Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenie dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc maj

Tematy tygodni:

  1. ,, Praca ważna rzecz’’  05- 09.05.2025
  2. ,, Rodzina to moja drużyna” 12.05.2025- 16.05.2025
  3. ,, ,Co znajdziemy na majowej łące?’’ 19- 23.05.2025
  4. ,, Zwierzęta świata ” 26.05.2025-30.05.2025

Treści kształcenia:

  • rozwija umiejętność planowania przestrzeni i organizowania zabawy tematycznej
  • poznaje funkcję pieniądza w codziennym życiu
  • wypowiada się na temat własnych zainteresowań i planów na przyszłość
  • uczy się klasyfikowania i dopasowywania atrybutów do profesji
  • poznaje różnorodne zawody i ich atrybuty
  • poszerza wiedzę o zawodach, w tym o zawodach tradycyjnych i ginących
  • ćwiczy umiejętność czytania, pisania i rozpoznawania liter
  • rozwija kompetencje cyfrowe i uczy się korzystania z technologii w celach edukacyjnych
  • rozwija świadomość kulturową i historyczną
  • ćwiczy logiczne myślenie i umiejętność kojarzenia obrazów z funkcjami zawodowym
  • uczy się prezentowania siebie i występowania przed grupą
  • rozwija kreatywność i wyobraźnię, tworząc własne monety i banknoty
    • Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
    • Wzmacnianie więzi emocjonalnych
    • Rozwijanie umiejętności językowych i społecznych dzieci
    • Doskonalenie umiejętności poprawnego budowania zdań
    • Kształtowanie umiejętności wykonania pracy plastycznej według instrukcji
    • Doskonalenie pamięci ruchowej
    • Zachęcanie do wypowiedzi na forum grupy
    • Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
    • Klasyfikuje, porządkuje i liczy w dostępnym mu zakresie
    • Rozwijanie sprawności fizycznej
    • Dostrzeganie wkładu mamy w obowiązki domowe
    • Rozwój umiejętności logicznego myślenia, obserwacji, planowania
    • Uczenie się serdecznych zachowań wobec bliskich
    • Sprawna analiza i synteza wyrazów
    • Sprawne wybrzmiewanie pierwszej głoski w wyrazie
    • Rozwijanie odporności emocjonalnej
    • Rozwijanie właściwej umiejętności reagowania na sygnał
    • Utrwalenie znajomości swojego adresu domowego
    • Rozwijanie dobrej komunikacji w grupie
    • poznaje środowisko przyrodnicze – łąkę i jej mieszkańców (owady, rośliny, małe zwierzęta)
    • tworzy prace plastyczno-techniczne z użyciem różnorodnych materiałów
    • wyraża swoje przeżycia i obserwacje za pomocą sztuki
    • ćwiczy oddech i koncentrację poprzez ćwiczenia oddechowo-matematyczne
    • rozwija słownictwo tematyczne związane z przyrodą, owadami, produktami pszczelimi
    • uczestniczy w aktywnościach sprzyjających koordynacji ruchowej i koncentracji
    • wykonuje prace zgodnie z podanym wzorem
    • wie, jaką funkcję pełnią pszczoły w przyrodzie i jak można im pomagać
    • rozumie i posługuje się pojęciami związanymi z cyklem życia pszczół, ich pracą i funkcją w ekosystemie
    • rozwija empatię i postawy proekologiczne – rozumie, że człowiek powinien dbać o przyrodę
    • rozumie, jak powstaje miód i zna jego znaczenie dla zdrowia
    • dostrzega zagrożenia dla owadów i rozumie potrzebę ochrony środowiska
    • poznaje środowisko przyrodnicze – łąkę i jej mieszkańców (owady, rośliny, małe zwierzęta)
    • tworzy prace plastyczno-techniczne z użyciem różnorodnych materiałów
    • wyraża swoje przeżycia i obserwacje za pomocą sztuki
    • ćwiczy oddech i koncentrację poprzez ćwiczenia oddechowo-matematyczne
    • rozwija słownictwo tematyczne związane z przyrodą, owadami, produktami pszczelimi
    • uczestniczy w aktywnościach sprzyjających koordynacji ruchowej i koncentracji
    • wykonuje prace zgodnie z podanym wzorem
    • wie, jaką funkcję pełnią pszczoły w przyrodzie i jak można im pomagać
    • rozumie i posługuje się pojęciami związanymi z cyklem życia pszczół, ich pracą i funkcją w ekosystemie
    • rozwija empatię i postawy proekologiczne – rozumie, że człowiek powinien dbać o przyrodę
    • rozumie, jak powstaje miód i zna jego znaczenie dla zdrowia
    • dostrzega zagrożenia dla owadów i rozumie potrzebę ochrony środowiska
    • potrafi klasyfikować i nazywać zwierzęta łąkowe na podstawie ilustracji
Data dodania: 2025-04-25 21:17:54
Ilość wyświetleń: 13
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej