Czcionka:

A+
A-

Kontrast:

Koncepcja pracy Przedszkola nr 29

KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSZKOLA nr 29 W GDYNI  NA LATA 2019 - 2024

 

MISJA

Wszechstronny rozwoju dzieci wzbogacany o rozwijanie u dzieci kompetencji kluczowych oraz wychowanie do wartości, którymi dzieci powinny kierować się na etapie dorastania
i w życiu dorosłym.

WIZJA

Stworzenie miejsca, w którym dzieci będą miały szansę na:

  • zdobycie pewności, że każde z nich jest niepowtarzalne, zdolne i wyjątkowe;
  • zrozumienie możliwości swoich i innych;
  • budowanie poczucia własnej wartości tak, aby były gotowe sprostać przyszłym wyzwaniom;
  • uczenie się przez doświadczanie oraz przez niezapomniane wrażenia, w które zaangażowane są ich wszystkie zmysły;
  • rozbudzanie ciekawości świata i ludzi;
  • rozwój w zakresie pokonywania trudności i odnoszenia sukcesów, samodzielności a jednocześnie wrażliwości na otaczający świat;
  • kształtowanie działań i nawyków związanych z aktywnym i zdrowym stylem życia
  • kształtowanie kluczowych kompetencji.

 

Pragniemy, aby Przedszkole nr 29 było miejscem gdzie dzieci czułą się bezpiecznie, gdzie w radosny sposób mogą poznawać otaczający je świat i kształtować umiejętności oraz kompetencje potrzebne do uczestniczenia w kolejnym etapie edukacji. Chcemy tworzyć warunki pozwalające każdemu dziecku samodzielnie konstruować system użytecznej dla siebie wiedzy. Aby to osiągnąć tworzymy miejsce, w które będzie bezpieczne, aktywne, nowatorskie, otwarte na dzieci, nauczycieli i rodziców.

 

EDUKACJA

  • Rozpoznawanie mocnych i słabych stron oraz uzdolnień i predyspozycji 
  • Rozwijanie kluczowych kompetencji, takich jak porozumiewanie się językiem ojczystym i obcym, rozwijanie samodzielności, kreatywności i przedsiębiorczości, rozpoznawałnie własnych emocji
  • Poszukiwanie nowatorskich, aktywnych metod pracy z dziećmi, m.in. metoda projektów, wykorzystywanie doświadczeń, praca z multimediami.
  • Propagowanie czytelnictwa poprzez kontynuowanie spotkań z Biblioteką Miejską zorganizowanie przedszkolnej biblioteczki, zachęcanie rodziców do akcji czytelniczych, organizowanie spotkań z autorami i ilustratorami książek dla dzieci.
  • Wypracowanie metod wspierania uzdolnień dzieci oraz podnoszenia ich poczucia własnej wartości (udział w konkursach i występach teatralnych, wokalnych i recytatorskich).
  • Organizacja wycieczek w celu rozbudzenia zainteresowań i wiedzy na temat otoczenia bliższego i dalszego oraz w celu identyfikacji z regionem.
  • Organizacja koncertów i spektakli teatralnych w placówce oraz wyjść kulturalnych w celu rozwijania oraz ciekawych wydarzeń

 

OPIEKA I WYCHOWANIE

  • Nawiązanie ściślejszej współpracy z Policją, Strażą Pożarną i ratownictwem medycznym w celu spotkań z przedstawicielami tych instytucji – pogadanki i pokazy dla dzieci dotyczące bezpieczeństwa.
  • Kontynuacja działań wdrażających do odpowiedniego zachowania się wśród rówieśników, zgodnej zabawy i rozwiązywania konfliktów w grupie rówieśniczej.
  • Konkursy plastyczne i recytatorskie dotyczące odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach.
  • Wdrażanie działań dotyczących wychowania do zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.
  • Zachęcanie rodziny do aktywnego spędzania czasu wolnego – organizacja sportowych imprez plenerowych, konkursów sportowych, plastycznych, fotograficznych.
  • Udział w akcjach charytatywnych, na rzecz gdyńskich instytucji i konkretnych osób.

 

PLANOWANIE PRACY

W tym celu pragnę dążyć do wspólnego planowania pracy całego przedszkola. Ustalenie wspólnych celów pracy przyczyni się do przygotowania wysokiej jakości oferty przedszkola w zakresie opieki, wychowania i kształcenia dzieci oraz działania przedszkola w środowisku lokalnym.

W kolejnych latach chciałabym zwrócić szczególną uwagę na:

  1. samodzielność i przedsiębiorczość
  2. emocje i uczucia
  3. znajomość otaczającego świata
  4. ekologię
  5. próbę postawienia pytania - kim będę jak dorosnę?

 

PROGRAMY, METODY

  • Dziecięca matematyka - Metoda prof. E. Gruszczyk –Kolczyńskiej
  • Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
  • Pedagogika zabawy - Klanza
  • Idea Howarda Gardnera i jego Teorię Wielorakich Inteligencji
  • Wychowanie do wartości
  • Idea krytycznego myślenia
  • Zabawy teatralne i naśladowcze
  • Bajkoterapia
  • Metody relaksacjacyjne i skupiające uwagę
  • Metody aktywizujące i twórczego myślenia,
  • Zabawy badawcze i doświadczenia,
  • Metoda projektów
  • Zabawy umuzykalniające
  • Metody aktywności ruchowej

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

  • Organizacja spotkań grupowych i indywidualnych w celu zapoznania rodziców z ofertą przedszkola oraz w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb i oczekiwań rodziców. Rodzice dwa razy do roku dostają informację na temat rozwoju dziecka.
  • Zachęcanie rodziców do brania udziału w życiu placówki – warsztaty dla dzieci, czytania dla dzieci, pomoc w opiece podczas wycieczek, zorganizowanie spektaklu dla dzieci w wykonaniu rodziców, udział w rodzinnych konkursach.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych poprzez organizację uroczystości okolicznościowych;
  • Organizacja spotkań rodziców ze specjalistami w zakresie opieki i wychowania, zwłaszcza dla rodziców dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
  • Wspieranie rodziców w procesie wychowawczym poprzez rozmowy indywidualne, przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu, przekazanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka.
  • Informowanie rodziców o sukcesach dzieci – tablica informacyjna, strona internetowa.
  • Zachęcanie rodziców do inicjatyw rodzicielskich na rzecz przedszkola.
  • Udział rodziców w spotkaniach i imprezach integracyjnych.
  • Pomoc i wsparcie rodzinom potrzebującym w zakresie pomocy materialnej i rzeczowej.
  • Pozyskiwanie środków na doposażenie placówki.
  • Przekazywanie porad i wskazówek od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy.
  • Ukazanie przedszkola jako placówki aktywnej, realizującej oczekiwania rodziców.

 

  1. WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM I PROMOCJA PLACÓWKI
  • Nawiązanie współpracy z palcówkami i instytucjami lokalnymi: przedszkola
    i szkoły, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Miejska Biblioteka Publiczna, Rada Dzielnicy, policja, straż pożarna, przychodnia.
  • Współpraca ze Stowarzyszeniem Wspomagania Rozwoju Dzieci w Wieku Przedszkolnym.
  • Udział w akcjach charytatywnych.
  • Organizowanie działań na rzecz ochrony środowiska i segregowania odpadów.

 

  1. RADA PEDAGOGICZNA
  • Wspieranie rady pedagogicznej w procesie wychowawczym i dydaktycznym poprzez organizowanie szkoleń i zakup szkoleniowych materiałów z zakresu nauki metody projektów czy pracy metodą krytycznego myślenia.
  • Zachęcanie do tworzenia własnych programów edukacyjno-wychowawczych.
  • Doposażanie bazy pomocy dydaktycznych dla nauczycieli.
  • Opieka nad nauczycielami rozpoczynającymi kolejne stopie awansu.

 

  1. BAZA LOKALOWA
  • Odmalowanie sal przedszkolnych i doposażanie sal w potrzebne meble
  • Instalacja stojaków dla rowerków i hulajnóg
  • Zabezpieczenie placu zabaw najmłodszej grupy
  • Kontynuacja modernizacji placu zabaw
  • Modernizacja instalacji elektrycznej
  • Usprawnienie funkcjonowania instalacji grzewczej
  • Kontynuowanie starań związanych z termoizolacją budynku
  • Doposażanie placówki w sprzęt oraz pomoce dydaktyczne sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi dzieci

 

  1. FINANSOWANIE
  • Środki pozyskane z budżetu miasta.
  • Środki pozyskane z budżetu Rady Rodziców przedszkola.
  • Organizowanie kiermaszów w przedszkolu wraz ze zbiórką finansową przeznaczoną na celowe potrzeby przedszkola.
  • Wykorzystanie dostępnych źródeł finansowania z budżetu ze środków unijnych.

 

Data dodania: 2020-09-02 06:41:01
Ilość wyświetleń: 97
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej