81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53
Lp. |
Kierunek polityki oświatowej państwa |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny |
1. Uroczystości przedszkolne/grupowe o charakterze rodzinnym, m. innymi: · Dzień Rodziny, · Dzień Babci i Dziadka. 2. Pedagogizacja Rodziców: · gazetka, · baza edukacyjna dla Rodziców na stronie internetowej. 3. Spotkania z Rodzicami: · zebrania i indywidualne konsultacje/rozmowy. 4. Współudział w życiu przedszkola. 5. Współpraca z Radą Rodziców. 6. Grupy IVa, IVb: · projekt FAST HEROS: ü tworzenie więzi z seniorami, ü nabywanie wiedzy na temat problematyki udaru mózgu i szybkiego udzielania pierwszej pomocy. |
Wg rocznego planu pracy Wg ustalonego harmonogramu |
2 |
Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. |
1. Kształtowanie zaangażowania społecznego, postaw szlachetności, chęci i pomocy innym poprzez: · akcje charytatywne: ü Dom Dziecka, ü Ciapkowo, ü Hospicjum w Gdyni, ü Góra Grosza , ü Stare klucze dla Budzika. 2. Wdrażające do przestrzegania zasad i norm społecznych · działania wewnątrz grupy podczas bieżącej pracy. 3. Kształtowanie nawyków prozdrowotnych (praca bieżąca w grupie): · higiena, · zdrowe odżywianie, · zdrowy tryb życia (gimnastyka, ruch). ü kontynuacja założeń programu „Klub wiewiórki”. 4. Kontynuacja projektu Sanford Harmony. – podczas bieżącej pracy. 5. Grupy IVa, IVb: (w toku popołudniowych zajęć) · udział w akcji FAST HEROS: ü poszerzanie wiedzy na temat udaru mózgu, ü nauka udzielania pierwszej pomocy. 6. Uroczystości przedszkolne/grupowe budujące przynależność społeczną, poczucie sprawczości, radość czynienia dobra i obdarowywania innych, m.in.: · Dzień Chłopaka i Dziewczynki · Dzień Przedszkolaka · Kiermasz świąteczny · Wigilia · Dzień Babci i Dziadka · Dzień Dziecka · Dzień Rodziny |
XII 2021 r.
II-IV 2022 r. V 2022 r.
X 2021-V 2022
Cały rok szkolny |
3 |
Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy |
1. PPP z dziećmi z trudnościami i indywidualizacja: · dostosowanie poziomu zajęć do umiejętności grupy, · praca na dwóch poziomach (grupy mieszane wiekowo), · prowadzenie obserwacji dzieci, · udzielanie informacji Rodzicom na temat rozwoju i nabytych umiejętności dzieci, · przekazywanie zaleceń do dalszej pracy w celu wspierania rozwoju i uzdolnień dzieci, · PPP z dzieckiem zdolnym: ü udział w konkursach. 2. Grupy IVA, IVB: · udział w programie profilaktycznym, · roztropnego korzystania z narzędzi i zasobów cyfrowych. 3. Udział w programie Gdyńskie turbo przedszkolaki: zajęcia z logorobotyki |
Cały rok szkolny |
4 |
Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. |
1. Projekt „Morze”: · ekologiczne prace plastyczne, · konkursy, · wycieczki, · podczas zajęć bieżących w grupach. 2. Dzień Ziemi: · udział w sprzątaniu ogrodu przedszkolnego/okolice przedszkola. 3. Pierwszy Dzień Wiosny – ekologiczny pokaz mody 4. Europejski Dzień Morza: · Przedstawienie o tematyce morskiej, gr. II. 5. Segregacja odpadów w grupach na ogólne i makulaturę: · podczas codziennej pracy życia grupy. 6. Projekty: · „Skąd się biorą produkty ekologiczne” ü podczas bieżącej pracy wg scenariusza · Czyste powietrze wokół nas ü podczas bieżącej pracy wg scenariusza „Odprowadzam sam” – podczas bieżącej pracy wg scenariusza |
IV 2022
21 III 2022 16-20 V.2022r.
Cały rok szkolny
Wiosna 2022 |
81-181 Gdynia
ul. Adm. J. Unruga 53