osoby

  • Rodzice czekają aż dziecko wejdzie do sali samo lub zostanie odprowadzone przez pracownika przedszkola – woźna

  • Odbieranie dzieci odbywa się poprzez wywołanie dziecka przez domofon

  • Proszę pamiętać o zamykaniu drzwi i furtki i nie zapominać o zasuwce na bramce

 

CZAS POBYTU I OPŁATY

  • Dzieci przyprowadzane są zgodnie z deklarowanym czasem

  • Wszelkie zmiany dotyczące ilości godzin pobytu dziecka w przedszkolu, czy ilości spożywanych posiłków należy zgłaszać do dyrektora lub zastępcy

  • Spóźnienia i nieobecności zgłaszane powinny być dzień wcześniej nauczycielce lub telefonicznie do godziny 8.30

  • Opłaty za przedszkole:

    • Stawka za godzinę ponad podstawę programową - 1zł

    • Stawka dzienna za wyżywienie - 5,50 zł

    • Opłat należy dokonać do 15 dnia każdego miesiąca w kasie przedszkola lub na konto

  • Miesięczna dobrowolna wpłata na fundusz RR to 30zł od dziecka i 10zł na drugie dziecko


PLAN DNIA

PRZEDZIAŁ CZASOWY

ZADANIA I CZYNNOŚCI DZIECI

6.30 – 8.15

SCHODZENIE SIĘ DZIECI DO PRZEDSZKOLA.

 

8.15 – 9.00

ŚNIADANIE

 

9.00 – 10.30

ZAJĘCIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE,

 

10.30 – 11.50

SPACERY, ZABAWY W OGRODZIE, GRY TERENOWE LUB ZABAWY 
W SALI GIMNASTYCZNEJ LUB DYDAKTYCZNEJ– w zależności od pogody.

 

11.50- 12.00

PRZYGOTOWANIA DO OBIADU

 

12.00 – 12.30

OBIAD

 

12.30 – 13.00

ODPOCZYNEK PO OBIEDZIE.

 

13.00 – 14.30

ZABAWY DYDAKTYCZNE I TEMATYCZNE W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ, INDYWIDUALNE ZAJĘCIA KOMPENSACYJNO- USPRAWNIAJĄCE.

 

14.30 - 14.45

PODWIECZOREK

 

14.45 – 17.OO

ZABAWY DOWOLNE W INTEGRACYJNE I RUCHOWO-MUZYCZNE;

ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI


W NASZYM PRZEDSZKOLU

  • Przedszkole realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego, której celem jest rozwijanie dzieci z sferze poznawczej, ruchowej, społecznej i emocjonalnej

  • Nasza misja to słowa Roberta Fulghum "Wszystkiego, co naprawdę muszę wiedzieć, dowiedziałem się w przedszkolu" wykorzystując różne metody i formy pracy

  • Podstawa programowa obejmuje także zajęcia z języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych

  • W ramach zajęć organizowane są zajęcia z religii od II grupy, za zgodą rodziców oraz rytmika wszystkich dzieci opłacana z funduszu Rady Rodziców

  • Wszystkie dzieci objęte są pomocą psychologiczno-pedagogiczną, w ramach której prowadzone są obserwacje (wnioski rodzice otrzymują dwa razy w roku), zajęcia terapeutyczne indywidualne i grupowe, zajęcia logopedyczne

  • Rodzice mogą zapoznać się z informacjami na temat bieżących wydarzeń na tablicach 
    w holu oraz stronie internetowej

  • W przedszkolu staramy się kłaść duży nacisk na racjonalne i zdrowe żywienie dzieci.
    Z jadłospisem na dany tydzień można zapoznać się ta tablicy w przedsionku oraz na stronie internetowej

Bądź z nami
aktualności i informacje
Twój Boks
Dowolna informacja
Przykładowy button