Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Program Sanford Harmony

Drodzy Rodzice

Miło mi Państwa poinformować, że z wraz z rozpoczęciem roku szkolnego 2020/2021, dzieci z Przedszkola nr 29 w Gdyni biorą udział w Programie Sanford Harmony, który wspomaga w rozwijaniu kompetencje społeczno-emocjonalnych u dzieci.

Program objęty jest honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

 

Wczesny rozwój społeczno-emocjonalny tworzy podstawy funkcjonowania człowieka w ciągu całego życia. Pierwsze lata życia dziecka stwarzają okazję do wyposażenia go w kompetencje umożliwiające efektywną i dającą satysfakcję adaptację w środowisku,

zarówno w danym momencie życia, jak i w przyszłości.

Magdalena Czub, „Diagnoza funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w wieku od 1,5 do 5,5 lat”.

 

Kilka słów o Programie Sanford Harmony

Sanford Harmony to program, który rozwija kompetencje społeczno-emocjonalne u dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Dzieci rozpoczynają pracę z programem od bardzo prostych zajęć, których celem jest poznawanie siebie nawzajem, dostrzeganie różnic między rówieśnikami, rozpoznawanie i nazywanie emocji.

Program realizowany jest regularnie na zajęciach, które polegają na inicjowaniu krótkich dialogów i scenek między nauczycielem a dziećmi oraz między samymi rówieśnikami w grupach lub parach.

Pomysłodawcą, a zarazem fundatorem programu Sanford Harmony jest przedsiębiorca i filantrop T. Denny Sanford, którego misją jest pomoc w tworzeniu lepszego jutra. Na prośbę Sanforda w 2014 roku National University rozpoczęło dystrybucję programu w Stanach Zjednoczonych. Obecnie z programem pracuje już ponad 8 milionów dzieci.

 

Cele programu

Program Sanford Harmony:

  • zapewnia prawidłowy rozwój społeczno-emocjonalny dzieci,
  • uczy współpracy i empatii,
  • pomaga w nawiązywaniu dobrych relacji z rówieśnikami,
  • ułatwia komunikowanie się,
  • sprawia, że dzieci chętniej chodzą do przedszkola,
  • uczy rozwiązywania problemów i konfliktów,
  • pomaga dzieciom nazywać emocje i radzić sobie z trudnymi uczuciami jak złość, smutek czy lęk.

 

Dlaczego Sanford Harmony?

Sanford Harmony został stworzony z myślą o dzieciach, nauczycielach oraz rodzicach. Program wspiera dzieci w nabywaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych, a nauczycielom i rodzicom pomaga w tworzeniu bezpiecznego i przyjaznego środowiska w pierwszych etapach edukacji.

 

Z Sanford Harmony dzieci:

  • poznają siebie nawzajem,
  • rozmawiają ze sobą i aktywnie słuchają,
  • uczą się nawiązywać relacje i budować przyjaźnie,
  • poznają swoje zainteresowania i upodobania,
  • stają się empatyczne i pewne siebie,
  • uczą się, jak sobie radzić w trudnych sytuacjach,
  • chętniej chodzą do przedszkola.

 

Głównym bohaterem Programu jest sympatyczny ufoludek o imieniu Zi, który niespodziewanie ląduje na Ziemi i towarzyszy dzieciom w codziennych przygodach. Dzięki wspólnym doświadczeniom bohaterowie nawiązują dobre relacje, odkrywają podobieństwa i różnice międzyludzkie oraz uczą się rozróżniać emocje. Zi chce zaprzyjaźnić się z dziećmi i wraz z nimi poznać Ziemię.

 

Co piszą media o Programie Sanford Harmony?

Poniżej zamieszczam linki.

Zachęcam do lektury.

http://sanfordharmony.pwn.pl/wp-content/uploads/2019/07/media-blizej.jpg

http://sanfordharmony.pwn.pl/wp-content/uploads/2019/09/madia-rozwoj.jpg

http://sanfordharmony.pwn.pl/wp-content/uploads/2019/06/artykul2.jpg

 

Iwona Słomka - koordynator Programu Sanford Harmony

 

Data dodania: 2020-10-18 23:20:04
Data edycji: 2020-10-18 23:22:36
Ilość wyświetleń: 523
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej