Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Reset
Reset

Warsztaty teatralne w ramach projektu Gdyńskie Turbo przedszkolaki

Od wtorku 28.02.2023r., w ramach projektu Gdyńskie Turbo przedszkolaki, cztery grupy będą miały warsztaty teatralne, po 10 godzin każda grupa.

Zajęcia będą się odbywać we wtorki i czwartki między obiadem i podwieczorkiem:

wtorek

  • godzina 12.30-13.15 - grupa II
  • godzina 13.15-14.00 - grupa III

czwartek

  • godzina 12.30-13.15 - grupa IVa
  • godzina 13.15-14.00 - grupa IVb

 

PROGRAM ZAJĘĆ TEATRALNYCH

w ramach projektu pn. „Gdyńskie turbo przedszkolaki- program podnoszenia jakości usług oraz tworzenia nowych miejsc w ośrodkach wychowania przedszkolnego w Gdyni” dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020

  1. Jak powstał teatr? /historia teatru/
  • Co to jest teatr i jak powstał?
  • Omówienie teatru greckiego za pomocą plansz przedstawiających : budowę teatru greckiego, aktora, masek.
  • Ćwiczenie z maskami w wyrażanie emocji: radości, smutku, złości itp.
  • Odtworzenie teatru greckiego poprzez zabawę.
  1. Rodzaje teatru i sztuk teatralnych.
  • Przypomnienie wiadomości z poprzednich zajęć.
  • Omówienie za pomocą plansz rodzajów teatru i widowisk teatralnych z odtwarzaniem muzyki (cyrk, balet, opera, operetka)
  • Ćwiczenie na wcielanie się w rolę mima
  • Zabawa z pacynkami.
  1. Teatr współcześnie.
  • Przypomnienie wiadomości z poprzednich zajęć.
  • Omówienie teatru współczesnego: dramatycznego, repertuarowego.
  • Porównanie teatru współczesnego do teatru greckiego i wymienienie różnic.
  • Budowa teatru: scena, kurtyna, widownia, scenografia (dekoracje), oświetlenie i nagłośnienie.
  • Kto gra w teatrze?- Aktor
  • Czy możemy domyśleć się jaką postać gra dany aktor? Po czym? Po kostiumie.
  • Ćwiczenie z planszą sceny i różnymi postaciami. Dzieci mają za zadnie zgadnąć w jaką rolę wciela się aktor i o czym może być sztuka?
  • Po czym jeszcze możemy domyśleć się kogo gra aktor, albo co będzie robił? Po rekwizytach.
  • Ćwiczenie z wcielaniem się w rolę w zależności od trzymanego rekwizytu.
  1. Jak powstaje sztuka teatralna? Reżyser i scenariusz.
  • Zapoznanie z funkcją reżysera w teatrze.
  • Co to jest scenariusz i po co jest potrzebny?
  • Skąd brać pomysły na sztuki?
  1. Tworzenie scenariusza. Ćwiczenie kreatywności w tworzeniu opowieści.
  • Przypomnienie czym jest scenariusz, po co jest potrzebny?
  • Zabawy kreatywne na tworzenie opowieści.
  1. Scenograf, kostiumolog, charakteryzator.
  • Zapoznanie z zawodami scenografa, kostiumologa i charakteryzatora.
  1. Projektowanie scenografii i kostiumów.
  • Dzieci dostaną wydruki sceny i aktorów i będą miały za zadanie zaprojektować ( narysować) kostiumy i scenografię.
  • Omówienie prac i pomysłów.
  1. Aktorzy, sufler, inspicjent.
  • Zapoznanie z zawodami aktora, suflera i inspicjenta.
  1. Teatr lalek lub teatr cieni
  • Tworzenie pacynki lub postaci do teatru cieni.
  1. Afisz, bilety i premiera.
  • Omówienie czym jest afisz?
  • Omówienie czym jest bilet, po są potrzebne?
  • Czym jest premiera?

 

Data dodania: 2023-02-28 11:41:22
Data edycji: 2023-02-28 11:46:41
Ilość wyświetleń: 228
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej