Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze na miesiąc marzec
Tematy tygodni:
„Nasi domowi pupile” 03-07.03.2025
,, Jak mogę dbać o zdrowie?’’- 10-14.03.2025
,, Wiosno przybywaj ! ” 17-21.03.2025
,, Kolory wiosny’’ 24-28.03.2025
Rozwijanie wyobraźni muzycznej
Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt domowych
Naśladowanie i kontynuowanie sekwencji
Poszerzanie wiedzy na temat odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami
Rozwijanie umiejętności dodawania, odejmowania, doliczania, odliczania, określania liczby elementów zbioru
Rozwijanie ekspresji ruchowo – mimicznej
Utrwalanie nazw owoców i warzyw
Kształtowanie nawyku jedzenia warzyw i owoców
Rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia oraz wartości odżywczych warzyw i owoców
Utrwalenie wiadomości na temat tego co wpływa na zdrowie, co pomaga a co nie
Omówienie wartości odżywczych warzyw i owoców, takich jak witaminy, minerały, błonnik
Kształtowanie empatii i wrażliwości emocjonalnej
Nauka prawidłowej higieny jamy ustnej
Zrozumienie przez dzieci czym jest zdrowie poprzez tworzenie różnych prac plastycznych
Uczenie jak ważne jest, aby dbać o swoje zdrowie nie tylko ciałem, ale i umysłem-rozmawianie o tym, jak ważny jest odpoczynek, relaks i czas na zabawę
Rozwijanie umiejętności planowania zdrowych posiłków
Zwiększanie motywacji do aktywności fizycznej
Poznanie pojęcia ,, zwiastuny wiosny ”
Poznanie wyglądu i nazwy pierwszych wiosennych kwiatów
Wzbogacenie wiedzy przyrodniczej
Branie udziału w uroczystości Powitania Wiosny
Różnicowanie cech charakterystycznych dla wiosny i zimy
Poznanie najpopularniejszych kwiatów wiosennych, utrwalanie kolorów, określanie i porównywanie ich kształtów
Poznanie gatunków ptaków wracających na wiosnę do naszego kraju
Tworzenie przyrody wiosennej za pomocą różnych technik plastycznych
Kształtowanie rozumienia następstw pór roku i cech charakterystycznych z tym związanych
Poznanie dźwięków ptaków wiosennych
Kształtowanie umiejętności opisywania zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny, nazywanie rośliny, ptaki, zjawiska pogodowe i wykorzystywanie bogatego słownika przyrodniczego
Rozwijanie postawy proekologiczne poprzez naukę jak szanować przyrodę i dbać o środowisko