Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostepności
Deklaracja dostepności
Resetowanie ustawień
Reset

System motywacyjny w grupie ''Biedronki''

KODEKS PRZEDSZKOLAKA – NASZE ZASADY:

 

Oczy – patrzą uważnie:

  • skupiamy się na osobie, która mówi
  • pozwalamy innym patrzeć bez przeszkód, czy to na widowni podczas spektaklu, czy też w trakcie zajęć

Uszy – słuchają uważnie:

  • skupiamy się na osobie, która mówi
  • staramy się zapamiętywać ważne informacje
  • pozwalamy innym słuchać bez utrudnień

Usta – mówią cichutko:

  • w czasie zabawy swobodnej mówimy półgłosem
  • w czasie wyznaczonym przez nauczyciela pracujemy w ciszy
  • stosujemy zwroty grzecznościowe
  • gdy czegoś potrzebujemy od pani/innej osoby, podchodzimy do niej

Ręce – są pomocne:

  • dbamy o porządek w naszej sali
  • jako dyżurni, pomagamy pani woźnej przy posiłku
  • pomagamy kolegom/pani, gdy tego potrzebują i chcą
  • sygnalizujemy, gdy chcemy coś powiedzieć w czasie zajęć

Nogi – chodzą ostrożnie:

  • dbamy o bezpieczeństwo własne i kolegów
  • biegamy w wyznaczonych miejscach i określonym czasie

 

 

NAGRADZAMY ZA:
•   stosowanie ustalonych zasad i umów
•   wysiłek włożony w wykonaną pracę
•   wywiązanie się z podjętych obowiązków
•   bezinteresowną pomoc innym
•   aktywny udział w pracach na rzecz grupy i przedszkola

 

FORMY NAGRADZANIA:
•   pochwała indywidualna
•   pochwała wobec grupy
•   pochwała przed rodzicami
•   eksponowanie mocnych stron dziecka
•   wyznaczanie dziecka do prowadzenia zabawy np. pociągu
•   przydzielenie ważnego zadania do wykonania
•   wyznaczenie dziecka na „pomocnika” przy realizacji określonego zadania
•   zastąpienie nauczyciela w prowadzeniu zabawy
•   możliwość wyboru przez nagrodzone dziecko ulubionej formy działalności, zabawy
•   wyróżnienie przez dostęp do atrakcyjnej zabawki
•   atrakcyjne spędzanie czasu, atrakcyjna zabawa w grupie według pomysłu dzieci
•   uatrakcyjnienie dnia (wprowadzenie nowej zabawy, bajka)
•   chodzenie w pierwszej parze

 

 

KONSEKWENCJE STOSUJEMY ZA:
•   nieprzestrzeganie ustalonych norm i zasad współżycia w grupie i przedszkolu
•   stwarzanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu własnemu i innych
•   zachowania agresywne
•   niszczenie wytworów pracy innych, ich własności
•   celowe nie wywiązywanie się z podjętych obowiązków

 

FORMY KONSEKWENCJI:
•   upomnienie słowne  indywidualne (przypomnienie obowiązujących zasad)
•   upomnienie słowne  wobec grupy
•   poinformowanie rodziców o przewinieniu
•   okazywanie niezadowolenia – gest, mimika, wyrażenie przez nauczyciela smutku i niezadowolenia z powodu zachowania dziecka
•   czasowe odsunięcie od zabawy
•   wyciszanie dziecka przez indywidualne zabawy przy stoliku
•   rozmowa na temat postępowania dziecka – przedstawienie następstw zachowania (skłonienie dziecka do autorefleksji)
•   zastosowanie aktywności mającej na celu rozładowanie negatywnych emocji
•   spędzanie kilku minut na „krzesełku myślenia”

 

 

 

Data dodania: 2024-09-24 14:21:58
Ilość wyświetleń: 79
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej